Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4 i hak holowniczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, niedawno kupiłem działkę i przymierzam się do budowy. Wiem że podstawą przy budowie jest posiadanie przyczepki do auta.

Postanowiłem więc poszukać w necie czy do audi S4 BBK 2003 Avant można kupić hak holowniczy. W ASO z robocizną za zdejmowany hak zaproponowali cenę 2700 zł. Pomyślałem że w takim wypadku za prawie 3000 zł kupiłbym stare auto z hakiem do budowy.

Poszukałem więc zamiennika i znalazłem coś takiego, nowy ale nie oryginalny: i3925506881.html'>WYPINANY HAK+MODUŁ+WIĄZKA AUDI A4 8E B6 B7KOMBI+4D (3925506881) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Tutaj jest oryginalna używka z B6 Avant 2003: HAK AUDI A4 B6 MAŁYSZ KOMBI podpinany Instalacja ZOBACZ Starogard Gdański ? Tablica.pl

Pomóżcie, który hak waszym zdaniem pasowałby to mojego auta? Podstawą jest abym nie musiał ciąć zderzaka bo tego nie chcę. Czy zakładał ktoś z Was coś takiego do S4?

Opublikowano

Polecam oryginał Audi, na Allegro znajdziesz cały zestaw za 500-600 zł (oczywiście używany). Potrzebujesz belki, główki haka, gniazda, modułu no i wiązki. Wiązkę można zrobić samemu ale dobrze jest kupić razem z hakiem przynajmniej część od gniazda haka do modułu.

Plusem oryginalnego haka jest to że po odpięciu i schowaniu gniazda w aucie nie widać że jest hak, nic nie odstaje i nie szpeci auta.

Ja w zeszłym roku zakładałem do B7 i wyszło mnie około 800-850 zł, ale wszystko jest jak w oryginale, nawet kolory kabli w wiązkach są zgodne z oryginałem.

Roboty jest tyle samo z zakładaniem oryginału i zamiennika. Trochę kłopotliwe jest ciągnięcie wiązki do przodu auta ale można się z tym uporać w 2-3 godziny. Mi zamontowanie haka samemu zajęło około 6 godzin. po zamontowaniu konieczne jest kodowanie MCE, PDC (jak posiadasz) i zegarów.

Opublikowano

O jaki moduł chodzi? Masz jakiś nr części? Nie wiem również co to jest MCE/PDC ? Posiadasz może jakąś instrukcję jak to zrobić?

Opublikowano

Pewnie chodzi o moduł elektryki przyczepki, będzie Ci wyświetlał o przepalonej żarówce itp, MCE - Moduł centralnej elektryki w aucie tu jest temat http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh-138327/ PDC - parkotronik

Opublikowano

a moze poszukaj w necie jakis warsztatow ze swoje okolcy ktore takie coś robią. zadzwon, zapytaj a noz bedzie to ciekawa cena... i nie bedziesz sie musial martwic ktory hak lepszy. :wink:

Opublikowano
O jaki moduł chodzi? Masz jakiś nr części? Nie wiem również co to jest MCE/PDC ? Posiadasz może jakąś instrukcję jak to zrobić?

MCE- to moduł centralnej elektryki -trzeba go przekodować

PDC-czujniki parkowania -jeżeli są trzeba przekodować, by po podpięciu przyczepy nie działały (nie będą piszczeć podczas cofania z przyczepą)

zegary trzeba przekodować żeby wyświetlały błąd spalonej żarówki w przyczepie.

Co do schematów to są na forum, tu masz link http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh-138327/index2.html post nr 32 kolegi Bart-S według mnie schemat jest super rozpisany i można śmiało to samemu podłączyć.

moduł haka musisz dołożyć to on steruje światłami w przyczepce tu masz link jak to wygląda MODUL STEROWNIK HAKA AUDI A4 B6 Z KOSTKAMI ORGINAL (3894739761) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. montuje się go pod lewym boczkiem bagażnika ten ma odrazu uchwyt, obie potrzebne kostki i fragment instalacji a to znacznie ułatwia montaż bo wystarczy dorobić resztę instalacji.

Tak jak pisałem wcześniej można trafić na allegro za 500-600 zł cały zestaw potrzebny do montażu haka.

To był pierwszy mod który wykonałem sam i satysfakcja jest spora i nigdy w życiu nie założył bym do audi nie oryginalnego haka zwłaszcza takiego który przykręcany jest na śruby dla mnie samochód zaczyna przypominać wtedy traktor.

Na allegro naprawdę bez problemu upolujesz potrzebne części, pojawiają się dość często zwłaszcza do B6, zwróć tylko uwagę że w B6 i w B7 są inne belki i inne główki haka do B6 główka ma mieć nr 8E0 800 495A a do B7 8E0 800 495C, niestety nie wiem jaki jest numer belki do B6.

Jak będziesz miał jakieś pytania to śmiało pytaj.

Opublikowano

kdawid dzięki za pomoc. Z kodowaniem nie będzie problemy myślę dzięki twoim instrukcjom. Problem jest ze znalezieniem odpowiedniego haka z belką. Jest tego dużo na allegro, a ja nie potrafię rozróżnić który jest do B6, a który do B7. Na ETKA znalazłem nr części:

Hak.jpg

I tak

nr wzmocnienia poprzecznego to: 8E0800497F

nr czopa: 8E0800495A

Na Allegro niestety nie znalazłem tych części, są takie:

1. AUDI A4 B6 03' HAK HOLOWNICZY WPINANY ORYGINAL (3884564055) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

2. AUDI A4 8E0 HAK HOLOWNICZY (3867385933) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

3. AUDI A4 B7 8E 8E0 05-08 HAK WYPINANY ORYGINAŁ (3893047568) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

4. AUDI A4 B7 8E 8E0 05-08 HAK WYPINANY ORYGINAŁ (3893048727) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

5. AUDI A4 8E0 BELKA TYLNA POD HAK + HAK 8E0800491B (3895466652) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Który twoim zdaniem będzie pasował do B6 2003?

kdawid czy Ty musiałeś ciąć zderzak, czy spasował idealnie do twojego auta? Mój wygląda tak:

Zderzak.jpg

Widzę że jesteś z Jasła. W Przysiekach zakładałem gaz i niedługo wybiorę się tam na sprawdzenie. Może pomógłbyś mi zainstalować ten hak gdybym był w Przysiekach?

Opublikowano
kdawid dzięki za pomoc. Z kodowaniem nie będzie problemy myślę dzięki twoim instrukcjom. Problem jest ze znalezieniem odpowiedniego haka z belką. Jest tego dużo na allegro, a ja nie potrafię rozróżnić który jest do B6, a który do B7. Na ETKA znalazłem nr części:

http://s24.postimg.org/sg9xhmvsh/Hak.jpg

I tak

nr wzmocnienia poprzecznego to: 8E0800497F

nr czopa: 8E0800495A

Na Allegro niestety nie znalazłem tych części, są takie:

1. AUDI A4 B6 03' HAK HOLOWNICZY WPINANY ORYGINAL (3884564055) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

2. AUDI A4 8E0 HAK HOLOWNICZY (3867385933) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

3. AUDI A4 B7 8E 8E0 05-08 HAK WYPINANY ORYGINAŁ (3893047568) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

4. AUDI A4 B7 8E 8E0 05-08 HAK WYPINANY ORYGINAŁ (3893048727) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

5. AUDI A4 8E0 BELKA TYLNA POD HAK + HAK 8E0800491B (3895466652) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Który twoim zdaniem będzie pasował do B6 2003?

kdawid czy Ty musiałeś ciąć zderzak, czy spasował idealnie do twojego auta? Mój wygląda tak:

http://s18.postimg.org/btyra70cl/Zderzak.jpg

Widzę że jesteś z Jasła. W Przysiekach zakładałem gaz i niedługo wybiorę się tam na sprawdzenie. Może pomógłbyś mi zainstalować ten hak gdybym był w Przysiekach?

Z tych aukcji które podałeś tylko pierwszy jest z B6 reszta to B7

Tak wygląda kula do B6 HAK ORYG AUDI A4 B6 i B7 ALUMINIOWY 8E0 800 495A (3892390920) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

A tak do B7 Hak holowniczy Audi A4 końcówka haka,8e0 ,b6 (3903904695) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Obie te kule mają takie samo mocowanie różnią się tylko kształtem, z tego co słyszałem chodzi o to ze w B6 i B7 jest inaczej wyprofilowany tylni zderzak i właśnie dlatego kule mają inny kształt. Ale na upartego można zamienić te kule.

Jeszcze jedna ważna sprawa w moim B7 musiałem jeszcze donitować blaszki z gwintem, na rysunku z ETKI który zamieściłeś mają one numery

10- blaszki potrzebowałem 2 sztuki po około 12 zł w ASO

9-nity po 2 zł w ASO potrzeba 4 szt.

Jak będziesz przejeżdżał przez Jasło to oczywiście możesz podjechać, chętnie Ci wytłumaczę wszystko z pomocą trochę gorzej bo pracuje codziennie do 16 więc może być problem, ale jak podjedziesz to wszystko Ci wyjaśnię powiem gdzie kupić przewody i jak podłączyć elektrykę.

Co do cięcia zderzaka to tak, trzeba przyciąć ale tylko dokładkę i to od dołu. Na mojej dokładce było fabrycznie zaznaczone gdzie należy wyciąć więc nie było z tym najmniejszego problemu i wyszło jak w fabryce. Zderzak do montażu haka musisz zdjąć więc jego przycięcie to żaden problem i po wycięciu prawie nic nie widać trzeba się schylić żeby zobaczyć miejsce na wpięcie haka wszystko jest zasłonięte zderzakiem.

Na PW wysłałem Ci tel, jak chcesz to zadzwoń wyjaśnię Ci to wszystko.

---------- Post dopisany at 18:11 ---------- Poprzedni post napisany at 17:42 ----------

Tu masz jeszcze fotki jak to wygląda u mnie

DSC_2673.jpg

DSC_2679.jpg

DSC_2686.jpg

Opublikowano

Kdawid, poszukuję schematu podłączenia tego modułu do B7. nie mogę się doszukać w żadnym z wątków.

Opublikowano
Kdawid, poszukuję schematu podłączenia tego modułu do B7. nie mogę się doszukać w żadnym z wątków.

schemat jest w tym wątku http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh-138327/ tylko nie wiem na której stronie, jego autorem jest kolega Bart-S

Schematy wysłałem Ci też na maila

Opublikowano

Udało się. Założyłem hak. Nie było to łatwe. Najwięcej pracy jest z podłączeniem modułów i puszczeniem wiązki kabli do przodu.

Przy podłączeniu korzystałem z instrukcji kolegi Bart-S:

Nad modułem MCE znajduje się panel dla przekaźników. Pod MCE masz szyny mocujące dla bezpieczników (w zasadzie jeszcze dwa bezpieczniki są na panelu przekaźników). Poniżej rysunek na którym zaznaczyłem rozmieszczenie poszczególnych elementów (rzut z przodu). Kolorem żółtym i cyframi oznaczyłem przekaźniki – kolorem niebieskim i literami, bezpieczniki. Poniższy opis jest przeznaczony dla nadwozia B6.

http://WWW.bye-clan.neostrada.pl/A4K/MCE/MCE_przek_bezp.JPG

Przekaźniki:

1 – przekaźnik pompy paliwa (R4: 191 906 383 C, ozn. 167, V6: 8E0 951 253, ozn. 614)

2 – przekaźnik układu servotronic (A4: 8E0 907 307, ozn. 629, S4: 8E0 907 307 A, ozn. 638)

3 – przekaźnik klaksonu (8K0 951 253, ozn. 643 – 373)

4 – przekaźnik serwa hamulcowego (8K0 951 253, ozn. 643 – 373)

5 – przekaźnik dla pojazdów specjalnych (taxi, L-ki)

6 – przekaźnik odciążeniowy X-contact pompki sprysków i wycieraczek (7M0 951 253 A, ozn. 100 – 370)

7 – x

8 – x

9 – x

Bezpieczniki:

A – Bezpiecznik dla pojazdów specjalnych S184 (czerwony 10A)

B – Bezpiecznik silniczków tylnych szyb S280 (jasnozielony 30A)

C – Bezpiecznik termiczny elektrycznej regulacji foteli S45 (30A)

C – Bezpiecznik elektrycznego sterowania odcinkiem lędźwiowym foteli S45 (czerwony 10A)

D – Bezpiecznik silniczków przednich szyb S37 (jasnozielony 30A)

E – Bezpiecznik termiczny modułu haka S87 (30A)

F – Bezpiecznik termiczny tylnej elektrycznej rolety S100 (10A)

G – Bezpiecznik termiczny tylnej elektrycznej rolety S100 (10A)

Jeśli chodzi o powiązanie między modułem haka a MCE – sterowniki te komunikują się między sobą przez magistralę CAN. MCE koduje się pod moduł haka po to aby nawiązać komunikację między tymi sterownikami. MCE zależnie od aktualnie włączonych świateł (pozycyjne, stopu, przeciwmgielne, kierunkowskazy) wysyła odpowiedni komunikat do sterownika haka – ten z kolei podaje + na odpowiednie wyjścia, zasilając tym samym odpowiednie światło (w samym haku masz 13-pinowe okrągłe gniazdo służące do podłączenia elektryki doczepianego elementu).

W B6 w haku znajduje się przełącznik, który rozłącza tylne prawe światła przeciwmgielne – zasilanie większości świateł w przyczepkach masz mostkowane (lewa i prawa strona). Przełącznik jest po to aby wyłączyć prawe światło przeciwmgielne (nie mam pojęcia jak to jest realizowane). W B6 świeci tylko lewe tylne przeciwmgielne – natomiast w B7 świecą oba (stąd nie uświadczysz tam przełącznika, ponieważ stał się zbędny). W B6 przełącznik daje także sygnał do PDC (rozłącza tylne czujniki jeśli auto jest w nie wyposażone). W B7 jest to realizowana bez dodatkowego sygnału – wymagane informacje są dostarczane do PDC przez szynę CAN (podobnie jak np. sygnał prędkości który rozłącza PDC po osiągnięciu 15km/h – w B6 był od tego osobny kabelek przeciągnięty z zegarów).

Schemat instalacji modułu haka w nadwoziu B6 (MCE w wersji HIGH):

http://WWW.bye-clan.neostrada.pl/A4K/MCE/hak.JPG

Różnica w przypadku instalacji z MCE LOW to zamiast masy na pinie 1 przełącznika odcinającego tylne przeciwmgielne jest podany + dla prawego światła przeciwmgielnego. Oprócz tego zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki nie jest już realizowane przez sterownik haka – plus podawany jest bezpośrednio z włącznika świateł.

Do sterownika haka podłączone są dwie kostki – 14-pinowa i 6-pinowa. W haku znajduje się gniazdo zawierające okrągły wtyk 13-pinowy oraz płaski wtyk 3-pinowy.

Kostka 6-pin: (8E0 971 636)

Pin 1 – Zasilanie stałe sterownika haka z bezpiecznika 27 (30A) (czerwony)

Pin 2 – Masa sterownika (brązowy)

Pin 3 – Sygnał CAN do MCE (dodatni) [kostka 32-pin, pin 13] (pomarańczowo/zielony)

Pin 4 – Sygnał CAN do MCE (ujemny) [kostka 32-pin, pin 12] (pomarańczowo/brązowy)

Pin 5 – Zasilanie sterownika ze stacyjki (czarny)

Pin 6 – Zasilanie lewego światła pozycyjnego przyczepki (czerwono/czarny)

Kostka 14-pin: (8E0 973 714)

Pin 1 – Zasilanie świateł stopu przyczepki (szaro/czarny)

Pin 2 – Zasilanie lewego kierunkowskazu przyczepki (czarno/szary)

Pin 3 – Zasilanie prawego światła pozycyjnego przyczepki (szaro/czerwony)

Pin 4 – Zasilanie prawego kierunkowskazu przyczepki (czarno/zielony)

Pin 5 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki (szaro/biały)

Pin 6 – x

Pin 7 – Zasilanie świateł biegu wstecznego przyczepki (niebiesko/czerwony)

Pin 8 – Zasilanie świateł stopu z czujnika pedału hamulca (czerwono/czarny)

Pin 9 – x

Pin 10 – x

Pin 11 – x

Pin 12 – Zasilanie włącznika odcięcia prawego światła przeciwmgielnego przyczepki i czujników PDC (czerwono/biały)

Pin 13 – x

Pin 14 – x

Gniazdo 13-pin w haku: (8A0 971 978)

Pin 1 - Zasilanie lewego kierunkowskazu przyczepki (czarno/szary)

Pin 2 - Zasilanie świateł przeciwmgielnych przyczepki (szaro/biały)

Pin 3 – Masa (brązowy)

Pin 4 - Zasilanie prawego kierunkowskazu przyczepki (czarno/zielony)

Pin 5 - Zasilanie prawego światła pozycyjnego przyczepki (szaro/czerwony)

Pin 6 - Zasilanie lewego światła pozycyjnego przyczepki (czerwono/czarny)

Pin 7 - Zasilanie świateł stopu przyczepki (szaro/czarny)

Pin 8 - Zasilanie świateł biegu wstecznego przyczepki (niebiesko/czerwony)

Pin 9 – Zasilanie z bezpiecznika 77 (30A) (czerwono/zielony)

Pin 10 – x

Pin 11 – x

Pin 12 – x

Pin 13 – Masa (brązowy)

Gniazdo 3-pin w haku (MCE HIGH) - odcięcie prawego przeciwmgielnego i PDC: (8D0 971 701)

Pin 1 – Masa (brązowy)

Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały)

Pin 3 – Zasilanie przełącznika odcinającego ze sterownika haka (czerwono/biały)

Gniazdo 3-pin w haku (MCE LOW) - odcięcie prawego przeciwmgielnego i PDC: (8D0 971 701)

Pin 1 – Przekazanie zasilania do prawego światła przeciwmgielnego przyczepki (szaro/biały)

Pin 2 – Sygnał odcięcia do PDC [brązowa kostka 16-pin, pin 5] (czerwono/biały)

Pin 3 – Zasilanie przełącznika odcinającego z włącznika świateł (czerwono/biały)

W B7 jest praktycznie tak samo – gniazdo w haku nie ma odcięcia prawego przeciwmgielnego i PDC. Inaczej rozwiązano też sprawę zasilania gniazda w haku (inne źródło i inne piny). Jeśli będzie potrzeba – przygotuję schemat.

Tyle danych chyba Ci wystarczy ;) Zgodnie z życzeniem - podwieszam...

...jutro postaram się skończyć i dodać MCE, czujnik światła, czujnik deszczu i DLR dla B7 :good:

Ja miałem wtyczkę z modelu 2001 i nie było 13 pin a 10. Dlatego nie zrobiłem bezpiecznika nr 87 (potrzebnego do przyczepy kempingowej) i światła wstecznego. Puściłem jedynie wiązkę na przyszłość gdybym ciągnął kemping. Gdyby ktoś potrzebował wskazówki jak to podłączyć to polecam się.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Gratuluje,

założyłeś oryginalną belkę z B6 czy jakiś zamiennik?

Co do pracy to masz rację że najgorzej przeciągnąć wiązkę i podłączyć moduł. Ale na koniec jest satysfakcja że mamy fabryczny hak który nie szpeci auta.

Opublikowano

Zalozylem oryginal z 2001 roku. Jedno mi sie nie udalo. Przeciwmgielne swiatla mi migaja w przyczepie co jakis czas w rownych odstepach. Nie wiem co jest? Chyba modul jakis walniety, ale hak wyglada super. Warto bylo sie pomeczyc.

Opublikowano
Zalozylem oryginal z 2001 roku. Jedno mi sie nie udalo. Przeciwmgielne swiatla mi migaja w przyczepie co jakis czas w rownych odstepach. Nie wiem co jest? Chyba modul jakis walniety, ale hak wyglada super. Warto bylo sie pomeczyc.

A błąd spalonej żarówki wyskakuje na FIS?

Jak podłączysz przyczepkę i włączysz przeciwmgielne to w aucie gasną przeciwmgielne i świecą (migają) tylko w przyczepce?

Opublikowano

Na FIS nie ma żadnego komunikatu o spalonej żarówce. Jak podepnę przyczepę i włączę przeciwmgielne to w aucie nie świecą przeciwmgielne, a w przyczepie mrugają w równych odstępach czasu. Dziwne własnie zachowanie. Podłączyłem dokładnie tak jak na schemacie. Wydaje mi się że musi to być wina modułu sterowania hakiem?

Opublikowano (edytowane)

Witam!

Odkopuję temat bo mam pytanie. Gdzie znajdę w a4 b7 bezpiecznik 77 który powinienem podłączyć do pinu 9 w gnieździe haka?

Edytowane przez b.s.bartez

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...