Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ A4 B5 lub B6 ] Silniki AJM, BKE czym się różnią?


Dreger

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam takie pytanie do znawców: Czym różnią się silniki 1,9 TDI AJM ( 115 km 285 Nm) montowane w B5 od 1,9 TDI BKE ( 115 km 285 Nm) montowane w B6 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebowałbym dokładniejszych informacji. Jakim osprzętem konkretnie? Turbiną? Sprzęgłem? Skrzynią biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co za porównanie chcesz zrobić dokładne??? Wahasz się z kupnem czy co??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak być może. W moim B5 mam 1,9 AJM i sprawuje się bardzo dobrze. Zastanawiam się czym różni się od 1,9 BKE w B6. Jakie jest turbo, sprzęgło, wtryski itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło to samo wtryski moze oznaczeniem się różnią. sprezarka taka sama. Inny dolot masz nie lepiej w 130ps się pchac? bardziej rozwojowy silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak, ale raczej patrzę na stan ogólny auta. Zastanawiam się czy 115 km BKE nie ma jakiś szczególnych wad czy bolączek. No i czy daje radę w B6 które jest 100 kg cięższe, bo w B5 nie ma problemu, daje spokojnie radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Tobie tak trochę jest ospałe.. ja w swojej ex b5 miałem 231ps 463nm i jechało. Teraz mam B6 w Q i ok 180ps i się ona wlecze. Co mogę powiedzieć BKE moze mieć klapę gaszącą elektryczną... jakbyś już miał kupywać zdrowa BKE to odrazu robic soft wyjdzie ok 145ps ~ 350nm jak wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jak u Ciebie masz 180 km w B6 i Ci się "wlecze" to faktycznie masz wysokie wymagania :)

Ja aż takich wymagań nie mam. Sporo jeżdżę na trasie wszędzie fotoradary więc aż takiej mocy nie potrzebuje.

Sprzęgło i dwumasa w BKE wytrzyma 350 Nm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie u mnie w b5 trzymało 400nm i nic sie nie działo a moc sie przydaje nawet i w trasie. Nie ma co sie dziwic moja wazy ok 1700kg luzem wiec to nie jedzie........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że BKE ma taki nowszy system EGR`a. Widziałem właśnie coś takiego w jednej B6. Jakieś takie rurki do niego dochodziły. a reszta jest taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał korbowy jest inny, nie pasuje z jednego do drugiego bo chciałem u siebie zmienić, to musiałem włożyć cały silnik AJM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AJM i BKE znacznie się różnią - BKE jest po zmianach - klima jak w nowszych 1.9 pod alternatorem na jednym pasku, inny EGR dostosowany do EURO 4, AJM ma chłodniczkę na filtrze paliwa. Inaczej rozwiązany układ dogrzewania - brak świec dogrzewających w BKE itp itd ... poprostu BKE to zmodernizowane AVF (II) - odjęli trochę mocy + modernizację pod kątem ekologii by zmieścić się w Euro 4. Fakt po odjęciu mocy to i turbo "osłabili".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię o konstrukcji nie o podzespolach. ten silniki mial byc tani wiec gdzies to musieli zawrzec

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...