Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Czy pompowtryskiwacze mam do wymiany ? Porady...


lisek120

Rekomendowane odpowiedzi

No cos takiego Elmer, daje gaz a ona sie zachowuje jakby miala ciezko sie wkręcic na obroty. Jutro prześledze ten watek z wałkiem bo dzisiaj juz musze leciec do tyry, sciagne pokrywę obczaje wałek i porobie fotki i wstawie je tutej to ocenicie. Mechanik powiedział ze jezeli auta nie odcina przy 120 i nie wpada w tryb awaryjny to turbina nie przeladowywuje... Mam zawor z czarnym łepkiem podmienic go z N75 czy N18? Jak z N75 to jak tam sie najlepiej dostac i go wyciągnąć? Bo bardzo malo miejsca tam jest. Przeładowujaca turbina moze powodowac to zakopcenie i nie moc na początku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już przejrzałem wątek, w wolnej chwili zrzucę pokrywę i też porobię zdjęcia. Dodam że mój silnik pracuje głośniej, twardo niż AWX wuja czy tam BRB ojca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak, odpal auto na zimnym silniku i pozostaw na biegu jałowym. Otwórz maskę i ściągnij wężyk z gruszki sterującej turbiną. Od spodu podsadź palec pod ciegno i załóż wężyk. Sztanga powinna dość szybkim ruchem podnieść się do góry. Natomiast po zdjęciu wężyka szybko opaść. Jej skok to ok 1,5cm. Możesz równiez podpiąć vaga i wejść w o11 odpalić BS i w tym momencie cyklicznie co kilka sekund sztanga powinna pracować góra dół.

Ten Twoj problem z zamuleniem na jedynce mógłbyś również zlogować i dobrze by było gdyby były to grupy, 001, 003, 004, 008, 010, 011, 023:wink:

Nie zaszkodziło by również wyczyścić zawór EGR, może się przycinać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj mam komplet logów. http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosze-analize-logow-318960/

Te logi co kolego podałeś mam wykonać na 1 biegu? To logi dynamiczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli opisywany przez ciebie problem występuje tylko na pierwszym biegu to właśnie taki log potrzebny dokładnie w takich warunkach kiedy zamula. Nic mu się nie stanie jak przy obecnych temperaturach na zimnym jednorazowo na 1 biegu dasz w palnik, tylko zanim ruszysz odpal logowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda grupę musze zlogować na 1 biegu, na zimnym silniku? Tyle razy dam mu w palnik na zimnym....... eh. Do ilu go kręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cos takiego Elmer, daje gaz a ona sie zachowuje jakby miala ciezko sie wkręcic na obroty. Jutro prześledze ten watek z wałkiem bo dzisiaj juz musze leciec do tyry, sciagne pokrywę obczaje wałek i porobie fotki i wstawie je tutej to ocenicie. Mechanik powiedział ze jezeli auta nie odcina przy 120 i nie wpada w tryb awaryjny to turbina nie przeladowywuje... Mam zawor z czarnym łepkiem podmienic go z N75 czy N18? Jak z N75 to jak tam sie najlepiej dostac i go wyciągnąć? Bo bardzo malo miejsca tam jest. Przeładowujaca turbina moze powodowac to zakopcenie i nie moc na początku?

Co z tym przeladowaniem i zaworami?U mnie brak mocy odczuwalny jest nie tylko na pierwszym biegu na dwójce też czasem go odczuwam , a po przejechaniu krótkiego dystansu auto zaczyna normalnie reagować na gaz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi dynamiczne na zimnym? Co to za herezje?

Żadne herezje. Z opisu problemu wynika że kolega ma problem z chwilowym zamuleniem/opóżnioną reakcją na gaz tylko na zimnym silniku i na pierwszym biegu. Więc dobrze by to było zlogować własnie w takich warunkach i na pierwszym biegu. Nikt nie każe dawać mu w palnik do 4500rpm, wystarczy połowa. No tak na logikę:wink: no bo z fusów to ja usterki nie wywróżę:decayed: a problemem może być opóźniona reakcja geometrii lub EGRa, w logach 003 oraz 011 powinno być to widoczne i ostatecznie wystarczy pojedyńczo te dwa logi. . Jak masz lepszy pomysł to nie krępuj się i wal śmiało:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mateusz16 ma tak jak ja ale problem zmulenia występował nie tylko na 1 biegu. 2 i 3 tak samo z poranną jazdą do 2 tys obr. Po około 30 sekundach było ok. Dodam jeszcze że trzeba było uważać przy ruszaniu żeby nie zdławić. Objaw ustał po wymianie wałka. Uważam że logowaniem na zimno nic się nie uchwyci. Może się mylę nie upieram się. Czekam na rozwój wydarzeń :-)

---------- Post dopisany at 10:16 ---------- Poprzedni post napisany at 10:04 ----------

No cos takiego Elmer, daje gaz a ona sie zachowuje jakby miala ciezko sie wkręcic na obroty. Jutro prześledze ten watek z wałkiem bo dzisiaj juz musze leciec do tyry, sciagne pokrywę obczaje wałek i porobie fotki i wstawie je tutej to ocenicie. Mechanik powiedział ze jezeli auta nie odcina przy 120 i nie wpada w tryb awaryjny to turbina nie przeladowywuje... Mam zawor z czarnym łepkiem podmienic go z N75 czy N18? Jak z N75 to jak tam sie najlepiej dostac i go wyciągnąć? Bo bardzo malo miejsca tam jest. Przeładowujaca turbina moze powodowac to zakopcenie i nie moc na początku?

Podmieniasz N75 bo to on steruje geometrię turbiny. Zdejmij obudowę filtra powietrza żeby mieć dostęp. Jak będziesz zakładał to zwróć uwagę na dolne mocowanie żeby weszło. Najlepiej załóż dolną część obudowy i dopiero filtr i górę. Tak jak machina pisał zdejmij wężyk z gruchy od turbo i obserwuj sztange. Załóż wężyk i powinno szybko pójść do góry. Kolega w AWX miał taki problem że w całym zakresie obrotów auto było lekko niedoladowane. Wychodziło to tylko w logach. Auto normalnie jeździło itd. Winny był właśnie N75 który jakby za mało podciśnienia puszczal na turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to Ci się źle wydaje, turbo wstaje normalnie, pewnie masz takie odczucie przez to przeładowanie, mój awx również jest słabszy zimny, corolla 1.6vvti też gorzej jedzie jak zimna także tragedi bym z tego nie robił, nie wiem, może jakość/typ oleju ma coś do tego, niezbyt mnie to interesuje.

Popieram tutaj, tez mam AWX i na zimnym gorzej się zbiera niż jak jest rozgrzany...a po drugie kto na zimnym wrzuca diesla w wysokie obroty i ostro operuje gazem :facepalm::slina:

Tu nie chodzi o ostre operowanie gazem tylko o normalne energiczne ruszenie tak jak pisze Mateusz, wciskam gaz a ona tak jakby z duzym opoxnieniem reaguje na to.

Jedź na trasę przedmuchaj go trochę :naughty: ja po zimie tak turbo rozruszałem bo co jakiś czas turbo łapało błąd, od tego momentu zero problemu :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec walek sprawdzałem z mechanikiem fazki są wiec jest oki. Zmotalemk tez sobie zawór N75 na podmiane al okazalo się że wtyka nie pasuje i zamiast 2 wyjść ma 3...

---------- Post dopisany 23-04-2014 at 18:45 ---------- Poprzedni post napisany 16-04-2014 at 15:30 ----------

Witam po dluzszej przerwie wymieniłem dzisiaj map sensor i wydaje siię byc wszystko ok nie ma zmulenie na poczatku. Tylko co z dymkiem ktory pojawia sie na początku jazdy, a poxniej 0 nic nie pusci przy dawaniu w palnik ani na postoju nic bez dymka, ale gdy np pochodzi chwile na biegu jałowym juz rozgrzana nawet po trasie to na poczatku tez pusci a poxniej znowu spokój.

Co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec walek sprawdzałem z mechanikiem fazki są wiec jest oki. Zmotalemk tez sobie zawór N75 na podmiane al okazalo się że wtyka nie pasuje i zamiast 2 wyjść ma 3...

---------- Post dopisany 23-04-2014 at 18:45 ---------- Poprzedni post napisany 16-04-2014 at 15:30 ----------

Witam po dluzszej przerwie wymieniłem dzisiaj map sensor i wydaje siię byc wszystko ok nie ma zmulenie na poczatku. Tylko co z dymkiem ktory pojawia sie na początku jazdy, a poxniej 0 nic nie pusci przy dawaniu w palnik ani na postoju nic bez dymka, ale gdy np pochodzi chwile na biegu jałowym juz rozgrzana nawet po trasie to na poczatku tez pusci a poxniej znowu spokój.

Co to moze byc?

Jak doszedłeś że to map sensor? Gdzie dostałeś ten czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda prób i błędów, byłem u kumpla i akurat wpadl mi w ręce ten czujnik to podmieniłem dla sprawdzenia auto zrobiło sie wyczuwalnie silniejsze i zrywniejsze, najbardziej jest to zauwazalne na wyższych biegach, ale niestety na zimnym po nocy jest dalej to co było czyli lipa. Reasumuj ąc, objawy to:

-"niemoc" na dole

-dymienie

-dziwny dźwięk( dochadzocy jakgdyby z okolic vacu pompy

Po przejechaniu kruciótkiego odcinka i przegonieniu auto wszystko znika i jest normalnie. Ale sposobem kupowanie nowych części i podmieniania wszystkiego pokoleji to ja daleko nie uciągne to auto doprowadzi mnie do bankructwa jak tak dalej będzie a w takim stanie nim jeździl nie będe. Także POMOCY

---------- Post dopisany 30-04-2014 at 17:31 ---------- Poprzedni post napisany 29-04-2014 at 10:10 ----------

Mechanik dzisiaj przed odpaleniem popodmienial wszystkie czujniki i mowi że nic to nie dalo dalj niemoc , stwierdził ze nic innego tylko głowica lub wtryski... ale skoro bylaby to gloowica to chyba caly czas byl by brak mocy a nie tylko na poczatku? no nie? Zaczynam miec co do niego wątpliwosci bo wcześniej mówił ze dal PD do sprawdzenia do bosha we Wrocławiu a teraz mowi że mozna jeszcze wysłać je gdzieś indziej bo oni nie sa wiarygodni. Dodal jeszcze że niby przy każdym PD gniazdo zaworowe z lewej strony jest wytarte trochę i to jest przyczyną niemocy i dymka na początku jazdy, po chwili aluminium dostaje T puchnie i gniazdo robi sie ok Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszasz pojęcia. Gniazdo zaworowe? Gniazdo PD jak już. Zawsze się wyrabiaja ponieważ PD jest przykrecony z jednej strony. Wymiana oringów może pomóc ale niekoniecznie jeśli gniazda PD są bardzo wyrobione. Trzeba poprawić fabrykę i zamontować tuleje mosiężne. To tak w skrócie. Kupę roboty się z tym wiąże i kasiory. To czy miałeś wymienione oringi to się nie dowiesz. Ja robiłem sam i wiem że pomogło bo nie dymil. Później robiłem wałek i przy okazji gumki zaworowe. Teraz mój klekot produkuje powietrze :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak chodzilo o gniazdo PD. Ale czy jego teoria o nagrzanym aluminium po chwili pracy silnika ma sens? On mowil o regeneracji glowicy ale tylko o nadspawaniu ubytków nie o tulejowaniu koszt z robociana u niego około 2tys. Ale czy napewno nie wchodzi nic innego w grę jak tylko glowica? Nie wiem czy nie cofnać sie do kata wtrysku skoro pisales ze potrzebna jest do tego suwmiarka a on sam mi mówil ze bez jakiejś listwy nie da rady ustawic kąta a na drugi dzien robi to samym kluczem nasadkowym chyba na oko ... chyba zlece jakiemus innemu mechanikowi ogledziny wraz z ustawieniem kąta i wymian a uszczelniaczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...