Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne falowanie obrotów - bardzo irytujące...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mój problem wygląda następująco: silnik zimny odpala bardzo dobrze (bardzo rzadko zdarzy mu się, iż muszę chwilę dłużej zakręcić), na ssaniu obroty ok 1100, może ciut mniej. Na ciepłym natomiast od razu po odpaleniu obroty na 1s spadają poniżej 500, później falują o grubość wskazówki, tak iż zaczyna lekko trząść autem. Czasami trzymają się równo i raz na kilka sekund spadną w okolice 500 obr. Jest to bardzo irytujące jak się często stoi na czerwonym świetle na przykład :) problem występuje zarówno na benzynie jak i na LPG. Ponadto jak stoję na luzie, i dodam gazu tak, by np. ustawić obroty równo na 1000, to mimo iż nie ruszam pedałem to obroty lekko falują.

Komputer wyrzuca 2 błędy, nie da się ich usunąć, ale chyba nie są związane z tematem:

j01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

41-00 - Blocked or No Voltage

00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)

31-00 - Open or Short to Ground

Świece sprawdzone i są ok, kable muszę wymienić bo chyba są w ogóle od innego silnika, odma uszczelniona tymczasowo, aczkolwiek muszę ją wymienić. Wężyki wszystkie szczelne, przepływka OK, sondy OK. Pytanie na czym jeszcze się skupić? Eżektor? Czyszczenie i adaptacja przepustnicy? Proszę o jakiekolwiek informacje.

Pozdrawiam, Mateusz!

Opublikowano

Wyczyścić i zaadoptuj przepustnicę .

Opublikowano

powymieniaj najpierw to co musisz i zrób tak jak kolega wyżej napisał

Opublikowano

ok kable juz mam, jutro cos podzialam. dzisiaj zauwazylem taka sytuacje: po dluzszym postoju (24h) chce odpalic auto, trochę mieli i po odpaleniu czuć dość mocno zapach benzyny... mozliwe ze cos jest nie tak z sondami lambda? jak je zdiagnozowac za pomoca vaga? moze byc taka sytuacja ze reduktor przepuszcza mi gaz do silnika i odpalam na obu paliwach?

---------- Post dopisany 17-02-2014 at 17:28 ---------- Poprzedni post napisany 28-01-2014 at 20:50 ----------

no więc udało mi się uporać z falowaniem. wymieniłem po kolei filtry, odmy, eżektor, kable, świece, wężyki podciśnień, wyczyściłem i zaadoptowałem przepustnicę i to wszystko nic nie dało. przyczyną falowania za równo na Pb jak i LPG była instalacja gazowa. zregenerowaliśmy wtryskiwacze, zrobiliśmy kompensacje, powymienialiśmy wężyki od wtryskiwaczy, do tego strojenie podczas jazdy i maszyna śmiga równiutko jak dżoana na wybiegu :decayed::decayed::decayed:

dziękuję za uwagę i pozdrawiam!

Opublikowano

Sorry za kotleta, ale mam identyczny problem, tyle ze nie mam lpg, tak wiec jak lpg moze mieć wpływ na falowanie na pb?

Opublikowano

Sorry za kotleta, ale mam identyczny problem, tyle ze nie mam lpg, tak wiec jak lpg moze mieć wpływ na falowanie na pb?

Czyściłeś przepustnicę? Jeśli nie to do dzieła :)

Czyszczenie i adaptacja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...