Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zaślepienie zaworu egr konieczna korekta softu?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem, miałem problem z autem, który dusił się, dymił na siwo, a przy dodawaniu gazu szarpaŁ. Po wizycie w warsztacie i regeneracji trubosprężarki wyrok padł na zawór egr, którego uznano za przyczynę całego zamieszania. Zawór ten został więc zaślepiony, a w/w problemy zostały rozwiązane. Samochód pięknie jeżdzi na nowej turbinie, jednak po kliku godzinach jego użytkowania przy jego odpalaniu zapaliła się na żółto kontrolka silnika. Pomimo tego samochód dalej jeździ fajnie, od czasu do czasu wpada tylko w tryb awaryjny, no i zaczęło nim telepać przy gaszeniu silnika (btw.silnik klapy w kolektorze ssącym został wymieniony). Rozmawiałem z mechanikiem powiedział, że to normalne i zapewnił, że zamówił juz specjalne zaślepki do egru,kóre zamontuje mi w tym tygodniu, lecz nie wspominał o korekcji w komputerze.. Myślicie, że samo zaślepienie egru załatwi problem ? Ja jako laik mam poważne wątliwości.. proszę niech wypowie się ktoś kto ma o tym pojęcie, bo boję się, że bez ew korekcji znowu mi padnie jakaś część w silniku...

Opublikowano

Jesli zawór EGR jest zaslepiony i ktos go nieumiejetnie zamknie w sofcie bedziesz miał problem z DPF. lepiej jest kupic drugi nowy tymbardziej ze nie jest on juz dzis taki drogi i na kolejne 100 tys bedziesz miał problem z głowy

---------- Post dopisany at 19:19 ---------- Poprzedni post napisany at 19:18 ----------

Acha, niesprawny zawór egr ma wpływ na moc ale po wymienie nie ma koniecznosci korekty softu

Opublikowano

Jeśli w aucie jest EGR i DPF to lepiej zawór wymienić na nowy, w sofcie jest dużo zależności DPF/EGR i przy wyłączeniu EGRa może być problem z prawidłowa regeneracja DPF.

Opublikowano

ja zrobiłem około 2tys km na całkowicie zaślepionym egr bo tez dymił ino mi na czarno i moc silnika była słaba oczywiście w silniku brd i ostatnio sprawdzałem stan dpf i jest wszystko ok wsumie jeżdze duzo po mieście więc musiał sie juz napweno wypalać dpf z włączoną kontorlką na liczniku silnika

pozdrawiam

Opublikowano

Skoro masz DPF to jak mogłeś widzieć że dymi? :wink:

Opublikowano

auto na wolnych obrotach nic nie dymiło a jak sie chciało przyspieszać to turbo nic nic nic i wkońcu 2400 dopiero dostawała szczała i kupe dymu czarnego za mną miałem robioną głowice bo pękła i wiadomo przy okazji mechanik patrzył na egr mówił że egr całkowicie sie nie domyka że jest jakby wypalona blaszka po zewnetrzych ścianach i nie moze sie cały domknąć po zaślepieniu go auto normalnie pracuje i nie dymi.

temat poruszałem wcześniej na tym forum nikt mi nic nie twierdził że jak mam dpf to w ogóle nie powinno byc dymu z rury wydechowej?

Opublikowano

Dzięki za potwierdzenie informacji, bo tak właśnie przypuszczałem, że te układy są ze sobą odpowiednio powiązane. EGr faktycznie jest dosyć tani ca. 500 zł, ale jego wymiane zostawię sobie na następny miesiąc, bo jak na razie kontrolka silnika zgasła i objawy, o których była mowa powyżej ustały, a w tym miesiącu już zregenerowałem turbo. Czas zatem pozwolić odpocząć portfelowi od wydatków :decayed:

A tak na marginesie, może ktoś z Was wie od której "strony" zaślepiać egr w b7 brd, żeby syf się nie dostawał do innych podzespołów silnika ?

Opublikowano

Aj ak nie mam DPf (wycięty) To lepiej wymienić EGR na nowy czy wystarczy go zaślepić??

Opublikowano

jak juz nie masz dpfu to egr mozna smialo zaslepic i mozna tez wylaczyc w sofcie.

ja dpf wciaz mam na pokladzie i egr zaslepiony z malym otworkiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...