qba123 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Witam, Od jakiegoś czasu, borykam się z w/w problemem. Błąd pojawia się po dłuższej chwili jazdy, zdaje się, że jest uzależniony od temperatury pracy skrzyni. Objawia się negatywem na wyswietlaczu wybranego biegu i niemożnością skorzystania z trybu sekwencyjnego +/- (brak reakcji). Po ostudzeniu skrzyni, wszystko wraca do normy (znika negatyw, można korzystać z +/-). 1/ -10'C: negatyw po 30min jazdy 2/ 0'C: negatyw po 15min jazdy Negatyw zwykł zapalać się po chwili pracy pod większym obciążeniem. Szczegóły błędu: 18164 - Tiptronic Recognition Switch (F189): Open or Short to Plus Jestem po demontażu F189 celem przeczyszczenia i prześledzenia jakości ścieżek (trochę poprzecierane na trakcie magnesów). Po ponownym montażu brak zmian w zachowaniu. 8E2 910 155 B V30 01J 1.9l PD RdW 3261 Przebieg: 320kkm pewnego przebiegu. Poza w/w objawem skrzynia zachowuje się poprawnie, nie szarpie przy zatrzymywaniu, ruszaniu. Czy możecie mi pomóc w diagnostyce tej usterki? Czy wymiana F189 jest w tym przypadku zasadna? Dziękuję za wszelką pomoc, kuba ---------- Post dopisany 15-02-2014 at 08:16 ---------- Poprzedni post napisany 04-02-2014 at 22:42 ---------- Witam, Być może możecie wskazać które przewody powinienem sprawdzić przed wymianą płytki? Martwi mnie zależność od temperatury skrzyni - w przeciwnym razie wymieniłbym F189 bez zastanowienia. Dzieki Kuba ---------- Post dopisany at 08:27 ---------- Poprzedni post napisany at 08:16 ---------- W sieci można znaleźć opis: Kod błędu: 18164 P1756 Możliwe przyczyny: Okablowanie i / lub połączeń uszkodzony uszkodzony włącznik Możliwe rozwiązania: Sprawdź okablowanie i połączenia / naprawy Sprawdź (bloki pomiarowe) włącznik / wymienić ---------- Post dopisany 25-02-2014 at 08:43 ---------- Poprzedni post napisany 15-02-2014 at 08:27 ---------- Witam raz jeszcze. Czy Multitronic oprocz sterownika zamontowanego przy skrzyni posiada jeszcze gdzies jeszcze inny sterownik TCU? Zamierzam posprawdzać połączenia we wszytkich możliwych miejscach. dzieki, kuba ---------- Post dopisany 12-04-2014 at 22:33 ---------- Poprzedni post napisany 25-02-2014 at 08:43 ---------- Przyczyną była usterka sterownika skrzyni. Ale po kolei Tak jak pisałem błąd F189 wskakiwał po nagrzaniu skrzyni. F189 - to elektronika trybu tiptronic, płytka drukowana pod wybierakiem. Płytka została sprawdzona, poprzez szybki montaż używanej lecz sprawnej - ten sam błąd. Następnie w domowych warunkach pomierzyłem napięcia na każdym z 10 pinów kostki F189 (płytka odłączona). Udało się stwierdzić, że w czasie, kiedy błąd jest aktywny (skrzynia rozgrzana) kluczowe napięcia na poszczególnych pinach wyglądają tak: 2 - N 3 - 0 4 - 12V 5 - 12V 6 - N 7 - 12V 8 - 6 Natomiast gdy skrzynia jest zimna: 2 - N 3 - 12V 4 - 12V 5 - 12V 6 - N 7 - 12V 8 - 2.5V coś zatem zmieniało się na 3 i 8 pinie. (przypominam, płytka F189 odłączona). Po przeglądnięciu schematów z ELSA'y okazało się, że pin8 to FIS, więc można pominąć, natomiast pin 3,4,5 to wejście ze sterownika skrzyni (J217). Po drodze przewody ze sterownika skrzyni są łączone na kostce znajdującej się tam gdzie ECU (podszybie, strona kierowcy), zdaje się że kolor tej kostki to biały. Połączenia sprawdziłem - wszystko wydawało się być OK. Więc pozostał już tylko sterownik, ewentualnie same kable lub wtyk do J217 (TCU). Ale to mało prawdopodobne ze względu na tigger tego błędu, bardziej wskazujący na zimny lut, niż na jakieś przebicie. Powyższymi obserwacjami podzieliłem się z człowiekiem który jakiś czas temu regenerował mi sterownik, ten przyjął mnie i poprawił luty za free (na gwarancji), nie pobierając pieniędzy nawet za wyciągnięcie TCU. Warsztat w Ozorkowie, bardzo gorąco polecam. Udzielają 2 letniej gwarancji za regenerację multi - jak widać nie ma problemów z jej wyegzekwowaniem. Odpowiadając na moje wcześniejsze pytanie: nie, nie ma innego sterownika oprócz tego w skrzyni multitronic. Jedyne miejsce łączenia kabli pomiędzy J217 a F189 to okolice skrzynki ECU. Moderatorów, proszę o przeniesienie do "układ nepędowy i skrzynia biegów".
DragonGTI Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Zgadzam sie, ładnie sobie z tym poradziłeś a ponadto opisałeś szczegółowo co było czego przyczyną.
kacper33 Opublikowano 20 Maja 2015 Opublikowano 20 Maja 2015 Witam, mam ten sam problem co kolega qba123. Błąd 18164 - Tiptronic Recognition Switch (F189): Open or Short to Plus ,płytkę przejrzałem wydaje się wszystko ok,co najlepsze mój sterownik skrzyni był regenerowany też w warsztacie w Ozorkowie więc jest opcja że sterownik pada,oczywiście mam go jeszcze na gwarancji bo był regenerowany 10 miesięcy temu.Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się