Grztom Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Mam założoną instalacje gazową Stag ostatnio wymieniałem reduktor na AC R01 150 i wtryski Hana zielone, ustawiłem mapy, mapa LPG jest prawie taka sama jak PB ale przy przyspieszaniu mam problem przy pełnym dodaniu gazu autem szarpie, słychac nawet jak turbo nierowno pracuje no poprostu nie ma tego powera jaki jest na PB i czasem przełączy na benzyne. Na PB wszystko ok. Ciśnienie jakie mam ustawione to 1.15 max. spadek mam ustawiony na 0.80, gaz zadnych błędow nie ma w vagu jedynie wyświetla sonde lambda ale to i na benzynie byłby problem gdyby to ona cos robiła. Potrzebuje waszej porady, jesli bedzie potrzeba mapy wrzuce jutro.
KYLOMC Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 kolego zobacz mojego temata tam masz odpowiedz miałem to samo sonda ma własnie dużo do gazu u mnie powodem było ze na kompie miałem coś popalone i ecu wyzucał brak podgrzewania sondy
Grztom Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2014 ale na benzynie nie mam z tym problemu, mysle ze gdyby to była wina sondy to i na pb nie było by mocy
KYLOMC Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 kolego miałem to samo ... na PB było ok a na gazie wariował jak mu depnełem winna było ze sonda była nieżywa .... sonda była ok ale w kompie cos nie tak po wymianie kompa juz moge śmigać na gazie no i błędu niema zlukaj najpierw czy c oscyluje sonda na rozgrzanym
jacek70 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Tak jak pisze kolega , ja też tak miałem i po wymianie sondy problem znikł . Druga sprawa to spalanie - napewno dużo pali .
Grztom Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2014 pali mniej wiecej tyle co zawsze a jak wytłumaczycie to ze przelącza sie w tryb awaryjny przy tym bucie czyli musi byc spadek ciśnienia ponizej 0,80 ze sie przełącza. OStatnio jeszcze doszedł problem bo jakos strasznie długo kreci przy odpalaniu chyba wymienie swiece jeszcze a na vagu tylko błąd sondy wywala nic wiecej.
KYLOMC Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 grzesiu zrozum to ze ci szarpie to wina tego błędu nic wiecej a to ze go ci wywala tto albo sonda , instalacja sondy i ostatnia możliwość to ecu .. ja miałem tak samo a to ze ci ciężko pali to coś juz innego np ecu , moduł zapłonowy , cewki , świece ,zatkany filtr paliwa /powietrza itp najpierw zajmij sie tym błędem ,spróbij od kogoś podmienić komputer i zobaczysz czy to przez ecu czy iinstalacja/ sonda
Grztom Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2014 ok przejrze instalacje chociaż wydaje mi sie ze to wina sondy a nie ecu, dokładniej to wywala błąd ze zwarcie do plusa.
KYLOMC Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 jak instalacja to spoko najlepszy wariant bo ecu czy sonda to wiadomo więcej niepotrzebnych zmartwien
jacek70 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Dlaczego niechcesz wymienić sondy skoro vag bez przerwy ją wywala . Twierdzisz że jest dobra .
gregor10 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 trzeba zrobić pełną diagnostyke i ustawić mieszanke gazu na AFR , mało kto to potrafi w AEB zrobić poprawnie, jak jest zle to szarpie , wywala bledy (dobrej sondy lambda) itp. W razie gdyby problemu nie udało się rozwiązać to uderz na PW to pomogę rozwiązać temat.
KYLOMC Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Gregru mialem to samo byl nawet temat moj o tym problemie , problem tkwil ze sonda niedostawala napiecia i niebylo pomiaru
Grztom Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2014 sprawdzałem dzis czy dochodzi napiecie sondy pokazywalo max 0.40 potem spadło do ok. 0.20 grzałka w sondzie wydaje sie byc dobra ale 12V do niej nie dochodziło ;/ ---------- Post dopisany 23-01-2014 at 20:17 ---------- Poprzedni post napisany 22-01-2014 at 18:11 ---------- Porobiłem dzisiaj zdjecia z ustawień gazu z map itd. Po włączeniu auta sonda pokazywała 0.8- 0.10, po przełączeniu na gaz lambda pokazywała 1.18 wiec nadal nie wiem czy to wina po stronie sondy skoro pokazuje. Prosze was o ocene map jak i reszty ustawien.
gregor10 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Opublikowano 23 Stycznia 2014 jesli napiecie sondy faluje od 0.2 do 0.8 V to sonda jest sprawna ! co do strojenia lpg to masz całkowicie źle ustawiony mnożnik jest zbyt płaski , zapewne robiłeś to bez podpinania zewnętrznej sondy szerokopasmowej AFR która pokazuje skład mieszanki w całym zakresie obrotowym silnika. Dlatego też wygląda to tak jak wygląda. Pozatym widzę czasy wtrysku na mapce siegają do 23ms , więc musi być ubogo miejscami , a miejscami za bogato. Tyle co mogę Ci doradzić przez neta. Reszte musiałbym widzieć na żywo.
oooo AEB oooo Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Witam. U mnie nawet nowe świece i cewki nic nie poprawiły i w efekcie auto jezdzi lepiej na pb nie szarpie a na gazie szarpie i gdy posłucham tłumika na pb cicho równa praca a na lpg takie słychać "pum" co raz, przy silniku jakby iskra uciekała gdzieś w bok, przed wymianą świec i cewek takie same objawy były na benzie... Silnik 1,8t aeb, Pomocy
oooo AEB oooo Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Witam. U mnie nawet nowe świece i cewki nic nie poprawiły i w efekcie auto jezdzi lepiej na pb nie szarpie a na gazie szarpie i gdy posłucham tłumika na pb cicho równa praca a na lpg takie słychać "pum" co raz, przy silniku jakby iskra uciekała gdzieś w bok, przed wymianą świec i cewek takie same objawy były na benzie... Silnik 1,8t aeb, Pomocy
oooo AEB oooo Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Mam problem, z którym się zmagam już dwa tygodnie a mianowicie chodzi o szarpanie na gazie przy dodawaniu gazu i dziwny dźwięk jakgdyby iskra leciała gdzieś w bok. Wcześniej było to odczuwalne na gazie i na benzynie jednak na benzynie ustało po wymianie 4 cewek zapłonowych marki beru germany, świec na bosh oraz modułu zapłonowego na nowy najtańszy za 110zł. (jednak stary był sprawny) Całe przeboje zaczęły się od tego, że komputer gazowy nie włączał jednego wtrysku od benzy w efekcie mechanik odciął w komputerze głównym kable od wtrysków gazowych i auto paliło na 4 cylindry i jechało bez problemu na samej pb. Jednak po wizycie u gazownika i podłączeniu lpg auto zaczęło fixować tzn jakby zapłony wypadały i na pb i na lpg takie same objawy więc poczytałem forum i wymieniłem części wyżej wymienione problem ustał tylko na benzynie a na lpg jakgdyby mniej ale jednak szarpie, gazownik zmienił filtry dodał jeszcze nowy jakiejś fazy nie wiem dokładnie jak to się nazywa bo nie było a powinien być, zmienił listwę na nową i porobił jakieś mapy w efekcie 600zł kosztowało to wszystko i dalej lipa już mam ochotę wywalić ten gaz i jezdzić tylko na pb. Sprawdzone ciśnienie i mam tak 13, 12.8,13,13 Mechanik twierdzi że jeden zawór jest wypalony ale coś mi się w to niechce wierzyć, innym razem twierdził że łańcuszek i napinacz rozrządu do wymiany a gdyby tak było to cewki nic by nie dały. Moje pytanie czy ktoś miał taki problem i co o tym sądzicie co to może być dodam że przed tą pierwszą usterką auto na gazie leciało 8s do 100km/h bez problemu i nie wypadał zapłon tylko był problem bo nie odpalało na samym gazie z rana i musiałem go rozgrzać na 3 cylindrach aż przełączyło na lpg i wtedy leciało bez zarzutu. Auto stało u gazownika dobę, czy gazownik coś mi podmienił lub uszkodził? Pomocy dobrzy ludzie
przem8 Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 (edytowane) Szukaj problemu w gazie, instalacji do wtrysków lpg. Możliwe, że jest coś źle wystrojone, może go przelewa przez co wypadają zapłony. Napinacz zostaw w spokoju i w ogóle nie ma nic wspólnego z takimi objawami. Edytowane 3 Maja 2018 przez przem8 1
oooo AEB oooo Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Dzięki za odpowiedź pojadę do innego Gazownika, który pracuje w warsztacie brc Białystok i po godzinach robi u siebie w domu i mam nadzieję, że ogarnie temat bo i tak już na auto poszło 1400 i bez większych efektów a wcześniej hulało jak wicher
oooo AEB oooo Opublikowano 4 Maja 2018 Opublikowano 4 Maja 2018 Witam ponownie. Problem powrócił na benzynie jednak jest to dużo mniej odczuwalne niż na gazie. Czy to może być wina że gaz pozalewał świece i przez to problem jest na pb czy poprostu zmienić na ngk platynowe i powinno śmigać? I drugie pytanie czy w tym silniku są jeszcze przewody zapłonowe przócz cewek czy trzeba instalację od ecu do cewek zmienić? A może winny jest nieoryginalny moduł zapłonowy (ten na filtrze powietrza) i zmienić na ten co był?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się