Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór N108 pompy paliwowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Proszę o pomoc i mam kilka pytań do was. Wstępnie w temacie diagnostyka ustaliliśmy ze zawor pompy n108 nie pracuje prawidłowo wg ostatnich logow z tego tematu:

http://a4-klub.pl/showthread.php?t=315523

Samochód szarpie, dławi się, dusi, ciężko odpala na zimnym i ciepłym, ogólnie porażka.

Cytując kolegę ktory je odczytywał " Dynamiczny kąt wtrysku lezy po calości." i " Problem na bank tkwi w pompie. Sprawdz zaworek N108 bo wcale nie reaguje na tryb wykonawczy."

W związku z tym mam kilka pytań:

1. Jak sprawdzić w 100% czy ten zawór działa lub nie?

2. Czy po sprawdzeniu miernikiem i jeśli pokaże wlasciwa opornosc można go wykrecic i coś ustalić np zapchanie tego sitka na końcu? Bo widziałem inne tematy z innych for w których opisywali podobne objawy i pokazywali zdjęcia wyjętego Zaworu N108 który był strasznie zapchany syfem co u mnie jest wielce prawdopodobne.

3. Czy da się jakoś wyciągnąć ten zawor N108 z pompy bez wykręcania jej (bo później na pewno sam nie ustawie rozrządu ani prawidłowo nie ustawie pompę gdybym odkręcił ja) i wyczyscic?

4. Jak odkrece ten zawor z pompy to jak go później ewentualnie ustawić (robić coś w vagu czy może nic tylko przekręcić jak był?), zamontować tzn dawać jakaś specjalna uszczelke, paste uszczelniająca itp?

5. Być może pompiarze którzy odczytaja logi z mojego tematu w diagnostyka vag wypatrza inną usterkę więc proszę o podpowiedzi.

Głównym powodem tego ze jest problem z praca silnika jest to ze zatankowalem trefne paliwo które zapchalo filtr paliwowy. filtr wymieniony, paliwo wybrane i bak wyczyszczony a usterka została.

Opublikowano

kolego na początek całej akcji załóż przeźroczysty wężyk z filtra do pompy i zobacz czy pompa nie zaciąga paliwa z powietrzem a dopiero puźniej sprawdzaj pompe bo po logach faktycznie jest brak sterowania wyprzedzeniem wtrysku co może ale nie musi oczywiście być spowodowane dużym zapowietrzaniem pompy

Opublikowano

Jakiej grubości i długości przewód jest do tego potrzebny?

Opublikowano

a i jeszcze jedna sprawa ciężkie odpalanie na ciepły/zimny motor nie ma nic wspólnego z uszkodzonym lub niesprawnym zaworem n108

Opublikowano

Fakt masz rację bo może to być równie dobrze przez zapowietrzony układ paliwowy. Wracając do tego wężyka to takiej samej grubości idzie od baku do filtra i od filtra do pompy? jeśli nie jest zapowietrzony to co wtedy robić?

Opublikowano

średnica ok 6mm. w środku powinien być dość gruby żeby go nie zasysało ważne żeby szczelnie połączyć dł. ok. 30-35 cm u mnie w AFN dokładnie takie cyrki były przez zaworek (podgrzewacz przelewowy)na filtrze paliwa wymieniłem na oryginał i git a magicy od pomp chcieli ją regenerować za grubą kase

---------- Post dopisany at 18:10 ---------- Poprzedni post napisany at 18:05 ----------

jak nie będzie powietrza w wężyku to faktycznie masz pecha bo te pompy sa mega wytrzymałe ale używek jest jak wody w wiśle ja osobiście w regeneracje części (w tym również pomp wtryskowych) coś nie mam zaufania

Opublikowano

No ok ale jeśli wyklucze zapowietrzenie to zacznę robić ten n108 bo na niego wskazują logi i blad vaga 17656 tylko teraz pozostałe pytania czekają na odpowiedzi. Pompa mogła siąść od brudnego paliwa? przeciez je filtruje filtr i az tak chyba nie moglo się popsuc. Regeneracje teraz wykluczam i myślę o ewentualnej wymianie tego n108

---------- Post dopisany 13-02-2014 at 16:42 ---------- Poprzedni post napisany 12-02-2014 at 18:41 ----------

Układ paliwowy szczelny, nie jest zapowietrzony bo odpowietrzalem kilka razy na wtryskach i sprawdzalem na przezroczystym wezyku, wszystko jest ok, odpala nadal niekiedy prawie dobrze a czasem trzeba kręcić, pozostałe problemy są takie same czyli ze przerywa, opornosc na N108 jest dobra czyli i on jest dobry bo ma 17 Ohm.

Coś podpowiecie?

Opublikowano

lepiej sprawdz wtryskiwacze a nie n108. bo jak wtryski są rozjechane z cisnieniami to własnie silnik szaleje a razem znim komp silnika.

Opublikowano

wtryskow sam nie sprawdze a ten N108 tak i dlatego jego czepiam się

Opublikowano

n108 tez sam nie sprawdzisz ,samo podpinanie pod miernik nic nie daje ,to samo ze jak pstryka to tez nie wiadomo do konca czy sprawny ,juz szybciej wtryski bys sprawdził samemu jak zawór. wtryski moga miec minimum 5 bar odchyłki od pozostałych ,wieksze rozbieznosci cisnien i silnik chodzi jak chce.

Opublikowano

to co w tej sytuacji robic?

Opublikowano

napisałem ci już .post wyżej.

---------- Post dopisany at 20:46 ---------- Poprzedni post napisany at 20:41 ----------

wtryski oddaj do jakiegoś pompiarza do sprawdzenia .max 80zł za komplet

Opublikowano

Już wszystko naprawaione. Był zepsuty zaworek ciśnienia wewnętrznego pompy. W tym zaworku zapiekł się taki tłoczek czy jakoś tak i ogólnie rozleciał się. Trzeba było go wymienić, ustawić dobrze dawkę paliwa do tej właściwej, kąt wtrysku i już jest ok.

Zdjęcia tego zaworka:

c265c941a23594c1.jpg

9101e905ebe8f802.jpg

Opublikowano

az dziwne bo to sie nie psuje

Opublikowano

Oczywiscie, ze sie psuje i ustawia sie go, aby odpowiednie cisnienie bylo.

Opublikowano
Oczywiscie, ze sie psuje i ustawia sie go, aby odpowiednie cisnienie bylo.

a jakie jest odpowiednie cisnienie ?

Opublikowano

Zależy od numeru pompy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...