Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Spadek mocy w górach


kudalty66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam takie pytanko, dlaczego moje autko w górach straciło na mocy a FIS przy takiej samej jezdzie pokazywal duzo wieksze zyzycie paliwa,. a gdy zjechalem nizej wracajac wszystko wrócilo do normy, dodam ze mialem pelny bak wiec nie zmienialem paliwka na ktorym jechalem,.

Wiem ze w gorach jest nizsze cisnienie, ale chyba powinien byc czujnik który to niweluje na doładowaniu ???

Dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie na wysokości jak to w górach mniej tlenu rzadsze powietrze i dlatego tak mogło być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak, że rozrzedza się "całe powietrze" (azot i tlen) a nie tylko tlen ?? A czy nie jest tak, że turbinka ma przeciez układ kontroli ilosci powietrza (czyli w tym wypadku ciśnienia i ilosci) i powinna napompować go odpowiednio wiecej?? :gwizdanie:

Przecież ograniczeniem ilości powietrza do dolotu najczęściej w naszych autkach realizowane jest zaworem upustowym lub zmienną geometrią łopatek. Czy przy takim rozumowaniu nie powinno byc tak, ze turbinka dopomuje sobie odpowiednio powietrza .... po prostu póxniej załączając zawór upustowy nieco później....

Nie raz słyszałem, że silniki doładowane lepiej radzą sobie w górch.... proszę mnie poprawić jeżeli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Nie raz słyszałem, że silniki doładowane lepiej radzą sobie w górch.... proszę mnie poprawić jeżeli się mylę.

Czyż byś twierdził, iż Twoje auto wszybciej porusza się pod górę i w obniżonym ciśnieniu atmosferycznym, niż po płaskim terenie. ? :laghing2: :laghing2:

Noo chyba, że Twoje auto nie podlega prawom fizyki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze, żę ile głów tyle odpowiedzi, nie chodzi mi o to że pod górke ma ciezej , nawet jak w górach jechalem po plaskim bylo inaczej niz na nizinach, auto sie poprostu mulilo, wydawalo mi sie ze własnie dzieki doladowaniu powinno rozrzedzenie powietrza sie niwelowac, wiec pytam czy moze winny jest jakis czujnik odpowiedzialny za pomiar cisnienia atmosferycznego???

dzieki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat: leoncjo Dzisiaj o 13:02

...

Nie raz słyszałem, że silniki doładowane lepiej radzą sobie w górch.... proszę mnie poprawić jeżeli się mylę.

Czyż byś twierdził, iż Twoje auto wszybciej porusza się pod górę i w obniżonym ciśnieniu atmosferycznym, niż po płaskim terenie. ?

Noo chyba, że Twoje auto nie podlega prawom fizyki

Lepiej, ale porównując je do silników bez turbinki. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadek ilości tlenu w powietrzu, a także zmiany ciśnienia atomosferycznego (spadek).

W wyniku tych zjawisk fizycznych masz prawo odczuć różnicę w przyśpieszeniu auta w górach oraz zaobserwujesz większe zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Nie raz słyszałem, że silniki doładowane lepiej radzą sobie w górch.... proszę mnie poprawić jeżeli się mylę.

Czyż byś twierdził, iż Twoje auto wszybciej porusza się pod górę i w obniżonym ciśnieniu atmosferycznym, niż po płaskim terenie. ? :laghing2: :laghing2:

Noo chyba, że Twoje auto nie podlega prawom fizyki

Nie pod górę, tylko w górach, a to spora różnica bo pod górę jest zawsze pod górę zaś w górach połowa jest z góry czyli wychodzi na to że w górach jest podobnie jak na płaskim :kox:

Poza tym układ doładowania powinien niwelować niedobory w ciśnieniu atmosferycznym więc teoretycznie silnik doładowany funkcjonuje lepiej od wolnossącego w takich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krótko i na temat 1000m wysokości przedkłada się na 10% spadek mocy w aucie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jakby zjechac samochodem 10 kilometrow p.p.m. to przybylo by 100% mocy?

a tak na serio to wiadomo ze powietrze sie rozrzedza i w 1m3 powietrza jest mniej tlenu niz gdzies na nizinie, ale objetosc jest taka sama, a turbina nie moze wtloczyc nieograniczonej ilosci powietrza do cyl. Wtlacza tyle samo co przy gestszym powietrzu, stad spadek mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dziekuje wszystkim za odpowiedzi, wychodzi na to ze tak musi byc, i ze z moim autem wszystko ok, pozdrawiam :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...