lysy1991 Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 Witam. Mam problem. Od kilku dni lapie tak jakby tego notlaufa przy okolo 3000 tys obrotowa, ale vag pokazuje mi blad 17656 a nie ten o przeladowaniu czy niedoladowaniu, sztanga chodzi chyba normalnie.blad skasowalem ale dzisiaj sprawdzę czy powrócił. Dzieje się tak na zimnym silniku na 4 i 5 biegu. raz jak przejadę się i nagrzeje samochod nie gaszac go to jest ten tryb awaryjny a raz jak go nie rozgrzeje do końca i jadę tak w miare szybko to 190km/h bez problemu. Dzisiaj np jadac lapalem 120 km/h na 5 biegu, chwilowe przymulenie jakby tryb awaryjny i puscilo i jechal dalej normalnie 140-160km/h. Ostatnio wydaje mi się że wlalem jakieś trefne paliwo bo bylo gęsciejsze niż normalnie i miało jakaś skazę w postaci syfu. Moze to byc wina paliwa i tego że zapycha filtr itp? Filtr paliwa byl wymieniany 5tys km temu.
beru3 Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 Wężyki podciśnienia sprawdzałeś ? Swoją drogą miałem kiedyś passata z afn i na on z shella nie miałem nigdy problemów z kierownicami. Po zmianie na orlena musiałem turbo rozbierać i czyścić więc powróciłem do tankowania na shellu i problem się nie powtórzył no ale to mój przypadek.
gregor10 Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 logi dynamiczne 3 8 11 zrób pozatym sprawdz czy wezyki podcisnien są drożne i szczelne, czy sztanga pracuje plynnie i lekko.
lysy1991 Opublikowano 6 Lutego 2014 Autor Opublikowano 6 Lutego 2014 Nie sprawdzałem tych wezykow podciśnien, mam wrażenie ze tak jakby delikatnie zacina się sztanga. Gdyby to było coś z turbo to w vagu nie powinien wyskoczyć błąd niedoładowania/przeladowania? Bo ten blad 17656 wskazuje nie turbo a co innego. Logi zrobie tylko muszę dorwac lapka z winxp bo moja Win 7 nie ogarnia vag com
przemik Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 Błąd dotyczy rozjechanego kąt wtrysku.... sprawdz jego ustawienie... i w ogole wykonaj jakies logi. Moze statyczne na początek.
lysy1991 Opublikowano 6 Lutego 2014 Autor Opublikowano 6 Lutego 2014 Jakie powinno byc ustawienie kąta wtrysku? a czy wgl sprawdzę to ustawienie na "polskim vag-u" ?
przemik Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Podłącz VCDSa i wykonaj logi statyczne...
lysy1991 Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Opublikowano 7 Lutego 2014 logi dynamiczne : http://imageshack.com/a/img35/9016/7guv.jpg http://imageshack.com/a/img31/6671/b7cn.jpg http://imageshack.com/a/img713/5458/czh9.jpg http://imageshack.com/a/img560/3449/mxqn.jpg logi statyczne basic settings: http://imageshack.com/a/img594/6020/u8kg.jpg http://imageshack.com/a/img198/2061/7ij6.jpg http://imageshack.com/a/img855/1734/5dle.jpg http://imageshack.com/a/img691/5994/y5p3.jpg logi statyczne meas blocks: http://imageshack.com/a/img199/8066/cds0.jpg http://imageshack.com/a/img706/1730/x1rq.jpg http://imageshack.com/a/img849/5513/oucr.jpg http://imageshack.com/a/img716/7707/sd0s.jpg http://imageshack.com/a/img594/5228/9js4.jpg http://imageshack.com/a/img542/8987/7wg0.jpg http://imageshack.com/a/img824/5374/dr3k.jpg http://imageshack.com/a/img849/8928/7j5g.jpg http://imageshack.com/a/img32/7220/3bnd.jpg Mam nadzieję że zrobiłem wszystko dobrze bo zanim osiągnąłem taki efekt musiałem sporo kombinować. PS przy logach 000 w BS za pierwszym razem mialem ustawienie kąta wtrysku 049-053 a w meas blocks coś około 065-070, ale ze gdzies mi przepadły logi zrobiłem drugi raz i wyszły takie jak powyzej, nie wiem dlaczego tak jest. Dzisiaj rano z lewej strony licznika słyszałem jakiś pykający przekaźnik i w tym momencie pykania samochod przestał przyspieszac a zaraz się odmulił zaczal jechac normalnie i tak na 3,4 i 5 biegu. Rozgrzał się i już tego nie było i bez problemu szedł 180km/h. Błąd ciągle ten sam 17656, jak się rozgrzał już go nie było. Czekam na odpowiedź. Widzę że chyba zapomniałem o dynamicznym logu 004 i 010. jutro dorzucę jeszcze ten logi chyba że nie jest potrzebny?
przemik Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Jest potrzebny. Wymien filtr paliwa dla pewności bo wygląda jakby był zawalony... to najtansza opcja. Druga sprawa... wlej dobre paliwo... skoro tamtego nie jesteś pewny. Jeśli się nie poprawi... trzeba będzie sprawdzić przestawiacz kąta wtrysku. PS Grzebiąc przy turbinie straciłbyś tylko czas.... pracuje prawidłowo.
lysy1991 Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Opublikowano 7 Lutego 2014 Filtr był zmieniany jakies 5 tysiecy km temu ale być może jest do wymiany bo patrzyłem do banki i ta stojąc w garażu przy -4 ma gęste resztki paliwa. Jutro wrzucę resztę logów. Coś można z tych logów wywnioskować ze zapytałeś o filtr?
przemik Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Zanim wyrwiesz pompe wtryskową lub jakikolwiek jej element... wymien filtr paliwa i dolej dobrej ropy. Po tym potworz logi Statyczne - 000,001,004 i 007 Statyczne w trybie Basic Settings - 000 i 004 Dynamiczny - 004
lysy1991 Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Opublikowano 11 Lutego 2014 Tylko ze mam pol baku tej trefnej ropy... Ok to jutro dodam brakujące logi. ---------- Post dopisany 11-02-2014 at 19:51 ---------- Poprzedni post napisany 07-02-2014 at 22:43 ---------- Wybrałem paliwo, zmieniłem filtr. Błąd nadal pokazuje ten sam 17656... ;/ Po wymianie jest jeszcze gorzej niż było, pali nie od strzału, a musi kręcić, obroty na początku falowały 861 do 840, przerywa przy około 2500tys-3000tys obrotów, później puszcza, czuć że szarpie. Zalałem Vervy z orlenu. Ręce opadają. Myślałem że układ jest jeszcze zapowietrzony no ale niemożliwe żeby po przejechaniu około 20 kilometrów jeszcze się nie odpowietrzył;/ Na ciepłym troche kręci i na zimnym kręci przy odpalaniu;/ Jedyne co przychodzi na myśl to cała pompa albo konkretnie nastawnik ;/ Zrobiłem logi: Dynamiczne: Log (0 - 000) Log (1 - 004) Log (2 - 003) Log (3 - 008) Log (4 - 010) Log (5 - 011) Statyczne: Log (0 - 000) Log (1 - 001) Log (2 - 008) Log (3 - 002) Log (4 - 003) Log (5 - 004) Log (6 - 007) Log (7 - 010) Log (8 - 011) Log (9 - 013) Log (10 - 023) Statyczne BS: Log (0 - 000) Log (1 - 003) Log (2 - 004) Log (3 - 011) Pomocy Panowie ;/ ---------- Post dopisany at 22:11 ---------- Poprzedni post napisany at 19:51 ---------- Ponawiam pytanie bo jestem w kropce. Wygląda jakby przestawił się kąt wtrysku, ale żeby sam z siebie po wymianie filtra paliwa? żeby wymienić filtr odkręcałem jeszcze rurę od intercoolera i śrubę 10 na filtrze od odpowietrzania bo mi przeszkadzała przy odkręcaniu filtra, ale wszystko szczelnie zakręcone. Po odpięciu czujnika temperatury z króćca na ciepłym lepiej odpala, ale nadal trochę kręci.
przemik Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Nie jest dobrze. Dynamiczny kąt wtrysku lezy po calości. Albo jest wywalony zawór N108. Albo cos sie stalo z sekcją wysokiego cisnienia w pompie po zatankowaniu trefnego paliwa. Może byc tez niedrozny powrót na nastawniku. Problem na bank tkwi w pompie. Sprawdz zaworek N108 bo wcale nie reaguje na tryb wykonawczy. Zacznij od kabelków do niego.
lysy1991 Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Opublikowano 11 Lutego 2014 Jeszcze żebym wiedział od czego teraz zacząć... Możesz pokazać na jakimś zdjęciu jak wygląda ten zaworek N108? Czy może to jest ten Zawór N108 kąta wtrysku pompy vp37 vw audi ASV ALH (3939917056) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Paliwo to wyglądało jak mleko takie mętne. Gdy kupowałem sprzedający we wrześniu tamtego roku powiedział że nastawnik będzie do czyszczenia ale można jeszcze spokojnie jeździć. Być może nastawnik się zamulił? Widać że jest zły kąt początku wtrysku. Zacząć go ustawiać czy lepiej nie?
przemik Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Zobacz tu http://www.audi80.pl/allrozbieranie-pompy-wtryskowej-bosch-vp-37-vt65472.htm?sid=f3f2a27a10256707063923fa02a77d47 Kąta juz nie ustawiaj. Zaplon jest pozny ale nie ma wpływu na dynamiczny kąt wtrysku. Zacznij od N108 bo to chyba najtansza i najbardziej prawdopodobna przyczyna tej zwały. Jesli sie okaze ze to nie to... trzeba bedzie wyjąć pompe i rozbebeszyć.
lysy1991 Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Opublikowano 11 Lutego 2014 Wykręcać wgl ten n108? Czy tylko sprawdzić i jak nic nie znajdę na kablach to co robic? Ewentualnie jak będę musiał wykręcić to co z tym N108 robić, czyścić go, wymienić? Przybliżony koszt takiego N108? Wymiana jest przymusowa czy można w jakiś sposób swoj zregenerować? Po wymianie tego N108 coś dodatkowo ustawia się w VAG-COM, czt ogólnie coś się ustawia?
przemik Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Marcin Nie mam az tak duzego doswiadczenia w pompach wtryskowych aby powiedziec Ci po kolei co masz robic. Poczytaj tematy na audi80 klub... tam piszą pompiarze o N108. Ciezko jest go sprawdzic. Koszt N108... sprawdzisz na allegro. PS Do pompy dostał sie syf.... i spowodował ten cały bałagan.... lub przyspieszyl jej zgon. Powodzenia i daj znac jak sie to skonczylo.
lysy1991 Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Opublikowano 11 Lutego 2014 Ok mam nadzieje że się skończy bo to paliwo narobiło niezłego bałaganu.
przemik Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Rzuc okiem na temat kolegi z AKP - [AFN] Brak regulacji kąta wtrysku - rozwiązanie; .: AUDI KLUB POLSKA :.
lysy1991 Opublikowano 17 Lutego 2014 Autor Opublikowano 17 Lutego 2014 Tylko że tutaj nie widać za dużo na temat tego N108. Zdjęcie N108 nie wczytuje się. On ustawił kąt i niby elegancko pali. ---------- Post dopisany 12-02-2014 at 16:45 ---------- Poprzedni post napisany 11-02-2014 at 23:32 ---------- Żeby sprawdzić powrót na nastawniku wystarczy odpiąć przewód zwrotny paliwa i obserwować czy pompuje wstecz? ---------- Post dopisany at 16:48 ---------- Poprzedni post napisany at 16:45 ---------- Jutro będę pisał co i jak w związku z tą pompa bo dzisiaj jestem caly dzień w pracy a jutro będę dłubać. Jestem ciekawy czy uda mi się odkręcić ten zaworek n108 bez wyjmowania pompy bo tego bym nie chciał dlatego ze na pewno sam nie ustawie rozrządu ani odpowiednio pompy ---------- Post dopisany 13-02-2014 at 19:35 ---------- Poprzedni post napisany 12-02-2014 at 16:48 ---------- Oporność na N108 jest właściwa 17 Ohm czyli jest dobry pod wzgledem elektrycznym, pozostaje wykręcenie go i przeczyszczenie i jestem w trakcie tej męki na nie wyjętej pompie... ---------- Post dopisany 17-02-2014 at 14:38 ---------- Poprzedni post napisany 13-02-2014 at 19:35 ---------- przemik Dziękuję Ci za pomoc i za podanie linku do forum audi80.pl . Pomógł mi użytkownik tego forum o nicku MUNIOR, a to link do jego profilu: Audi 80 Klub Polska :: Zacny specjalista w sprawach pomp wtryskowych. Po rzuceniu dosłownie jednego spojrzenia na pompę zauważył usterkę. Był zepsuty zaworek ciśnienia wewnętrznego pompy. W tym zaworku zapiekł się taki tłoczek czy jakoś tak i ogólnie rozleciał się. Wymienił go, ustawił dobrze dawkę paliwa do tej właściwej, kąt wtrysku i już jest ok. Teraz samochód jedzie jak zły wpiął mi kompa z AFN z programem podniesionym do 140KM i około 320Nm momentu i fura szła jak szalona, rozpędzam się, mija chwila,patrze na licznik, a tam już 180km/h!!! Zdjęcia tego zaworka:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się