Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.4 czy może 1.8T


dziadson1

Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno 2.4 będzie droższy w utrzymaniu/serwisie niż 1.8T

chyba nie wiesz o czym mowisz kolego-jesli nie znasz tematu to sie nie wypowiadaj

V6 2.4 ma być tańsze w utrzymaniu niż 1.8T ?

Miałem okazję prowadzić kilka razy V6 2.7TDI (A6C6 wuja)

No jazda fajna...

Wystarczy, że widziałem kilka filmików jak mechanik aby dostać się do alternatora musiał demontować wtryski...

Albo aby dostać się do termostatu musiał demontować rozrząd...

Wybacz... takie akcje nie na nasze pobory :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie byście wymienili plusy na korzyść audi a4 b6 w porównaniu z bmw e46 ? szcerze zastanawiam sie nad tymi markami z podobnych roczników. Miał ktoś doświadczenie z bmw? zaznaczam że interesuje mnie benzyna z gazem w automacie tiptronic. audi 1.8T 150 lub 163KM natomiast bmw 2.0 143KM. Wydaje mi sie ze na korzysc bmw to zawieszenie a dokladnie jego koszty utrzymania natomiast audi ma nie co wiekszy bagaznik. Ogólnie to kolosalnych roznic nie bedzie no moze spalanie troszke wieksze w audi bo ma turbinke. auto ma byc zagazowane przypominam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wy tak z ta zawiecha?? ja tego nie rozumiem kompletnie. chyba ze ktos napierdala w kazda dziure to nie ma co sie dziwic. ja zrobilem 30 tys i wymienilem w sumie 3 wahacze a reszta mi zostala na zapas z kompletu. oczywiscie na kole 17" i 18" gdzie niby zawiecha dostaje bardziej nie wspominajac o oponie 40 profil. to jest jakis mit wiec nie ma co sie bac a komfort jazdy za***isty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V6 bdv

zrobione jakies 80 tys

Kupiony z usterka sterownika asb

Byl w serwisie skrzyn na przeclawiu w szczecinie-sterownik odezwal sie po 10 tys

Dopiero naprawa u Barta S pomogla-smiga do dzis.

Wymiany:

-swiec i kabli

-olej

-jeden spring strzelil z tyl-

-olej w asb

-hamulce

Przy jezdzie okolo 170km/h zuzycie oleju 0,5l/1000km

Normalnie 200gram na tys.

Wiecej klopotow nie ma.auto doslownie tlucze zona na codzien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta zwiechą to mity naprawdę się przyjęły, mam teraz 182 tyś całe zawieszenie w oryginale, kolega miał 260 tyś i pierwsza wymiana 3 elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co wam daje to quatro? Przecież na suchej nawierzchni jeździ się tak samo jak zwyklym napędem podobno tylko na śniegu ponoć lepiej no a do tego większe koszta w utrzymaniu takiego autka. To prawda? A zgadza się ze jeśli chodzi o automat to w quatro byl montowany tylko tiptronic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co wam daje to quatro? Przecież na suchej nawierzchni jeździ się tak samo jak zwyklym napędem podobno tylko na śniegu ponoć lepiej no a do tego większe koszta w utrzymaniu takiego autka. To prawda? A zgadza się ze jeśli chodzi o automat to w quatro byl montowany tylko tiptronic?

Tak, z Quatro tylko tiptronic był montowany. Mimo że sucha nawierzchnia to samochód inaczej się prowadzi w ośce a inaczej w Quatro. Ma się uczucie że przy Q duzo pewniej samochód się prowadzi szczególnie na śliskiej nawierzchni. Ślisko jest nie tylko na śniegu ale i po deszczu, liściach na jesieni itp.

Jeździłem A4 B5 z napędem na przód, teraz A6 C5 z Quatro i tak jak koledzy którzy mają Q pewnie nie chciałbym się przesiadać znowu na ośke. Tylko że z Quatro to dobrze jest mieć wiecej mocy i momentu bo jednak troche sie traci z przyśpieszenia w porównaniu do ośki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 2.4 w b6 były w ogóle quattro?

w c5 wiem że były i to dość popularne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.4 nie bylo z Q w a4b6.... ja mialem 1.8t x2 , teraz pare egezmplarzy przejechalem sie 2.4 , niby ze katalogowo przyspieszenie do 100 takie same to po przesiadce z 1.8t nawet seryjnego do 2.4 ma sie wrazenie ze nie ma czym jechac :) szczegolnie z nizszych obrotow... ale dzwiek i kultura pracy zdecydowanie na plus w 2.4 silnika nie slychac przy jezdzie ze stala predkoscia a przy przyspieszeniu przyjemny pomruk....

1.8t to wyjec w porownaniu do 2.4 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.4 nie bylo z Q w a4b6.... ja mialem 1.8t x2 , teraz pare egezmplarzy przejechalem sie 2.4 , niby ze katalogowo przyspieszenie do 100 takie same to po przesiadce z 1.8t nawet seryjnego do 2.4 ma sie wrazenie ze nie ma czym jechac :) szczegolnie z nizszych obrotow... ale dzwiek i kultura pracy zdecydowanie na plus w 2.4 silnika nie slychac przy jezdzie ze stala predkoscia a przy przyspieszeniu przyjemny pomruk....

1.8t to wyjec w porownaniu do 2.4 :)

taka jego kultura pracy, cos za cos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, że jak na 170KM mogłoby być lepiej, silnik ciągnie dopiero od 3tys z drugiej strony można jechać 45 na 5 biegu i też daje radę, choć oczywiście nie chodzi o to żeby tak "dziadkować".

1.8T niestety jechałem tylko 2 razy jak szukałem auta, a to zbyt mało aby mieć porównanie. Co do dźwięku silnika to jest...za:grin:isty!

---------- Post dopisany at 20:25 ---------- Poprzedni post napisany at 20:24 ----------

w 2.4 oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fakt, ale kumpel w omie 2.5 przerobił dolot na zasadzie puszki rozprężnej i znacznie mu się poprawiło...ja już też o czymś takim myślę tylko w audiku trochę mało miejsca na to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...