Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana Nagrzewnicy możliwa bez demontażu kokpitu? proszę o odpowiedź.


satineqq

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 26.05.2019 o 14:37, tytex2 napisał:

Problem jest z zaciśnięciem przewodów i nagrzewnicy żeby naszła na to obejma i można było to skręcić. Zauważyłem, że jest to największe utrudnienie przy wymianie nagrzewnicy. Znalazłem pomysł żeby odkręcić aluminiowe przewody na podszybiu aby zapobiec efektowi sprężynowania. Jutro chyba tak zrobię. W komplecie z nagrzewnicą były 2 standardowe uszczelki i 2 zwykle oringi, które prawdopodobnie nie są potrzebne.

Edit: żeby zaoszczędzić wam nerwów które zjadłem na wymianie ważne info: nagrzewnica nissensa w zestawie ma niepasujące uszczelki, jak mimo wszystko ja kupiliście to trzeba zostawić stare uszczelki albo kupić komplet Ori z obejmami za 47zl

Jak odkręcić te aluminiowe rurki na podszybiu? Może wtedy nie będzie tego efektu sprężynowania... Bo za Chiny nie mogę rozłączyć rurek od nagrzewnicy... A wiadomo śrubokręta nie chce tam pchać żeby ich nie zniszczyć... Myślałem żeby WD - 40 tam trochę psiknąc, lecz nie wiem czy to bezpieczne. Jak sądzicie? 

Górna rurka trochę się rozchodzi, ale mało, a dolna prawie wcale 

 

 

 

Edit.  Zdjąłem gumowe uszczelnienia na podszybiu, te w których siedzą aluminiowe rurki, wtedy rurki przy nagrzewnicy maja więcej luzu i się udało. Pozdro 

15730366796732087346959.jpg

157303671321335174575.jpg

IMG_20191106_125514_1.jpg

Edytowane przez michall51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przerabiałem i bez zadnego sciagania deski w b7 1 h roboty a i nagrzewnica za 80 zl z allegro dziala jak nalezy wiec chyba bez sensu bulic za ori 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Jest ktoś z łódzkiego i by mi to odpłatnie ogarnął bez scisgania dechy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, spokojnie w 2-3 godziny samemu ograniesz.
w sieci masz kilka filmików jak to zrobić
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiesci o niemozliwosci wymiany nagrzewnicy bez demontazu deski sa wyssana z palca. Wymiana jest mozliwa i wcale nie zajmuje az tak duzo czasu. Jako amator mechanik zrobilem to w okolo 2 godziny plus ewentualna wymiana i plukanie calego ukladu

- Odpinamy klemy od akumulatora

- spuszczamy plyn chlodzacy przez korek na dolnym wezu chlodnicy lub czujnik w zaleznosci od modelu

- odkrecamy plastikowa obudowe pod kierownica

- wypinamy kostke od czujnika pedalu gazu bo przeszkadza

- okrecamy plastikowa oslone nagrzewnicy (jak dobrze pamietam dwa wkrety M6) 

- nagrzewnica jest juz na wierzchu, odkrecamy opaski mocujace nagrzewnice do rurek i delikatnie rozlaczamy zeby nie uszkodzic uszczelek, wyleje sie troche plynu

- wysuwamy nagrzewnice, wciskamy pedal hamulca bo troche przeszkadza i blokuje

- analogicznie montujemy nowa nagrzewnice odwracajac kolejnosc dzialan

Zabieralem sie do tego ponad rok bo wszedzie wszyscy straszyli ze sie nie da bez demolki i fachowcow a tu jednak sie da 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Chciałbym wymienić nagrzewnice w a4 B7 wersja Anglik czy ona będzie po tej stronie co w pl wersji czy muszę cały kokpit zdejmować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej , odświeżę trochę temat 

Czy ktoś z Was po wymianie nagrzewnicy spotkał się z problemem wydostawania się gorącego powietrza właśnie z nagrzewnicy na prawą nogę kierowcy ?

Myślałem na początku że to kwestia silniczków od klap , ale sprawdziłem i niestety nie. Później myślałem , że to nagrzewnica elektryczna, ale też nie.

Klima pięknie chłodzi ze wszystkich kratek a od strony nagrzewnicy wydostaje się gorące powietrze...

Dodatkowo czy powinno tak być , że cały czas przy włączonej klimie napierdziela gorące powietrze z nagrzewnicy ?

 

Pozdrawiam,

Piotrek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wieje ciepłym powietrzem to wg mnie źle doszczelniłeś połączenie nagrzewnicy z obudową nawiewów.

Przez nagrzewnicę cały czas płynie gorący płyn, temperatura jest regulowana ustawieniem klap. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem :decayed:

Chodzi Ci o samą obudowę nagrzewnicy?

Z kratek nawiewu leci powietrze takie jak ustawie w klimatroniku a gorące powietrze dmucha na wysokości prawego kolana , dokładnie z nagrzewnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrozumiałeś, chodzi o miejsce gdzie zamontowana jest nagrzewnica. Połączenie nagrzewnicy z obudową powinno być szczelne. Teraz masz pewnie przedmuch i Ci wieje na kolano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, bobikos napisał:

Dobrze zrozumiałeś, chodzi o miejsce gdzie zamontowana jest nagrzewnica. Połączenie nagrzewnicy z obudową powinno być szczelne. Teraz masz pewnie przedmuch i Ci wieje na kolano.

Wychodzi na to, że brakuje mi jednego plastiku , czy dałbyś radę zrobić mi zdjęcie obudowy przy nogach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z Was zobaczyć jaki ma rozmiar nagrzewnicy w zamienniku?

I napisać albo podlinkować który będzie git do B7 ?

Ja kupiłem nissen , który wychodził wg Vin-u 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...