bajowsado Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Witajcie, da się wymienić pompę wtryskową bez demontażu przodu? To znaczy ustawić rozrząd tak kręcąc kołem by blokada wskoczyła na otwór w pompie, silnik oznaczyć na cechy czy tam też zablokować i ja wymienić? Mam okazje nabyć tanio pompę i chciałbym ją sprawdzić bo mam czas na zwrot do 2 dni, założyłbym do siebie i w ten sposób przetestował.
jarek12 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Witam, Ja wymieniłem pompę wtryskową bez rozpinania przodu. Zapłon blokujesz w starej pompie poprzez koło pasowe pompy wiertłem fi 7. Otwór w kole pasowym pompy i obudowie pompy. Zaznaczasz punkt na prawym wałku i kole od pomy, są razem skręcone. Dalej najlepiej jak byś dorobił klucz , wydaje mi sie, że 18 nasadową bardzo krótką ale z długim ramieniem (musi być pod kątem prostym). Tym kluczem luzujesz napinacz paska zębatego napędu pompy. Dalej odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia i trzy śruby które trzymają pompę. Montaż w kolejności odwrotnej. Trzeba też zablokować wiertłem fi 7 koło pasowe pompy i uważać żeby się pokryły wcześniej zaznaczone znaki na prawym kole wałka rozrządu i kole napędu pompy wtryskowej. Powodzenia
bajowsado Opublikowano 12 Lutego 2014 Autor Opublikowano 12 Lutego 2014 Idealnie jak się nie pokryją to pikuś, bo ustawię sobie na vagu kąt wtrysku. Tylko powiedz mi jak zluzuję napinacz to jak się go napina, mało miejsca jest i czy nie będzie mi się później obracać śruba za napinaczem. No i w pompie muszę odkręcić najpierw te większe koło przed paskiem, na imbusach bodajże, nie? ---------- Post dopisany at 22:01 ---------- Poprzedni post napisany at 21:58 ---------- A i najważniejsze, immo u mnie nie ma w sterowniku pompy z tego co mi wiadomo. Teraz pytanie co do numerów pomp, nie muszą się zgadzać, prawda? Ew, sterownik mogę z mojej starej przełożyć? tak na marginesie, moją zmieniam bo już dawke startową mam ustawioną na 33768 a ten dalej ma problem z odpaleniem, więc pewnie pompa lada dzień wyzionie ducha, a dobiłem ją ja latem jak przez uszkodzony czujnik w baku jechałem na oparach z zapowietrzającą się pompą...
slawinio Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 właśnie musze Cie zmartwić ze numery pomp musza być takie same(tj. dedykowane do twojego modelu)np: do BDG pasuje pompa o oznaczeniu 106K i 106M . musisz to sprawdzic w etce co jest u Ciebie. Ewentualnie musisz zmienić wszystko razem pompe wtryski i ecu i wtedy to zagada. a swoją drogą to dziwie sie ze nie masz pewnosci czy to pompa a od niej zaczynasz:slina: wrzuc logi 001, 013, 014 004 oraz 004BS. może ktoś jeszcze coś napisze. równie dobrze mogą to być wtryskiwacze... no ale widze ze cie stać zeby zmienic pół auta nie mając pewnosci co jest uszkodzone... pzdr 1
bajowsado Opublikowano 12 Lutego 2014 Autor Opublikowano 12 Lutego 2014 Czyli nawet przekładając bebechy (elektronikę pompy) nie zagada? Inne ciśnienie paliwa też ma? Zaczynam od pompy tylko dlatego, że przy okazji chcę sprawdzić tę co kupiłem. Nabyłem bardzo tanio na aukcji z ebaya, że warto sprawdzić co i jak. Logi miałem robione, no i ktoś mi tam pisał że pompa słabiutka. Co do wtrysków to auto w ogóle nie kopci ani nic, no jedynie przy odpaleniu puści bąka, ale wiadomo dawka syberyjska ustawiona i trzeba kręcić z 4 sek by zapaliła. Moc także jest według mnie okej, jeździłem benzyniakiem 150km i w porównaniu twierdzę, że audi lepiej idzie. Do AFB ma być oznaczenie 106 DX tak i tylko takie podejdzie?
jarek12 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Witam, Właśnie do tego potrzebny specjalny klucz, o którym pisałem. Tylko luzujesz nakrętkę napinacza i nic więcej. Po założeniu napinasz napinaczem i dokręcasz nakrętkę. A co do numerów pompy to rzeczywiście muszą się zgadzać z oryginałem bo inaczej nic z tego nie będzie. Pozdro,
slawinio Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 Tak jak Ci pisałem . Albo zmieniasz pompe na taką samą(z tym samym oznaczeniem) albo zmieniasz wszystko - pompa wtryski i ecu od tego samego dawcy... wg etki ma to być oznaczenie DX...
bajowsado Opublikowano 13 Lutego 2014 Autor Opublikowano 13 Lutego 2014 Ostatnia litera też ma znaczenie? Podobno ona oznacza czy pompa była regenerowana czy nie.
kudalty66 Opublikowano 14 Lutego 2014 Opublikowano 14 Lutego 2014 do napinacza potrzebny jest ''fajkowy'' 22 z cienkimi sciankami i imbus w srodek żeby napinać,., 6 lub 7 mm, napinasz żeby strzałka była posrodku prawego kąta prostego,. lub któtka nasadka 22 i przyspawać dźwignię,. pompa musi być taka sama, nowsze od B6 mają immo w sobie trzeba kodowac ---------- Post dopisany at 23:55 ---------- Poprzedni post napisany at 23:54 ---------- pompa z x to pompa nowa kupiona w serwisie jako część zamienna,. może być bez x,
bajowsado Opublikowano 18 Lutego 2014 Autor Opublikowano 18 Lutego 2014 No i jestem po wymianie pompy, mimo że tamta działała miała oznaczenie 106 CX ;o a ta co zamontowałem 106D oczywiście odpalił, chodzi ładnie. Mam jedynie wrażenie, że inaczej zmienia biegi. No, ale to może tylko złudzenie. Wychodzi na to, że miałem pompę od AKN co mnie troszkę dziwi. oznaczenie D może być w automacie, prawda?
damianeq Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Ja w swoim automacie miałem 106 DX. Jak by ktoś potrzebował to mam kpl.
bajowsado Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Opublikowano 20 Lutego 2014 Dziś trzy dni po wymianie auto pierwszy raz odwaliło maniane. Rano nie odpalilo, zapowietrzył się kompletnie. Odpowietrzyłem, pojechałem do pracy i po 8 godzinach, zero... Nie odpalił, odpowietrzyłem, wsadziłem bańke 10l ropy i zaraz przed filtrem, widziałem jak zasysa potężne ilości powietrza, ale tylko podczas gazowania tak 3tyś obr, a dokładniej jak z nich schodzi. Wymieniłem więc przewody za filtrem do pompy, dokręciłem mocniej króćce paliwowe, no i odpaliłem, po dojechaniu do domu powietrza nie ma, zobaczymy jak rano odpali. Dodam, że po 3 czy 4h odpalała normalnie, ale po 8 już zero... ---------- Post dopisany at 21:25 ---------- Poprzedni post napisany at 21:23 ---------- Dlatego też obstawiałem uszkodzony przewód na łączeniu między gumowym a plastikowym przeźroczystym. Filtr niby nowy bosch.
martin a4 Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 Witam pytanie z innej beczki posiadam A4 AKE 2001r Quattro Manual czy jest możliwość zmiany pompy na BAU 2004 Passat Automat ??? nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi z góry dziękuje pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się