pj_pe_jot Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Witam. Wiem że pewnie mi pomożecie. Otóż mam vw T4 z 98 roku 1.9TD. Padł silnik totalnie. info o vw t4. -brak obrotomierza -w silniku miał zawór egr i całe okablowanie Otóż silnik padł. Kupiłem drugi kompletny z osprzętem ale od vw passata b4 1.9TD (wszystko pasuje ale są drobne przeróbki). W tym passacie jest inna pompa wtryskowa jak u mnie. W tamtej miałem sterowanie do zaworu egr a tu nie mam. Ogólnie to zawór zaślepiam i nie chcę go już, ale was proszę o identyfikacje elementów w nowej pompie aby ją podłączyć. w tej pompie ssanie jest na linke i już to ogarnąłem. Mam problem w 4 elementami na tej pompie. poniżej zdjęcia o co mi chodzi: co to za elementy. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi 1. Jest to zawór ponoć przyśpieszacza zapłonu. Podaje się tam 12V jak silnik ma powyżej 2700 obrotów. Tylko skąd mam wziąśc ten kabel?? 2. To jest łatwe. To zawór aby auto odpaliło i zgasło. Podłączę tam 12v po zapłonie. 3. Jest to ułamany chyba jakiś czujnik (pewnie rozwalili jak demontowali silnik) Co to w ogóle jest, jak to ma wyglądać w oryginale i za co odpowiada?? 4. To jakiś wężyk. na 90% wiem że chyba ma być podłączony do króćca w kolektorze ssącym i dzięki temu przewodowi pompa wtryskowa wie jak dmucha turbo. Pomóżcie mi z podłączeniem tej pompy. Mam nadzieje że są tutaj osoby co znają się na tych pompach.
Lukasz_N Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Wyglada to na Pompe z silnika AAZ w wersji ECO: 1. Elektrozawor regulatora kata wyprzedzenia wtrysku. Koryguje kat wyprzedzenia wtrysku, kiedy dajesz mu w palnik, zeby silnik nie produkowal tyle NOx. Mozesz zostawic niepodlaczony. 2. Elektrozawor STOP. Odcina pompe (robi przelew nad tłokorozdzielaczem i mimo tego, ze pompa sie obraca, nie wytwarza cisnienia i nie tloczy paliwa) Podlaczasz po plusie przez stacyjke. 3. To nie zaden czujnik itp. Nic tam nie podlaczasz. Zostaje tak jak jest. 4. Wezyk laczacy kolektor ssacy z LDA na pompie. Sluzy do regulacji dawki w zaleznosci od cisnienia doladowania. Swoja droga jak juz masz pompe z LDA, to mozna sie pobawic z Boost Pinem :wink
trepek Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Nie jest to ECO bo ma LDA. Pompy ECO w B4 mialy grzybek ale pusty w srodku.
Lukasz_N Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Moj blad. Rzeczywiscie pompy ECO mialy pusty grzybek. Swoja droga to otoworzylbym to i zobaczyl co w srodku siedzi, czy nie ma tam jakiegos gifta w postaci boost pina
trepek Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Generanie jak wchodzi wezyc cisnieniowy od turbiny to jest pelne LDA :-) W ECO pompach otwor nie jest nagwintowany tylko caly odlew z aluminium. Jak w samochodach VW dziala przelaczanie miedzy czujnikami olejowymi? Bo raz kontrolka bierze odczyt z jednego czujnika a raz z drugiego i ta zamiana wystepuje w okolicach 2000 rpm.
Lukasz_N Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Masz dwa czujniki: 0,3 MPa i 0.9 MPa. Kiedy cisnienie spada, a predkosc jest mniejsza niz 2000 obr to wtedy dziala pierwszy czujnik i daje napiecie na kontrolke. Kiedy predkosc obrotowa jest wieksza od 2000 obr i cisnienie spadnie na dluzje niz 1s, to odczyt idzie z drugiego czujnika. Napiecie jest podawane na kontrolkie i na brzeczyk. Pierwszy czujnik masz w kadlubie drugi na obudowie filtra.
trepek Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Mostek W w alternatorze? Moze wykorzystac ten sam uklad do sterowania przyspieszacza kata wtrystku?
Lukasz_N Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Dokladnie, chodzi o zacisk "W" alternatora. Mysle, ze moznaby cos wyrzezbic, tylko chyba gra nie warta swieczki. Z odlaczonym przewodem od tego zaworu bedzie jezdzil bez zadnych problemow. Ma on za zadanie opozniac kat wtrysku, zeby zmniejszyc emisje zanieczysczen, glownie N0x. W srodku, w pompie siedzi tak sam mechaniczny przestawiacz kata, jak w kazdej VE i on robi robote.
pj_pe_jot Opublikowano 3 Marca 2014 Autor Opublikowano 3 Marca 2014 Właśnie odpaliłem auto. Wszystko raczej jest ok ale są 2 małe problemy. pierwszy to taki,, że jak się doda mocno gazu na postoju to z elementu nr 3 wylatuje ropa pod ciśnieniem. Co to jest za element?? na wolnych obrotach nic nie leci z tego elementu?? drugi to taki, że jak auto chodzi na wolnych obrotach i zaciągnę ssanie to silnik zdecydowanie gorzej i głośniej pracuje i nawet lekko obroty spadają??
kamerok Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Też miałem taki silnik w Vento AZZ element 3 u mnie też podkapywał był tam podłączony jakiś przewód ale nie wiadomo gdzie szedł, założyłem tam przewód od kroplówki i kapało sobie w ziemie ale u mnie sporadycznie co jakiś czas kropelka nie powinno tam cieknąć zbyt mocno a jeśli chodzi o "ssanie" ten cały przyspieszacz to powinno być trochę inaczej auto: powinno więcej palić i powinno mieć nieco większe obroty na zimę to ssanie było jedyne zawsze zapalił a może Ty wyłączasz ssanie a nie załączasz? ---------- Post dopisany at 22:10 ---------- Poprzedni post napisany at 22:04 ---------- Zobacz na to: Uszczelnienie LDA-foto porada krok po kroku w/g Michał_1977 : FAQ - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -
pj_pe_jot Opublikowano 3 Marca 2014 Autor Opublikowano 3 Marca 2014 Co do tego elementu co cieknie to wykręcę go i skleję klejem. Wie ktoś może jak ustawić ssanie. Mianowicie ściągałem całe ramię od ssania z tej pompy bo zakładałem od mojej starej bo miałem inne mocowanie do linki. Ściągałem to ramię tak, że musiałem ściągnąć zabezpieczenie i ściągnąć cały mechanizm z wałka na którym miał wycięcia (gwiazdka). Choć wszystko poznaczyłem, ale sam se myślę, że może przestawiłem mechanizm ssania o jeden ząbek na ośce?? Wie ktoś może jak wygląda sprawa z prawidłowym założeniem cięgna na te ząbki, bo można założyć w różnych pozycjach.??
kamerok Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Kolego źle się wyraźiłem;) ja mówiąc kropelka miałem na myśli że kropelka oleju napędowego mi tam ciekła co jakiś czas, tam trzeba by wymienić oring 19.JPG - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl 18.JPG - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl a nie kleić
pj_pe_jot Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Opublikowano 4 Marca 2014 ogarnąłem temat ssania. Okazało się, że mino porobienia znaków na pompie miałem przestawiony zapłon na pompie o około 1 cm. Przestawiłem pompę i silnik zaczął pracować o wiele ciszej. ssanie działa teraz tak jak powinno. Co do tego wycieku to dzięki za linka. Jutro kupuje uszczelki i rozbieram pompę i zobaczę przy okazji czy mam boost pina w tej pompie, a jak nie mam go to kupuję Na razie założyłem wąż na element nr 3 a ten do beczki i robiłem jazdę próbną. zrobiłem około 5 km i w beczce mało co ropy było Dzięki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się