Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciezko pali i trzesie na zimnym silniku


dragon53

Rekomendowane odpowiedzi

mechanicy jak mechanicy.... im więcej razy odstawisz auto tym więcej Cię skasują i oto chodzi....czy owa pompa wspomaga pompki również podczas jazdy? czy włącza się tylko na starcie?

pompa ma pracować cały czas, zadaniem PD jest wytworzenie odpowiedniego ciśnienia wtrysku a nie zaciąganie paliwa z baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, czyli któraś z pomp... teraz tylko kwestia która.

Właśnie byłem sprawdzić auto - stało od ok 13:00 do teraz - przekręciłem 4 razy stacyjkę i auto zapaliło na dotyk.... czyli pompa... no ale niestety 1900obr i auto przerywa.. to pozostało. Czy to też może być spowodowane ową pompą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ile masz nastukane w aucie ? Bo widze ze trapi cie strasznie duzo usterek.

Nie kupiles czasem auta z przelotem 400 tys ?

Przy problemie z pompa bedzie auto przerywac, brak zasilania do vacum i dalej do pd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie ma 245 000 a ile w real??? Patrząc po wnętrzu może tyle mieć...

fakt wsadziłem już prawie 5koła ale liczę tutaj: kpl. rozrząd, oleje, filtry ( 1400), zawieszenie przód i tył - regenerowane Audi (2000PLN), prostowanie i renowacja proszkiem Audi alu R18 ( 1000) no i teraz problem z odpalaniem 250pln, ostatnio 350pln.

Ale jest nadzieja... na 99% pompa bo kilkukrotne przekręcenie stacyjki przed odpaleniem pomaga.

Aaa no i jeśli faktycznie pompa może mieć wpływ na przerywanie to mnie pocieszyłeś... pompa z 250pln a już oswajałem się powoli z myślą o wydaniu 1500pln na jedną pompkę.. gdyby to byłaby tylko jedna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilkukrotne przekręcenie kluczyka świadczy o tym, ze cofa się paliwo. Zanim wymienisz pompę sprawdź jej wydajność. Jeżeli pompa ma dobrą wydajność to szukaj nieszczelności, Ja bym zaczął od zaworka wciskanego w filtr paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj już przekręcenie kilkukrotne nie pomogło.... ale za godzinę jadę odstawić auto.... więc zobaczymy co mechanik znajdzie....

---------- Post dopisany at 18:49 ---------- Poprzedni post napisany at 08:14 ----------

Dzisiaj odebrałem już auto ale.... po podłączeniu pod kompa mechanik potw. iż nadal 1 wtrysk podaje na +3 dwa ok a ostatni na -1,5. Więc stwierdził iż albo jednak pompka jest walnięta lub co gorsza kiedyś poszła sprężarka i olej poleciał ... no i możliwe iż korbowód dostał i traci ciśnienie i dlatego tam podaje na +3. W piątek odstawiam na ostateczną diagnozę, przełoży pompkę, która podaje na +3 na inny gar i zobaczy czy pompka wysiadła i podaje paliwo na max czy to ciśnienie na tym jednym gaże słabe..... no to masakra.... załamka. :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe to możliwe tamto. Ja bym jednak RZETELNIE sprawdził pompę VACUM i pompę paliwową w baku, a nie od razu szedł do banku i wyjmował hajsy na czarodzieja. Trochę cierpliwości i opanowania bo będzie solidne zdziwienie jak dostaniesz nowe wtryski i ciągle d*pa :wink: I jeszcze jedno, czy przy zakładaniu rozrządu żaden fachowiec nie przestawił Tobie wałka? Różne cuda się teraz słyszy ale zaczął bym od źródła, czyli pompa vacum i w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do rozrządu - nie mam zielonego pojęcia. W każdym razie takie problemy miałem już przed wymianą rozrządu więc tutaj chyba.....

A co do wymiany pompki i nietrafnej diagnozy - w każdym razie jeśli tak będzie iż facet wymieni pompkę, a efektu brak to na pewno mu nie zapłacę.

Tylko kwestia - pompki sprawdzone - ustawione ale i tak pokazuje złe nastawy +3 to słyszałem, że to już skrajność - max skali...

Czasami to człowiek powinien znać się na wszystkim lub mieć w rodzinie, prawnika, lekarza, mechanika ......

Mówiłem o pompie i vacum ale powiedział, że nie sprawdzał jak zobaczył na kompie takie różnice na pompkach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ze spalaniem? Jak jeździ jest okej czy raczej poza normą? Ja bym jednak zerknął te pompy bo wiadomo że wtryski to droga zabawa a warto zacząć od podstaw. Jak masz jak podmienić pompy to tymbardziej bym się na to pisał. Powodzenia życzę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie, średnio w mieście 90% pokazuje mi 7-8L na trasie do max 140km - 7L poniżej 120km. 6,5L. Co do pompy to właśnie nie mam jak podmienić... tylko zakup i wymiana.

Co do wtrysków to powiedział mi iż chce przełożyć pompki na inne gary aby sprawdzić czy to pompka czy komputer tak podaje na gar... ze względu na ciśnienie. W każdym razie jeśli mi powie, że ciśnienie i rozbieranie silnika powiem, że chce widzieć zegar z pomiarem ciśnienia aby potem nie było....

---------- Post dopisany 27-09-2013 at 15:59 ---------- Poprzedni post napisany 23-09-2013 at 21:13 ----------

Jest wreszcie diagnoza...

Ciśnienie sprawdzane i jest ok, pompki przemienione i są ok .... ale mechanik obejrzał wałek rozrządu i tutaj jest cały problem, jest wyjechany..... więc teraz szukamy wałek, po wymianie dam znać czy jest ok na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i u mnie zaczęły się problemy z porannym odpalaniem. Muszę pokręcić około 2-3 sekundy żeby załapał po czym targa budą z 2 sekundy przy czym puści niebieską chmurkę dymu.

Pompki sprawdzałem Vagiem i wsio jak najbardziej w normie. Jedna pokazuje około 1,4 max. reszta w zakresie <-3;+3> nie przekracza <-1;1> w bipach wsio poniżej 15.

Chyba nie domaga mi troche Vacum bo po odpaleniu schodzi około 4-5 sekund zanim dobije do -0,8 nie wiem czy tak powinno być czy w chwili powinno zbić podciśnienie do -0,8,-0,9???

Czy wałek wytarty? po zdjęciu pokrywy jedna krzywka wydaje się być lekko przytarta, a reszta w idealnym stanie. Pukanie jest ledwo wyczuwalne, trzeba się dobrze wsłuchać.

Kąt synchronizacji rozrządu 0,0 w chwilach skoczy na -0,6 (rozrząd świeżo wymieniony)

Świece wymieniane w zeszłym roku. po przekręceniu zapłonu spiralka zapala się tylko na sekunde. Czy nie powinno troche dłużej pogrzać gdy 0 stopni na zewnątrz?

Jeśli ktoś miał takie objawy chętnie wysłucham spostrzeżeń.

Dodam że w rurce z odmy delikatnie olej spływa. Na ciepłym zero problemów z odpaleniem. Jeśli po nocy pochodzi silnik chwile to następnym razem już pali od strzała i zero dymu:hi:

A jeszcze mi powiedzcie ile u Was grzeją swiece przy temp. 0 stopni? U mnie spirala zapala sie na sekunde może nawet nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do grzania świec to sprawdź jaką temperaturę podaje czujnik temp. U mnie dziś grzał około 3s, ale ja mam trochę wydłużony czas grzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do grzania świec to sprawdź jaką temperaturę podaje czujnik temp. U mnie dziś grzał około 3s, ale ja mam trochę wydłużony czas grzania.

A gdzie to sprawdzić?

Dziś spiralka zapaliła mi się na niecałą sekunde, tak jak w lato. Nie odpalałem, cofnąłem jeszcze dwa razy zapłon i zapalił od strzała, zero trzęsienia autem i żadnego dymku z tyłu :wink:

Czyli dwie możliwości są:

1.) zbyt krótko grzeją świece

2.) nie domaga układ paliwowy. Obstawiam Vacum. Ktoś podpowie jak zdiagnozować poprawnie Vacum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek założony fakt 900PLN nowy w kpl. z popychaczami itp. ale jest efekt. Silnik chodzi cisze, zupełnie inaczej odpala i gaśnie.... więc u mnie jednak wałek.

Ale mam inne pytanie, bo mechanik zauważył, że nie był założony do końca wąż do filtra powietrza, więc do założył ale teraz słychać z filtra buczenie - jakby efekt echa. Co to może być??? Mechanik polecał mi zmienić filtr powietrza z Filtron na Hencx ale czy filtr tutaj może mieć aż takie znaczenie?

Filtr jest czysty bo był wymieniony ok 5m. temu.

Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To buczenie jest głośne, z jakiej odległości je słychac?? Jakie masz teraz korekcje po wymianie wałka i ustawieniu pompek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buczenie - przy przyspieszaniu słychać tak jakby auto było na sportowym wydechu. Słychać to nawet dosyć dosyć w kabinie co jest .....

Jakie mam korekcje: a co to???

Wcześniej jak wąż był założony nie do końca był ok - czy to może być przepływka? Czy mogę po prostu poluźnić ową rurę??? Czy coś może się uszkodzić?

---------- Post dopisany at 17:57 ---------- Poprzedni post napisany at 17:19 ----------

ok byłem sam teraz i rozkręciłem, stawiam na przepływomierz. Jak ściągnę rurę z filtra jest cisza - tylko słychać szum wsysanego powietrza. A jak założę to dudni - i nie czuć praktycznie żadnego ruchu powietrza w filtrze - aby coś zasysał... jak ma sprawdzić jaki przepływomierz kupić - typ, rodzaj itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak mam sprawdzić?

Patrzę z logicznego punktu widzenia, skoro ściągam rurę i nie buczy a słychać wtedy tylko i wyłącznie szum powietrza a gdy założę rurę to dudni.

Przykładając rękę do rury czuć zasysanie powietrza, po włożeniu do filtra i wkładając rękę do środa praktycznie nie czuć ruchu powietrza.

Po tym wnioskuję iż to przepływka, ponieważ to ona dozuje powietrze do silnika.

Jak mam to inaczej sprawdzić - czy czyści się jakoś przepływkę?

Na allegro nową - zamiennik widziałem za 150PLN z przesyłką więc wydatek do zniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...