Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubywa oleju...


Emejcz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, auto mam jakieś 2 miesiące i po jego kupnie z olejem było wszystko ok. Od około 1-2 tygodni zacząłem zauważać, że ubywa mi oleju... nie jest to póki co tempo zastraszające, ale już się boję jak myślę, że to może być remont.. Jeżeli chodzi o stan, to zrobiłem może do tej pory z 1800km i do tego czasu nie musiałem dolewać, bo spadło póki co tak do 2/3 3/4 stanu. Po kupnie było pełno.

Czy możliwe jest, aby tak nagle silnik chciał remontu?

Pracuje dobrze, moc ma, turbina z góry jest sucha... ale jeszcze zastanawiam się, czy to nie wyciek może jakiś. Zajrzałem pod spód, i w okolicy turbiny zauważyłem lekkie zaolejenie (nie na turbinie), kropelki oleju wiszą na przewodzie doprowadzającym ciecz do turbiny, oraz na bloku w tej okolicy. Ktoś ma pomysł z czego tam może się sączyć? Nie jest to raczej uszczelka pod pokrywą zaworów.

Mam dosyć powoli tego auta, wkopałem się z nim, bo co chwila coś nie tak. Płynu chłodniczego też ubywa powoli i też szukam wycieku, ale póki co nie mogę znaleźć, bo za wolno ucieka.

Rura się okopca, ale to chyba coś ze spalaniem, bo jak jeżdżę na lpg to wolniutko się okopca, a jak teraz robię eksperyment i jeżdżę na benzynie, to okopca się dużo szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz się co przejmować tyle co ci bierze tego oleju tsi silniki więcej biorą.

Do turba idzie przewód smarowania olejem metalowy a drugi jest gumowy plynu chlodniczego co chlodzi turbinę zobacz z którego leci ,wymień przewód i po zawodach i jeszcze jeden przewód krótki splyw wody od turba do bloku.Chcialbyś jeżdzić samochodem bez wkladania pieniędzy w niego to jest niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo pewnie puszcza olej spod pokrywy zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co uaktywnia kontrolkę pomarańczową z olejarką ?

Wczoraj mi się zaświeciła, ale jak sprawdzałem bagnetem poziom, to był ok... po odpaleniu ponownym auta kontrolka nie świeciła już.

Może to byćzwalony czujnik ?? jak go sprawdzić i w którym mniej więcej miejscu go szukać ??

Zdaje się, że poprzednio jak mi sięzapaliła ta kontrolka, to dałem sięnabrać, bo sprawdziłem poziom na nierównej nawierzchni... rezultat był taki, że miałem za dużo oleju później.

Dlatego stawiam na czujnik poziomu oleju.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomarańczowa czy czerwona była ta kontrolka? Był sygnał dźwiękowy? Masz FISa? W żadnym wypadku nie można bagatelizować kontrolek od oleju, było tu na forum kilku takich co bagatelizowali problem (no bo olej jest to pewnie czujnik). Jak to się skończyło to chyba każdy się domyśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz lepiej ciśnienie oleju a póżniej zajmij się czujnikiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnie juz bylo robione, bo smok sie zatkal, takze jest w porzadku... Mam oleju odpowiednia ilosc na bagnecie. Mimo to czasami potrafi sie ta pomaranczowa na fisie pojawic...

Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz ciśnienie oleju na ciepłym silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładajac nowego tematu, jaki olej najlepszy do 1.8T? przebieg udok 170tys.

5w40 / 10w40 ? Valvoline ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w40, Valvoline jest dobry.
a jest jakaś różnica między tym Max life a SynPower?

Jakaś tam podobno jest:) SynPower do mniejszych przebiegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejszy, większy... moim zdaniem nie przebieg jest ważny tylko stan silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejszy, większy... moim zdaniem nie przebieg jest ważny tylko stan silnika.

Dokładnie tylko jakoś musza to pogrupować, nie napisza na oleju ze dla silników w super stanie:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej ma jakieś tam określone właściwości i nimi powinniśmy się kierować uwzględniając również wymagania jakie podaje producent silnika. Dodatkowym czynnikiem powinna być nasza wiedza co do stanu silnika. Jak wiedziałbym że mój silnik nie jest już w najlepszej kondycji i nie zamierzałbym w niego inwestować to oczywiście nie lałbym super oleju bo to bez sensu - czekałbym aż silnik się wysypie i tyle. Natomiast jak wiesz że silnik jest w dobrej kondycji to warto zainwestować w lepszy olej.

Tu mi się przypomniała historia mojego sąsiada. Miał Fiestę. Jak to mówił - silnik igła, nigdy nic przy nim nie robił (chyba łącznie z wymianą świec i oleju). Zawory napierdzielały jakby chodziły bez smarowania. No ale silnik igła - bo przecież nic przy nim nie robił. To tak w temacie różnego pojęcia ludzi odnośnie stanu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz lepiej ciśnienie oleju a póżniej zajmij się czujnikiem .

Co ma ciśnienie do stanu oleju? :doh:

Co do tematu, pojeździj trochę, określ się ile Ci bierze oleju na np 10tyś czy 1tyś i wtedy będziemy się martwić. To jest 1.8Turbo, ma prawo wziąć olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do płynu chłodniczego, to jeśli rzeczywiście ubywa powoli, to nie masz się czym martwić, tylko znaleźć wyciek. Jest troche tematów o tym na forum w których miejscach najczęściej należy szukać.

1.8T musi coś oleju brać, także nie ma co się martwić na zapas, tylko jeździj i sprawdzaj stan oleju i w jakim stopniu ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale nie musi brac

olej zwykle uchodzi przez uszczelniacze w głowicy i w turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...