Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana Nagrzewnicy możliwa bez demontażu kokpitu? proszę o odpowiedź.


satineqq

Rekomendowane odpowiedzi

Bo i temat tyczy nagrzewnicy to o co pytasz to nie nagrzewnica klimatyzacji bo takiego czegoś nie ma tylko skraplacz i znajduje się w pobliżu a dostęp do niego masz z drugiej strony po zdjęciu schowka widać go dokładnie jest za taką plastikowa osłonka i chyba też można go wyjąć bez większych problemów jeśli się nie mylę ale najpierw trzeba odciągnąć gaz... no chyba że go już nie masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok skraplacz moj bład, ale watpie zeby sie go dalo przez schowek wyciagnac:/

Edytowane przez wojthass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko do znawców, czy mogę dołożyć nagrzewnice elektryczną do diesla z oryginalnym webasto?

Edytowane przez Jog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, jestem w trakcie zamawiania nowego wymiennika ciepła, stąd pytanie, czy orientujecie się gdzie nabity jest nr części? Da radę to odczytać bez demontowania ?
Ktoś kojarzy może?

Nagrzewnica zamówiona, teraz pytanko, czy wymienialiście od razu też zestaw uszczelek/złączek o numerze 8E0 898 380, czy montowaliście na uszczelkach dodanych do nagrzewnicy, a złączki stare ?

Edytowane przez Pawel_a4b6avf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może zdjęcia już straciły  ważność? nie widzę fotek w poście z forum które zostało wklejone, tylko za miast nich jakiś licznik. wiem gdzie dzwoni ale nie wiem w którym kościele...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zmieniałem nagrzewnicę w B7 czyli to samo co w B6, robi się to BEZ ŚCIĄGANIA DESKI, Czas operacyjny to max dwie godziny (jak by się spiąć to w godzinę ogarnie) Potrzebne narzędzia to klucz nasadowy 8 do demontażu półki nad pedałami, torx 35 do pedału gazu,nasadowa 6 do pokrywy nagrzewnicy i imbus chyba 3-4 do opasek na przewodach z płynem.

Edytowane przez GOLI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2015 o 15:55, lukasm222 napisał:

a ma ktos moze dostep do uszczelek nagrzewnicy tych na sztywne przewody

nr czesci to 663947K nigdzie ich nie moge dostac a juz skrecalem kilka razy i ciagle kropelka wisi :)

@lukasm222 fotki poniżej, numer to 8E0898380 - zestaw zawiera 2x uszczelka, 2x opaska, 2x śrubka - cena 43 zł w ASO :D

8_E0898380_1.jpg8_E0898380_2.jpg

W dniu 10.08.2016 o 11:52, Pawel_a4b6avf napisał:

hej, jestem w trakcie zamawiania nowego wymiennika ciepła, stąd pytanie, czy orientujecie się gdzie nabity jest nr części? Da radę to odczytać bez demontowania ?
Ktoś kojarzy może?

Nagrzewnica zamówiona, teraz pytanko, czy wymienialiście od razu też zestaw uszczelek/złączek o numerze 8E0 898 380, czy montowaliście na uszczelkach dodanych do nagrzewnicy, a złączki stare ?

@Pawel_a4b6avf foto poniżej, może być inna końcówka niż A, ale to nie przeszkadza, bo one są wszystkie takie same. Numer: 8E1820031A - tak było u mnie. Sprawdzisz sobie na spokojnie sam, po odkręceniu półki pod kierownicą oraz osłony plastikowej na nagrzewnicy. Tak jak pisze @GOLI. 2x śrubka '8' w półce pod kierownicą oraz 3x '6' w osłonie nagrzewnicy, jedna jest schowana wyżej, niewidoczna, ale wyczujesz ją namacalnie :wink:

8_E1820031_A.jpg

W dniu 9.12.2017 o 16:31, koszal napisał:

Panowie może zdjęcia już straciły  ważność? nie widzę fotek w poście z forum które zostało wklejone, tylko za miast nich jakiś licznik. wiem gdzie dzwoni ale nie wiem w którym kościele...

@koszal rozbiórka prosta i intuicyjna. Śrubki do odkręcenia półki pod kierownicą znajdziesz, podobnie te na osłonie nagrzewnicy, czytaj wyżej. Potem masz już tylko opaski na łączeniu nagrzewnicy z rurkami, które biegną od ściany grodziowej z komory silnika. Mam zdjęcie, ale słabe, bo robiłem to wczoraj na zewnątrz bez garażu, więc nie skupiałem się na ich jakości. Będziesz potrzebował jakieś szmatki na podłożenie gdyby się coś wylało po rozłączeniu rurek. Podczas wyciągania i wkładania nagrzewnicy w pewnym momencie potrzeba wcisnąć pedał sprzęgła oraz manipulować lekko z kablami, poza tym żadne przeszkody nie występują. Sama wymiana to ok. 1h pracy, dla niezaawansowanego majsterkowicza. Śmiem stwierdzić, że lepiej nawet kupić zamiennik, ponieważ dostępność jest tak łatwa, że nie ma sensu płacić 718 zł w ASO lub szukać używki, która nie wiadomo co potrafi i jak długo pożyje.. 

nagrzewnica.jpg

Edytowane przez jaś-u
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem już zamiennik za całe 80 złotych a o taką fotkę mi chodziło. dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej spece,
mam pytanie ile jest nagrzewnic w moim autku, generalnie problem polega na tym że mi nie grzeje strony pasażera, a wręcz chłodzi.

Pytam dlatego że od strony silnika, po stronie pasażera, obok filtra kabinowego, widziałem dwie dodatkowe rurki (czy to coś innego) - bardzo podobne do tych co idą do nagrzewnicy która jest po środku (tej jestem pewien).

Edytowane przez Nerus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Nerus napisał:

Hej spece,
mam pytanie ile jest nagrzewnic w moim autku, generalnie problem polega na tym że mi nie grzeje strony pasażera, a wręcz chłodzi.

Pytam dlatego że od strony silnika, po stronie pasażera, obok filtra kabinowego, widziałem dwie dodatkowe rurki (czy to coś innego) - bardzo podobne do tych co idą do nagrzewnicy która jest po środku (tej jestem pewien).

Klimek masz 2 strefowa więc najprawdopodobniej masz problem z klapami i coś się nie otwiera żeby grzać też pasażera. Podłącz kompa i sprawdz błędy. Na forum jest temat co dokladnie zrobić żeby rozwiązać ten problem. Czy te rurki czasem nie są od klimy i nie ida do skraplacza?

 

Edytowane przez sitar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Nerus napisał:

Hej spece,
mam pytanie ile jest nagrzewnic w moim autku, generalnie problem polega na tym że mi nie grzeje strony pasażera, a wręcz chłodzi.

Pytam dlatego że od strony silnika, po stronie pasażera, obok filtra kabinowego, widziałem dwie dodatkowe rurki (czy to coś innego) - bardzo podobne do tych co idą do nagrzewnicy która jest po środku (tej jestem pewien).

Masz walnięty silniczek od klapy pasażera i dlatego leci zimne, wymień na sprawny lub spróbuj go wyczyścić , jak zdejmiesz schowek to ukażą ci się silniczki, jest o tym temat w dziale klimatyzacja 

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,  dzisiaj postanowiłem wymienić nagrzewnice .

Wszystko szło super , pacjent to b7.

Dostanie się do nagrzewnicy i jej wyjęcie zajęło mi około 30 minut  , i się chyba za bardzo zajarałem bo zaczęły się schody .

Nie jestem w stanie połączyć rurek z nagrzewnicą,  mam przerwę pomiędzy króćcem z nagrzewnicy a przewodem około 2 cm .

Sprawdzałem na starych uszczelkach , nowych i próbowałem też włożyć spowrotem starą i to samo ...

Miał ktoś z Was taki problem ? Już ręce opadają,  chyba będę musiał zaslepić przewody na podszybiu bo nie mam pomyslu.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy cię dobrze rozumiem, ale z tego co rozumiem to może kupiłeś nagrzewnicę o niepoprawnym wymiarze. 
Porównywałeś je? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Emejcz napisał:

Nie wiem czy cię dobrze rozumiem, ale z tego co rozumiem to może kupiłeś nagrzewnicę o niepoprawnym wymiarze. 
Porównywałeś je? 

Tak  porównywałem i wg mnie są takie same,  tak jak też napisałem próbowałem spowrotem włożyć starą nagrzewnice i problem się powtarza.

Dzisiaj będę dalej walczyć,  spróbuje podesłać jakieś zdjęcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Emejcz napisał:

Nie wiem czy cię dobrze rozumiem, ale z tego co rozumiem to może kupiłeś nagrzewnicę o niepoprawnym wymiarze. 
Porównywałeś 

Daj foto, mam całą nagrzewnicę na wierzchu i tam w środku nie ma co blokować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś pomysł jak założyć te opaski zaciskowe na połączeniu rurek i nagrzewnicy ? Jest masakra 2 godziny dzisiaj walczyłem i du..pa

W zestawie dostałem 2 uszczelki i 2 oringi gdzie je zalozyc? 

 

Edytowane przez tytex2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w czym problem? ja zakładałem stare, bo nowe ciężko ścisnąć, zwłaszcza gdy do tego dasz nowe uszczelki. Fabryka pewnie ma to wszystko na wierzchu plus może jakaś prasa.. 

uszczelki to pewnie właśnie na to łączenie rurek z nagrzewnicą, ale oringi? jak wyglądają? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2019 o 11:50, jaś-u napisał:

ale w czym problem? ja zakładałem stare, bo nowe ciężko ścisnąć, zwłaszcza gdy do tego dasz nowe uszczelki. Fabryka pewnie ma to wszystko na wierzchu plus może jakaś prasa.. 

uszczelki to pewnie właśnie na to łączenie rurek z nagrzewnicą, ale oringi? jak wyglądają? 

Problem jest z zaciśnięciem przewodów i nagrzewnicy żeby naszła na to obejma i można było to skręcić. Zauważyłem, że jest to największe utrudnienie przy wymianie nagrzewnicy. Znalazłem pomysł żeby odkręcić aluminiowe przewody na podszybiu aby zapobiec efektowi sprężynowania. Jutro chyba tak zrobię. W komplecie z nagrzewnicą były 2 standardowe uszczelki i 2 zwykle oringi, które prawdopodobnie nie są potrzebne.

Edit: żeby zaoszczędzić wam nerwów które zjadłem na wymianie ważne info: nagrzewnica nissensa w zestawie ma niepasujące uszczelki, jak mimo wszystko ja kupiliście to trzeba zostawić stare uszczelki albo kupić komplet Ori z obejmami za 47zl

Edytowane przez tytex2
Wnioski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...