molto Opublikowano 14 Lutego 2014 Opublikowano 14 Lutego 2014 Zjawisko pojawia się tylko po przejechaniu dłuższej trasy. Do pracy mam 30 km i nie ma takich objawów a silnik już rozgrzany. Po przejechaniu np. 150 km wjeżdżam do miasta i robi się masakra przy ruszaniu np. ze świateł. Telepanie trwa dosłownie 2s tylko przy ruszeniu od 0. Nie słychać żadnych stuków. Przebieg 207kkm.
lukas309 Opublikowano 14 Lutego 2014 Opublikowano 14 Lutego 2014 znowu zapytam o istotna sprawe czy dwumas byl robiony ?????
molto Opublikowano 14 Lutego 2014 Autor Opublikowano 14 Lutego 2014 Nie mam pojęcia, jutro koleś sprawdzi mi w historii serwisowej. Wydaje mi się, że to nie jest dwumasa. Z tego co się orientuję objawy dwumasy występują przy odpalaniu i wyłączaniu silnika. Odpalanie silnika czy to zimnego czy rozgrzanego przebiega bez żadnych wibracji, z resztą kolega z serwisu Forda wykluczył na 90% dwumasę.
lukas309 Opublikowano 14 Lutego 2014 Opublikowano 14 Lutego 2014 No to zapinaj VCDS-a pod ECU i sprawdzaj bledy ,nawet jak masz dojscia zapnij go podczas jazdy i monitoruj przebieg parametrow co sie tam dzieje a z dwumasem sa rozne objawy, moze lozysko oporowe pada moze wysprzeglik szukalbym w kierunku skrzyni najpierw jak nie bedzie zadnych bledow w ECU
wojcian Opublikowano 14 Lutego 2014 Opublikowano 14 Lutego 2014 Dokładnie miałem to samo . Na autostradzie w korku sie zaczeło 1 start 1 star i tak dalej przez 50km, . Poleciał docisk przy 150tys , a ze było na wierzchu wymieniłem kpl.
lukas309 Opublikowano 14 Lutego 2014 Opublikowano 14 Lutego 2014 no to sprawdz historie serwisowa i masz okazje wymienic rowniez kolo dwumasowe ))))))
molto Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Opublikowano 15 Lutego 2014 Dokładnie miałem to samo . Na autostradzie w korku sie zaczeło 1 start 1 star i tak dalej przez 50km, . Poleciał docisk przy 150tys , a ze było na wierzchu wymieniłem kpl.Powiedz mi co wymieniłeś i jaki koszt. Podejrzewam,że to właśnie to.
wojcian Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 Dokładnie to docisk , sprzegło i dwumas jeszcze by pociagnoł troche , ale tak jak pisałem bylo na wierzchu to wymienilem dwumas,sprzeglo docisk.Dużo pomykam po trasie i nie chcałem drugi raz tego stresu .A koszt to coś koło 4tys.
moskowal Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Zjawisko pojawia się tylko po przejechaniu dłuższej trasy. Do pracy mam 30 km i nie ma takich objawów a silnik już rozgrzany. Po przejechaniu np. 150 km wjeżdżam do miasta i robi się masakra przy ruszaniu np. ze świateł. Telepanie trwa dosłownie 2s tylko przy ruszeniu od 0. Nie słychać żadnych stuków. Przebieg 207kkm. Witam, udało się rozwiązać problem? mam identyczną sytuację. Pozdrawiam
Kodzak33 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Ogólnie ten temat krąży po forum i nikt go dokładnie nie rozwiązał, wiadomo że tzw, przypalenie sprzęgła pomaga co by miało faktycznie powiązanie z dociskiem jak ma się ułożyć. Są ludzie co po wymianie dwumasy sprzęgła i łożyska nadal sporadycznie mają ten objaw łącznie ze mną. Jeśli chodzi o mnie to mi się czasami takie szarpanie pojawia po ostrzejszej jeździe lub gdy strzele ze sprzęgła, więc jak Ci dwumas nie hałasuje a sprzęgło nie ślizga to według mnie szkoda kasy na wymianę, ale to tylko moje skromne zdanie.
moskowal Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Mam dokładnie tak samo, że dopiero po ostrzejszej jeździe albo po mocnym dogrzaniu sinika tak się dzieje. Zastanawiam się nad tym przypaleniem sprzęgła. Nie wiem tylko czy wykonać to w momencie jak jest wszystko ok czy wtedy jak szarpie ?
Kodzak33 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Jak szarpie napewno pomoże, a jeśli chodzi o dwumas to jak Ci pisałem czyli jak jest cicho to nie ruszaj tego.
adameksc Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 u mnie też pojawiał się ten dziwny objaw, szczególnie właśnie na rozgrzanym silniku. Po wymianie zestawu sprzęgła, dwumasy i wszystkich możliwych łożysk oraz nasmarowaniu wszystkiego co trzeba podczas składania - problem szarpania przy ruszaniu nie występuje. Zniknęło także trzeszczenie/skrzypienie, które miało miejsce podczas wduszania pedału sprzęgła. Mam za to nowy problem. Właśnie po wymianie sprzęgła i dwumasu +łożysk auto wpada w dziwne wibracje podczas dynamicznego przyspieszania np w okolicach 60-120km na 4 biegu. Czy ktoś może coś poradzić? Co ciekawe, sprzęgło i dwumas to były elementy fabryczne z logiem AUDI oraz logiem SACHS (co ponoć zdarza się rzadko). Sprzęgło po 160kkm było w super stanie - dwumas w tragicznym, Łożyska wymieniłem profilaktycznie. Po nasmarowaniu tzw "łapy sprzęgła" problem ze skrzypieniem ustał. Przy okazji zmieniłem także imbus w pompie oleju, auto ma na blacie 160kkm, imbus miał co najwyżej ślady otarć powłoki na styku imbus-gniazdo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się