Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obroty biegu jałowego - jakie wartości?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie odnośnie mojego samochodu, konkretnie o wysokość obrotów na biegu jałowym. Nie jestem pewien czy normalnym jest, że obroty wynoszą praktycznie zawsze 900 rpm nawet gdy silnik osiegnie temperaturę 90st.C. Czasem, ale bardzo sporadycznie wskazówka na obrotomierzu zejdzie w dół na delikatnie powyżej 800 rpm, co wydaje mi się być wartością prawidłową. Stwierdziłem, że przyczyną może być czujnik temperatury, więc dziś go wymieniłem. Sprawa wysokości obrotów pozostała jednak bez zmian. Zacząłem jeszcze kombinować przyciskami na climatroniku i ku mojemu zdziwieniu po nacisnieciu off lub econ obroty schodzily na te 800 rpm. Stąd moje pytanie czy normalnym jest, że włączona klimatyzacja ma wpływ na podwyższenie obrotów do wartosci około 900 rpm w silniku 1.8t? Pozdrawiam

Opublikowano

Moim zdaniem to jest raczej normalne. W końcu coś musi napędzić tą sprężarkę :wink:

Opublikowano

Raczej nie jest to normalne w moje 1.8T obroty wzrastają ale o 20-30 rpm ledwo jest to widoczne w poprzednich co najmniej 3 innych autach z klimą było identycznie nigdy o wartość rzędu 100 rpm. Niech się wypowiedzą jeszcze inne osoby z tym motorkiem jak mają to wtedy zobaczymy co jest normalne.

Opublikowano

Obroty powinny oscylować w granicach 750 obr - z klimą faktycznie + około 30. Sprawdź wartości na VAGu - pokarze faktyczne (może obrotomierz zawyża)

Opublikowano

No więc właśnie dlatego też nie wydaje mi się to normalne. Wiadomo, że sprężarka jest dodatkowym obciążeniem, ale komputer powinien wyrównać obroty do takich samych jak bez włączonej klimy. Podobnie jak przedmówca w żadnym audi nie spotkałem się, żeby klimatyzacja sprawiała podwyższone obroty silnika. Czy w takim razie ktoś mógłby mi coś podpowiedzieć?

---------- Post dopisany at 19:03 ---------- Poprzedni post napisany at 18:58 ----------

Wartości z Vaga pokrywają się ze wskazaniami obrotomierza.. Poza tym czuć inne zachowanie multi przy puszczaniu hamulca przy prawidłowych obrotach, w porównaniu z obrotami podwyższonymi - generalnie czuć, że silnik pracuje na różnych obrotach.

Opublikowano

Również u mnie występuje tego typu problem - tyle że ja obroty mam rzędu 1100 na jałowym a gdy wyłączę klimę spadają na 900 ... Ktoś wie czym jest to spowodowane ? Dodam tylko że mam również takie błedy (zapewne mają jakiś wpływ):

17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)
P1293 - 001 - Short to Plus
16891 - Idle Control System RPM
P0507 - 001 - Higher than Expected.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...