Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Regenerowane turbo czy nowe ?


Cristoforo

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam takie zapytanie w imieniu mojego kolegi.ma taki sam model silnika AJM z roku 2000 przebieg 250000 pewne i spr.

po sciagnieciu gumowej rury od turbiny u niego zauważyłem że wirnik od turbiny ma luz wzdłużny na osi okolo 5mm nie boczny luz tylko wzdłużny co bodobno jest grozne.turbina oleju nie bierze !!!spalanie jest dobre w kreca sie ładnie i dobrze logi dynamiczne sa w normie choć mogą być ciutke lepsze ładowanie też ok.tylko robi za głośne łuuuuuuuuu i też po oddaniu gazu zamocno wyje ale jeszcze nie tak tragicznie w intercolerze nie ma oleju.

ztąd moje pytanie czy regenerować czy kupować nowe turbo.

mam bardzo dobrego fachowca który był byłym rajdowcem polskim i zna sie na rzeczy robi to na codzień koszt około 1000 zł z montażem i z gwarancją.wirnik bedzie po regeneracji z nowymi łozyskami itd i bedzie wyważony.

korpus turbiny jest ok.można by pewnie z tym jeszcze pojezdzić ale profilaktycznie można to zregenerować żeby nie mieć pozniej kosztów w tysiacach.

prosze o rade furomowiczów

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000 zł ... to prawie jak za nowa [1000-1200 zł] ...

wybor nalezy do Ciebie ...

:wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5mm luzu osiowego to bardzo dużo ogólnie turbo nie powinno mieć wcale takiego luzu.

Regeneracja w dobry zakładzie to najczęściej koszt od 800-1200zł w zależności co jest wymieniane, naprawiane. Zamontowanie na aucie też około 200-300zł. Więc cena jak za regeneracje i wymiane dobra. Za 500zł więcej będziesz miał nową z wymianą, tylko że o tych tanich nowych turbosprężarkach produkowanych w Rumuni jest bardzo wiele negatywnych opini.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja (i jeszcze kilka osób z Forum) regenerowałem turbine w Mielcu, koszt 500 zł :good: Polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja regenerowałem od OPLA we Wrocławiu (TURBOJULITA) i wszystko OK :good:. Koszt 800 PLN. Może dlatego, że za nową mi krzyknęli 2400 PLN a w ASO 6000 PLN.

Ale jakbym miał zamiar pojeździc troszkę kilometrów A4 to zainwestowałbym te 1800 i wziął nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam firmę w Mielcu ja u nich kupowałem bo moja już nie nadawała się do regeneracji :decayed: kolega slaweq polecił i ja to potwierdzam jest firmą super nazwa to TRANS TURBO coś takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze grippen :good:

Gdyby ktos był zainteresowany to mozna tam zadzwonic i popytać, tel: 609 478 033

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukalem nie tak dawno tych samych informacji: nowe czy regenerowane. Jezeli zdecydujesz sie na regeneracje wybierz dobrze fachowcow, ktorym to zlecisz. Nie ma sie co oszukiwac, rozbierznosc cen jest bardzo duza - oprocz robocizny kosztowac tez musza elementy, ktore sa wymianiane. Jezeli ktos wsadzi tani chinski bubel i turbo poleci w dolot - lepiej nie mowic jakie beda pozniej koszty. Gwarancja tez niewiele da w takim przypadku - najwyzej dostaniesz nowe turbo a silnik bedziesz musial kupic sobie sam...

Wnioski jakie wyciagnalem: turbo nowe lub profesjonalnie zregenerowane w firmie, ktora wie co robi i nie robi tego od wczoraj w garazu

Troche do poczytania:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=5159

A to ze strony Ream-Poland:

Uwaga na oszustów

W ostatnim czasie wiele firm i osób zaczęło zajmować się regeneracją i sprzedażą turbosprężarek widząc w tym łatwy i szybki zarobek ,oferują one turbosprężarki używane i po pseudoregeneracji z gwarancją !!!!

Firmy te mając dostęp do używanych turbosprężarek z rozbitych aut , myją je i czyszczą czasami wymieniają pierścienie bez sprawdzenia czy podstawowe wymiary pozostałych części mieszczą się w tolerancji producenta i składają je bez wyważenia !!!! ( Wyważenie części wirujących jest podstawą dobrego funkcjonowania turbosprężarki , a jeśli chodzi o turbosprężarki nowej generacji ze zmienną geometrią bez doważenia ich na specjalnej wyważarce nie wolno ich montować w aucie gdyż może grozić to przykrymi konsekwencjami dla użytkownika auta ,łącznie z uszkodzeniem silnika ).

Turbosprężarki takie można kupić na rynku w kwotach od 400,- do 1000,- pln , i jeśli nie puszczą oleju lub rozsypią się zaraz po zamontowaniu to wytrzymują najwyżej od kilku do kilkunastu tysięcy , trafiają się szczęśliwcy którzy przejezdżaja nawet kilkadziesiąt tysięcy , ale można policzyć ich na palcach jednej ręki .

Turbosprężarka zregenerowana prawidłowo w/g technologi naprawy producenta , ma takie same parametry jak nowa i otzrymuje taką samą gwarancję . Wiele osób zostało oszukanych przez pseudoregenerantów turbosprężarek i niesłusznie jest uprzedzona do turbosprężarek zregenerowanych w technologi producentów turbo , dlatego też każda turbosprężarka regenerowana powinna posiadać certyfikat z kartą gwarancyjną ,które dają nam pewność kto wykonał taką naprawę i co wniej było wymienione .Regnerację lub naprawę takiej turbosprężarki może wykonać serwis odpowiednio wyposażony i najlepiej z długoletnim doświadczeniem ,ktore gwarantuje nam pewność dobrze wykonanej usługi .

Ważne też jest aby naszą starą turbosprężarkę jeżeli decydujemy się na zakup drugiej sprawdził serwis turbo i określił przyczynę jej uszkodzenia jest to niewielki koszt , a pozwoli to nam na uniknięcie ponownego uszkodzenia turbosprężarki ,gdyż nie zawsze warsztaty wymieniające turbosprężarkę na drugą są w stanie prawidłowo ocenić przyczynę uszkodzenia i usunąć ją.

Orintacyjny koszt:

regeneracji podstawowej z kpl. naprawczym od 750,- do 850,- PLN*

turbosprężarki po regeneracji cena od 1400,- do 1800,- PLN *

nowej turbosprężarki od 2200 ,- do 3500,- PLN*

*ceny detaliczne netto bez podatku VAT 22%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszesz .Dużo powstało psełdo firm które nie maja pojęcia co robią :evil:

Co tanie to drogie już kilku się o tym przekonało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja powiem tak

koledzy macie racje ze powstało duzo pseudo fachowców

byłem dzisiaj u fachowcow którzy nadal jezdza w rajdach polskich pan MYSZKIER z gdańska rozmawiałem z nim, znam nawet takze ich dawnego mechanika który naprawiał bryki na rajdach jest godny polecenia. od kilkunastu lat bodajże od 1993 roku zajmuja sie fachowo regeneracja turbin i nie tylko wogoole cała mechanika sportowych aut, diesli.przez ich serwis przewineło sie tysiace turbin.diagnoza jest taka turbina tak jak opisywałem wyżej działa nadal ale ma duzy luz czyli w niemaniu fachowców totalny smietnik i tu uwaga panowie to katalizator w duzej mierze przyczynił sie do powstania luzów,powstaje cisnienie wzrotne i ono pcha wirnik turbiny gdy jest zatkany katalizator.przy takiej regeneracji katalizator trzeba wymienić w przeciwnym razie turbina po reg. wytrzyma jakies 20 tys.

koszt regegeneracji turbine w skład wchodzi;

-nowy oryginalny wirnik garetta być moze i dwa wirniki

-uszczelniacze

-pierscienie

-obudowa

-podkładki

- wyciecie kata

-robocizna

-itd bo nie wiem z ilu sie składa ta turbina elementów

wszystkie czesci beda orginalne garetta oni na te szczesci maja mega duzy upust sam wałek oryg. kosztuje po rabatach 40% 700 zł

całosc jak dla mnie wyjdzie 1500 zł normalnie biora 2000zł bedzie to nowa prawie turbina

powiedzieli mi że jak ktos sprzedaje nowa turbine nie smigana za 1200zł garetta lub 1500zł to juz lepiej zregenerować bo za te pieniadze to totalny syw ludziom sprzedaja.jeszcze jedno jesli jest duze uszkodzenie to reg. jest droga i nie kosztuje 700-800zł tylko grubo powyżej 1000zł.

w aso nowa nie śmigana to koszt 5000-7000zł po regeneracji to koszt 2800-3200zł ale musi być wzrot starej.to te turbiny nowe nie smigane za 1200zł to jakaś chinska plastelina.

nie pojechałem do amatorów tylko do ludzi którzy wiedza co robia.

wiec decyzja poszła bedzie po regeneracji za 1500zł to jest koszt juz maksymalny.[br]Dopisany: 22 Sierpień 2008, 16:09 _________________________________________________zapomniałem jeszcze bardzo ważną rzecz dodać i wyważenie wirnika komputerowo :good:[br]Dopisany: 22 Sierpień 2008, 16:11 _________________________________________________kolejna rzecz to auto które ma przejechane 150-180 tys to katalizator kwalifukuje sie do wymiany i nie przechodzi auto kontroli i zapchane kataliz. jest w dużej mierze przyczyna uszkodzeń turbin

[br]Dopisany: 22 Sierpień 2008, 16:19 _________________________________________________kolejna rzecz przeciez aso takze sprzedaje regenerowane turbiny pompy czy inne elementy silnika daja na to gwarancje taka sama jak na nowki nie smigane tylko ze te reg. sa duzo tansze, a wiec jesli jest dobrze przeprowadzona regeneracja to maja taka sama rzywotnosc jak nowa wiec nie rozumiem ludzi którzy nie kupia regenerowanych czesci bo sie boja.. u mnie w aso duzo sprzedajemy regenerow. czesci i nie mam znimi problemów[br]Dopisany: 22 Sierpień 2008, 16:24 _________________________________________________http://www.turbojulita.pl/

turbiny które kosztuja "nowe" 1500zł sa tylko po wymianie środka reszta jest piaskowana i myta w tych cholernych myjakch ultradzwiękowych.ale najlepsze jest to ze nie uczciwi zamontuja środek od używki lub jakos tania chińszczyzne. :bicz3:[br]Dopisany: 22 Sierpień 2008, 21:07 _________________________________________________http://www.autobanit.eu/zla-eksploatacja.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nowa :good:

regenerowana z gwarancją ( na szczęscie ) rozleciała mi się następnego dnia :kwasny:

opisałem gdzies szczegółowo z czym to się wiąże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nowa :good:

regenerowana z gwarancją ( na szczęscie ) rozleciała mi się następnego dnia :kwasny:

opisałem gdzies szczegółowo z czym to się wiąże

Gdzie kolega dostał tak "fachowo" zregenerowane turbo???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fuksiarz :cool1::tongue4:

eee, mysle, że to nie fuks, bo Angela tez nie narzeka a robiła tam gdzie ja :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...