tomasz102 Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 Witam, Robiąc logi zauważyłem, że dawka paliwa jest delikatnie obcinana przy wyższych obrotach. Spowodowane jest to, że jest zbyt niską ilością zasysanego powietrza. Czy jest to normalne po chipie czy katalizator, wydech może być winny ? Przepływomierz ma z pół roku, także myślę że jest dobry. Logi: Dynamiczne: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 010,011 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 008,003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 008
spanky Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 a zaraz po programie było ok ? jeszcze kwestia jak ogranicznik dymienia został zmodyfikowany poza tym doł tez jest ciety przez przeplywomierz, a i sprezarka taka jakaś spiaca jest p.s katalizator jest , kolektor ssacy wyczyszczony ?
tomasz102 Opublikowano 3 Lutego 2014 Autor Opublikowano 3 Lutego 2014 Katalizator dalej jest, dolot nie byl sprawdzany. Przed chipem wygladalo to tak: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 003 Dawko paliwa nie logowalem przed chipem. Co bardziej wydaje sie prawdopodobne ? Tuner celowo ograniczyl paliwo, czy jest zbyt malo powietrza ?
ame-tuning Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 przepływka zaniża w górnym zakresie obrotów ..
tomasz102 Opublikowano 3 Lutego 2014 Autor Opublikowano 3 Lutego 2014 Tak widać to po logach, jednak czy akurat w niej tkwi przyczyna ?
ame-tuning Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 jeśli nie masz nieszczelności w układzie dolotowym to wina przepływomierza....
tomasz102 Opublikowano 3 Lutego 2014 Autor Opublikowano 3 Lutego 2014 Opcje typu: zabity katalizator, źle pracujący egr, zasyfiony dolot raczej mało prawdopodobne ?
ciahciah Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 logi dynamiczne zawsze robi się pojedynczo, to auto mogło by się ciut lepiej odpychać, nie zaszkodzi wywalić katalizator, wypalić kolektor ssący, wyskrobać wloty w głowicy i zaślepić egr, to zrobić można i jakiś tam skromny efekt to na pewno da, a jak ci się coś nie podoba w logu zrób korektę czipa bo ktoś się po prostu nie przyłożył, ale nie licz na jakąś znaczną poprawę, od najniższych obr przepływka powinna domagać, po to się robi czipa by skorygować wszelkie nie domagania przepływ np. by od 1000obr paliwa było jak należy, wymieniłeś pół roku temu przepływkę bo wywalała błąd i w logu było stałe 550 czy po prostu zaniżała? Jak tuner ci kazał wymienić tylko dlatego że zaniżała to miałeś do czynienia z naciągaczem a nie tunerem
tomasz102 Opublikowano 6 Lutego 2014 Autor Opublikowano 6 Lutego 2014 Moja stara przepływka zaniżała. Wymieniłem bo sam widziałem, że na przepływce od kumpla pokazywało mi około 100 mg więcej. Dlatego wymieniłem i faktycznie po zmianie auto zaczęło się minimalnie lepiej odpychać. Chipa robiłem już po wymianie. Będę postępował zgodnie z Twoimi zaleceniami. Kupiłem zamiennik katalizatora od Gruchota i zacznę od katalizatora. Katalizator ma pewnie już trochę więc z każdym rokiem będzie co raz gorzej spełniał swoją rolę. Teraz będę miał zwykły tłumik przelotowy. Później zrobię logi i zobaczę co się zmieniło. Jak dalej dalej będzie źle to: Zaślepię EGR oraz czyszczenie dolotu i wlotów w głowicy. Kolejnym etapem to będzie już sprawdzenie zaworów. Ostatnio słychać popychacze hydrauliczne przy odpalaniu samochodu(olej motul 5W40 XCESS). Być może któryś z zaworów niedomaga przez to ?
ciahciah Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 chwile jak zaklepią przy zapalaniu to nic złego, mi na motul 8100 tez klepało, na LM syntchoil diesel nigdy no ale on kosztuje 200zł i u mnie na nim też ciśnienie oleju mam za niskie, ale po 10tys km silnik pracuje dalej ok, a nie jak sieczkarnia bo tak było na motul’u.. ja cię do niczego nie namawiam ale motul do agresywnej jazdy w dodatku na chipie się w ogóle nie nadaje, już lepszy jest mobil półsyntetyk do tego, lepiej chroni wyeksploatowany silnik w trudnych warunkach, jedynie w zimie pierwsze min po rozruchu są gorsze dla turbo, ale wystarczy wtedy nie gnieść i nie ma obaw o turbo motul po rozgrzaniu robi się za rzadki a co za tym idzie ciśnienie oleju spada poniżej dopuszczalnej normy a co jest tego skutkiem wiadomo, kończenie się silnika szybciej niż przy prawidłowym ciśnieniu, druga bardzo ważna cecha tego super oleju to utrata tych dobrych właściwości smarnych, on traci za szybko te właściwości, zmiany max co 8tys km na tym oleju, nie sugeruj się pracą silnika po zalaniu oleju bo dziadowskie oleje maja specjalne dodatki by po zalaniu dobrze wyciszały silnik ale z każdym km tracą swoje parametry na łeb na szyje, ja do niczego nie namawiam ale po ostrej jeździe sprawdź ciśnienie oleju przy 2000obr, powinno być min 2bar, jak jest mniej zmień olej na taki który przy 100C jest gęstszy
goldi Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 po co kupowałeś zamiennik katalizatora trzeba było wydłubać katalizator ze środka i zostawic puszkę
tomasz102 Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Opublikowano 7 Lutego 2014 Swojego sprzedam za 150 zł. Zamiennik kosztował 210 zł. Jeżeli ktoś miałby mi to normalnie, uczciwie pospawać, dać materiał to sądzę że bardzo podobnie cenowo bym wyszedł na tym. Wracając do tematu oleju. Na tym forum każdy chwali motula. Sam wcześniej jeździłem na Mobilu 10W40 i zmieniłem bo każdy mówił że turbo nie powinno śmigać na półsyntetyku. Jednak po zmianie na motula różnicy nie odczułem na + jeśli chodzi o pracę silnika. W takim razie co byś mi polecił ? Bo często jeżdżę dynamicznie i będzie co raz cieplej, więc oliwa też będzie robiła się gorąca. liqui moly diesel 5w40 będzie odpowiedni ? Czy szukać czegoś innego ? U mnie samochód zawsze sobie delikatnie tyka na wolnych obrotach po odpaleniu i nie przekraczam 2 000 obr. Bo dobrze mówisz. Mimo dobrej opinii na forum motul 8100 nie jest najlepszą oliwą. W takim razie co wybrać, żeby zimą nie stawało się "smarem" a latem "wodą" ?
goldi Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Widzę ze nie przeczytałeś co napisałem wysłane z audi goldiego
tomasz102 Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Opublikowano 7 Lutego 2014 Nie zaleca się zostawiania puszki aby spaliny nie wirowały.
goldi Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Żebyś wiedział w ilu autach tak zrobiłem klientom i nikt nie narzeka no nic ale to nie o tym. Temat wysłane z audi goldiego
ciahciah Opublikowano 8 Lutego 2014 Opublikowano 8 Lutego 2014 najpierw zmierz na gorącym silniku ciśnienie oleju przy 2000obr, jak będzie w normie nie ma potrzeby zmieniać olej, w zimie na LM jest poprawa przy rozruchu, ale teraz zimy nijakie wiec czy warto wydać 200zł na olej do starego kibla chyba nie
tomasz102 Opublikowano 8 Lutego 2014 Autor Opublikowano 8 Lutego 2014 W której grupie sprawdza się ciśnienie oleju ? Robi się to statycznie ? Kat out, egr out, dolot wyczyszczony: Efekty: Log (43 - 003) Log (44 - 003) Log (45 - 008)
tomasz102 Opublikowano 8 Lutego 2014 Autor Opublikowano 8 Lutego 2014 Tylko czy jest sens go poprawiać ? Momentu nie zwiększę, jedynie może 2 KM przybędą. Do ilu obrotów jest sens lać te 51 mg/r ?
ciahciah Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 ciśnienie oleju sprawdza się manometrem, wkręcasz go w miejsce czujnika oleju, to ci spr mechanik, 30min roboty powyżej 4000-4500obr nie kręć silnika bo nie ma takiej potrzeby pokaż logi 001 004 011 to się zobaczy czy jest sens poprawiać, no bo jeżeli tylko z pomiarem przepływki jest problem to korektę da tylko spokój ducha trudne pytanie zadajesz do ilu lać 51mg:) do tylu do ilu w danym aucie należy:) w jednym to będzie 4000obr w innym 4250obr, 4500obr lub 4600obr, jest to zależne od wielu czynników, czy turbo nie przeładowuje, czy auto nie dymi itp itd
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się