mikhael86 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Witam, Mam problem, po wymianie dwumasu w moim audi silnik odpala tylko na ułamek sekundy. Zastanawiam się czy pierścień położenia wału korbowego powinien mieć określone położenie, (sprawdzałem przy okazji simering wału). Nie zaznaczyłem jego pierwotnego położenia. Zauważyłem też, że wtyczka od czujnika położenia wału była założona odwrotnie niż wskazywałyby na to wycięcia. Założyłem więc wtyczkę tak jak powinna pasować. Czy to ewentualnie może mieć wpływ na to, że auto nie odpala? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
piotrsob1 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Do poprawnego ponownego montażu uszczelniacza i pierścienia impulsatora niezbędny jest przyrząd T10134, blokada wału i wiedza Można ją zdobyć przy pomocy wójka Google w dwie minuty, gorzej z przyrządem:decayed: Tutaj masz całą procedurę, tylko po angielsku Według mnie coś sknociłeś przy montażu:facepalm: Podepnij VAGA i zobacz co pokaże odnośnie sygnału z tego czujnika...
mikhael86 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2014 A czy mógłbyś pokrótce napisać na czym polega to ustawianie, czy nie da się tego ustawić bez przyrządu (np. za pomocą VAG)?
piotrsob1 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 W szkole uczyłem się rosyjskiego, ale jak kilka razy uważnie obejżysz ten filmik i poszukasz w necie opisu po polsku to wiedzę posiądziesz Bez przyrządu strach to składać, zdeformowany ręcznym nabijaniem pierścień impulsatora może dawać nieczytelny sygnał i słabo trzymać się na wale, co grozi przestawieniem w czasie użytkowania Tak na szybko znalazłem przyrząd, co prawda za granicą, koszt nie do przyjęcia dla jednej naprawy, lepiej dać zarobić mechanikowi co taki już ma T10134, Seal Installer - Rear Crankshaft A jak takiego przyrządu nie ma to bym mu auta nie zostawił
mikhael86 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2014 Jeśli dobrze rozumiem chodzi o to, żeby ten pierścień odpowiednio "głęboko" osadzić, nie chodzi o jego kątowe położenie względem punktu. Oczko w pierścieniu powinno się pokrywać z punktem na obudowie uszczelniacza przy położeniu pierwszego tłoka w GMP. Po podpięciu komputera wyskakują mi błędy: - 4902 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145) - 4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incorrect Correlation
piotrsob1 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Pierwszy błąd dotyczy elektrozaworu poduszki silnika i nie ma nic wspólnego z odpalaniem motoru. Drugi błąd dotyczy wzajemnej korelacji czasowej ( ustawiena ) pomiędzy sygnałem z G40 (czujnik położenia wałka rozrządu) a G28 ( czujnik położenia wału korbowego ). Z racji tego że w rozrządzie nie grzebałeś, można przyjąć że ten sygnał jest prawidłowy, a odjedchał sygnał z czujnika wału Tarcza impulsatora wału musi być przestawiona kątowo względem prawidłowej pozycji na wale korbowym Reasumując, skrzynia i dwumas do zwalenia i wszystko od początku poustawiać i z powrotem poskładać
mikhael86 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2014 Działamy :-) Mam jeszcze jedno pytanie, czy możliwe jest odpalenie motoru bez skrzyni biegów?
piotrsob1 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Jeżeli masz skrzynię manual , a silnik bez niej, ale z zamontowanym chociaż dwumasem, porządnie podwiesisz żeby nie odleciał i poradzisz sobie z zamontowaniem rozrusznika bez skrzyni biegów, to nie widzę przeciwwskazań
mikhael86 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2014 Mam jeszcze jedno pytanie. Czy ma znaczenie, czy to pierwszy czy czwarty tłok znajduje się w GMP? Ustawiłem to bez dobierania się do rozrządu nie wiem tylko który tłok pracuje na ssaniu, a który na wydechu. Punkty pomiarowe na pierścieniu znajdują się dokładnie na przeciwko siebie i ilość zębów między nimi jest taka sama więc teoretyczni nie powinno mieć to znaczenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się