Skocz do zawartości

b.s.bartez

Pasjonat
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O b.s.bartez

Informacje

  • Imię
    Bartek
  • Miasto
    Kaszuby

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2007
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

492 wyświetleń profilu

Osiągnięcia b.s.bartez

0

Reputacja

  1. Sam sobie odpowiem i innym. Auto śmiga od prawie 2 tygodni. Winowajcą był uszkodzony docisk. Drut przy nitach odgiął się i wszedł między płytę docisku a słoneczko.
  2. Witam. A4 B7 1.9 TDI 116km brb, manual 5 biegów. Zacznę od początku. Od dłuższego czasu gdy pojadę autem powyżej 3tys przez kilka, kilkanaście sekund to biegi ciężko wchodzą. Gdy następnie pojadę na niższych obrotach ok 2tys to po kilkunastu sekundach biegi zaczynają wchodzić bez oporu. Miesiąc temu przycisnąłem samochód na 2 i 3 biegu do 4,5tys to biegi bardzo ciężko wchodziły przez 30km do czasu wjechania na kamienną drogę. Tak jakby wytrzęsienie auta pomogło (momentalnie biegi zaczęły wchodzić bez oporu). Wczoraj znowu przycisnąłem auto do 4,5tys i biegi w trakcie jazdy b. ciężko wchodzą, na postoju wcale nie wchodzą ( jak próbuję wbić 1 to auto lekko zaczyna ruszać do przodu, jak wsteczny to do tyłu). Na zgaszonym aucie biegi wchodzą lekko. Proszę o pomoc co warto sprawdzić zanim wyciągnę skrzynie?
  3. Osobiście nie jestem za wymianą przez bagnet. Odkręcając korek mamy pewność że wszystko zleci ale co ważniejsze najgorszy syf jest na samym dnie miski. Jeśli na miedziankach nie uszczelnia to można nawinąć trochę taśmy teflonowej na gwint i po problemie.
  4. Osobiście w pracy zawsze gwintuje o 2mm wyżej czyli np. m14 przerabiam na M16. Przy takiej przeróbce obejdzie się bez wiercenia. Gwint wychodzi nówka sztuka. Łatwiej dostać gwintowniki i śruby o oznaczeniu parzystym np. m10, m12, m14... Oczywiście Ty potrzebujesz specjalny korek, nie śrubę.
  5. Jakiś czas temu miałem zdjęte wąż od turbo i oleju było mało, lekko wilgotne, luz na wirniku prawie niewyczuwalny. Przebieg jaki mam to 190 tys. Poniżej dane z pompek.
  6. Zdjąłem przewody z czujnika i dmuchnąłem. Przelot jest bez oporów.
  7. Kamil-vag dzięki za opis poszczególnych bloków. Nie sprawdzałem drożności ale tak zrobię. Rozumiem że 67.3 i 67.4 to ciśnienie przed i za dpfem?
  8. DPF wypala się co ok 250km mimo kilku procent sadzy. Codziennie jeżdżę do pracy i z powrotem 90km. Przez cztery kolejne dni sprawdzałem vcds'em parametry filtra dpf. DZIEŃ PIERWSZY: Wracając z pracy wypalał się filtr dpf. Wiem kiedy się wypala bo trzęsie lekko silnikiem przy jednostajnej jeździe. Po powrocie podłączyłem vcds'a. DZIEŃ DRUGI: Pojechałem do pracy i z powrotem czyli 90km. Dojazd do pracy można uznać jako "trasa", większość kilometrów na 5 biegu. Powrót gorszy, korki, postoje na światłach. Najczęściej na 3 i 4 biegu. DZIEŃ TRZECI: Jadę do pracy i z powrotem. To dopiero drugi dzień bez wypalania dpf. Oto zdjęcia po powrocie. DZIEŃ CZWARTY: Mimo że poprzedniego dnia zapełnienie sadzy wynosi 3,6% to dnia czwartego w drodze powrotnej następuje wypalanie. Jest to ok 250km od poprzedniego wypalenia. Zdjęcia po trasie: Zrobiłem taki przykładowy opis z danymi gdyż takiego nie znalazłem na forum. Może komuś się przyda. Mam także pytania. Dlaczego mimo małych wskazań sadzy rozpoczyna się wypalanie? Czy to normalne czy wskazuje na jakąś usterkę np. czujnika różnicy ciśnień. Błędów brak. Wypalanie trochę odbija się na komforcie i swobodzie jazdy dlatego chciałbym aby dystans pomiędzy się wydłużył.
  9. Szukamaudi możesz napisać co zrobiłeś? Pytam bo sam muszę się zająć dpfem.
  10. Czy takie zamiany stosuje się w praktyce i czy jest to pewne rozwiązanie?
  11. Silnik 1.9 TDI Brb posiada dpf chyba że już go usunięto. Postaraj się zauważyć czy olej przybywa symetrycznie względem kilometrów czy różnie ?
  12. Nie do końca. Mi wypala się co około 250km. Jak kilka razy przerwę wypalanie (zgaszę auto) to przybywa oleju. Mam zrobione 10 tys od wymiany oleju i przybyło od 3/4 do max. Poważnie zastanawiam się nad usunięciem
  13. Podłączyłem pin 14/8 bezpośrednio pod czujnik pedału hamulca i problem znikł. W czujniku stopu są 4 przewody. Na trzech jest plus po stacyjce, na czwartym po wciśnięciu pedału hamulca. W przewodzie stopu tylnej lampy po włączeniu pozycji jest napięcie ok 10,5V mimo niewciśniętego stopu.
  14. Podłączyłem oryginalny hak z modułem do a4 b7 avant. Kable can 6/3 i 6/4 ze schematu wpiąłem pod kable idące do pdc. Włącznik świateł stop (pin 14/8) wpiąlem pod kabel stopu z lewej lampy. Kabel pinu 14/12 zostawiłem wolny. Pin 13/9 tymczasowo nie podłączony. Reszta podłączona wg schematu. W przyczepce wszystkie światła świecą jednak jest problem. Na włączonych światłach pozycyjnych zapala i gasi się światło stopu. Włącza się samoczynnie po kilku sekundach gaśnie, następnie po kilku zapala się ponownie i tak w koło. Dodam że po wciśnieciu pedału hamulca stop działa. Czy ktoś się orientuje gdzie leży przyczyna?
  15. b.s.bartez

    S4 i hak holowniczy

    Witam! Odkopuję temat bo mam pytanie. Gdzie znajdę w a4 b7 bezpiecznik 77 który powinienem podłączyć do pinu 9 w gnieździe haka?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...