rafdol9455 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Witam. Pokrótce postaram się opisać problem z którym nie wiem jak sobie poradzić. Dotyczy Audi A4 2,0 TDI B7 140KM, przejechane 187 tys, zmieniony program na około 175 KM jakieś 3 lata temu. Parę osób od zawsze mi mówiło, że silnik dziwnie pracuje - jakby lekko grzechotał, ale było to na tyle niezauważalne, że nie zwracałem na to zbytniej uwagi. Około 2 tygodni temu parę razy włączył mi się tryb awaryjny silnika. Kolega - mechanik stwierdził, że to początek końca turbiny. Faktycznie 5 dni temu turbina poszła do lamusa ( wirnik pęknięty w 3 miejscach, łopatki pokoszone prawie do zera). Została zregenerowana i zamontowana, ale na początku jazdy testowej silnik zaczął się dławić i głośno grzechotać - ale tylko przez chwilę. Po jeździe testowej wszystko wróciło do normy ("dziwna" praca pozostała). Odebrałem samochód i po przejechaniu 20 kilometrów turbina "walneła" ponownie. Ponownie została zregenerowana i zamontowana, i po kolejnej jeździe testowej okazało się, że podźwięk grzechotki nasilił się co najmniej trzykrotnie, z tym że jest jakby falowy - głośniej, ciszej, głośniej, ciszej, itd. Kolega - mechanik stwierdził, że przyczyną może być łańcuch napędzający jakieś koła zębate w misce olejowej (nie wiem dokładnie o co chodzi - kompletnie się na tym nie znam), ale wczoraj rozebrali część silnika i okazało się, że to nie to. Stoję przed poważnym dylematem: 1. rozebrać i remontować silnik = duuuuuże koszty; 2. kupić "nowy" - używany silnik = nie dużo mniejsze koszty; 3. po trzecie to kompletnie nie wiem co mam robić. BARDZO PROSZĘ DORADŹCIE COŚ... POMÓŻCIE!!! :-(
darkle Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 A jak z ciśnieniem oleju? może wysypał się napęd pompy oleju?
rafdol9455 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2014 Ciśnienie oleju jest książkowe. Kolega - mechanik podesłał mi link z innego forum, który chyba wszystko wyjaśnia. Załączam dla tych, którzy mają podobne problemy i podobny syf w miejscu gdzie powinien być silnik http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=28061
SotoM Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 prawdo podobnie wyrobilo sie gniazdo w walku od zabieraka imbusa który jest przeniesieniem napędu na pompę oleju... skoro pompa nie pracuje to olej nie plynie kanalami ,wiec do turbo które c**j strzelil tez nie doplynał... rwijcie miche i wyciagnijcie zabierak ktory przechodzi przez pompe oleju do walka.tam tkwi problem i z tamtąd pochodzi ten grzechot-przeslizgiwanie sie zabieraka imbusa w gnieździe walka
Pawelkiwi Opublikowano 8 Lutego 2014 Opublikowano 8 Lutego 2014 SotoM dobrze mówi. Zabierak do weryfikacji. W tym motorze to podstawa jak coś grzechocze. Wiem że powiesz ciśnienie oleju ok. Niestety ta usterka na początku tak się objawia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się