Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Adaptacja, błędy - pomóżcie zażegnać problem raz na zawsze :(


nashkarol

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Postaram się dokładnie opisać problem jaki trapi mojego klimatronika i mnie razem wziętych ;)

Auto kupiłem rok temu z "klimą do nabicia". Wykonałem tą czynność i chłód był przez ok 2 tygodnie. Po tym czasie sprężarka się załączała, przewody od klimy pod maską były lodowate, a na kabinę ciepłe powietrze. Podłączyłem auto pod Vaga i odczytałem następujące błędy:

26e8a18885f8.jpg

Wykasowałem błędy, ale nic to nie pomogło. Po kilku dniach ponownie podłączyłem Vaga i pojawiły się podobne błędy:

13d55dfaf4dc.jpg

Kasowanie błędów na nic się zdało.

W takim stanie auto zostawiłem, przed zimą okazało się, że nie mam nawiewu na nogi (przy ustawieniu strzałka do dołu i tak wieje na szybę). Oddałem auto do pseudo-elektryka i coś tam odblokował programem Vag-Com 3.11 o ile dobrze pamiętam. Mówił, że zmienił wartość adaptacji, czy coś takiego.

Przez jakiś czas nawiew na nogi działał, ale tylko w ustawieniu strzałka do dołu. Jak chciałem, żeby wiało i na szybę i na nogi, to wiało tylko na szybę.

Po jakimś czasie znów nawiew na nogi zanikł, poza tym przy bardzo dodatnich temperaturach nie załącza się sprężarka klimatyzacji (śnieżynka świeci i nic poza tym) oraz nie mogę włączyć obiegu wewnętrznego (jak przytrzymam guzik to wyświetla się ikona obiegu, ale jak puszczę guzik to ikona znika i nic się nie dzieje).

Odpowiem na wszystkie pytania i proszę Was o pomoc. Od czego zacząć, jaka powinna być wartość adaptacji i jak wykonać ją programem Vag-Com 3.11 bo mam do takiego dojście.

Poniżej zdjęcie nr na panelu klimy:

c0a5d6c011ef.jpg

Moje auto to Audi A4 Avant 1996r. 1,8 20v

Z góry dziękuję za każde podpowiedzi.

Pozdrawiam

---------- Post dopisany at 22:47 ---------- Poprzedni post napisany at 14:38 ----------

Żadnych sugestii :( ?

---------- Post dopisany 06-03-2014 at 17:12 ---------- Poprzedni post napisany 05-03-2014 at 22:47 ----------

To mnie podbudowaliscie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapoznaj się z tą instrukcją:

http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/adaptacja-nastawy-klimatronika-57195/

Jeśli nie pomoże to będziesz musiał się dobrać do tych silniczków organoleptycznie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy niewlasciwie dzialajace silniczki moga miec wplyw na to, ze swiezo nabita klimatyzacja przestala chlodzic po dwoch tygodniach, czy raczej przyczyny trzeba szukac gdzie indziej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sokal, pod linkiem ktory podales sa nastawy do b6 i b7, w b5 jest tak samo ?

---------- Post dopisany at 20:41 ---------- Poprzedni post napisany at 20:19 ----------

Znalazlem na forum info, ze jako wartosc kodowania wpisuje sie 00040, prawda ? Czy istnieja jeszcze jakies inne wartosci ?

---------- Post dopisany 12-03-2014 at 13:44 ---------- Poprzedni post napisany 06-03-2014 at 20:41 ----------

Wyciągnąłem uszkodzony silniczek od klapy odmrażacz/nogi, wykonałem adaptację zgodnie z wskazaniami dla mojego modelu - kodowanie 00040 i klima dalej się nie załącza. Poza błędem brakującego silniczka żadne inne błędy nie wyskakują.

Czy ktoś ma jeszcze jakieś sugestie ? Może jak układ był pusty przez dłuższy czas to coś się przytkało po nabiciu czynnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowalem uszkodzony silniczek i oddam go do elektryka, bo prawdopodobnie do wymiany jest potencjometr. Tylko jaki wplyw ma silniczek sterujacy klapka na wlaczanie sprezarki klimy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem rok temu z "klimą do nabicia". Wykonałem tą czynność i chłód był przez ok 2 tygodnie. Po tym czasie sprężarka się załączała, przewody od klimy pod maską były lodowate, a na kabinę ciepłe powietrze.

Sorry, nie doczytałem tego fragmentu wcześniej :wink:

Zainteresuj się dławikiem.

Przeczytaj poniższe tematy, masz tam wszystko pięknie opisane i pokazane na zdjęciach :wink:

http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/wymiana-dlawika-dyszy-rozpreznej-klimatyzacji-280209/

http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/wymiana-sprezarki-klimatyzacji-wraz-osuszaczem-282444/

http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/klimatyzacja-slabo-chlodzi-277641/

Wymień od razu osuszacz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzę do podobnych wniosków, że skoro po nabiciu klima chłodziła przez jakiś czas a później przestała, to być może coś się przypchało ;) ale dlaczego teraz nie włącza się nawet sprężarka i wiatrak od klimy ten prawej ? Na teście wyjść VAG wiatrak się załącza, a przy pozycji "sprzęgło klimatyzacji" czy jakoś tak słychać tylko cykanie przekaźnika :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dławik pewnie jest cały zasyfiony opiłkami i zatkany.

Zapchany układ = za duże ciśnienie = nie działa?

Nie mam pojęcia :wink:

Tak to sobie tłumaczę skoro nie masz żadnych więcej błędów :whistling:

Moja luźna propozycja to zrób ten silniczek, sprawdź jeszcze raz błędy, spuść czynnik w serwisie, zmień dławik i osuszacz (tak czy inaczej wypadało by to robić przynajmniej co drugi sezon), nabij i sprawdź :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje mi postepowac zgodnie z instrukcja :) gdybym wiedzial ze te czesci sie wymienia, to od razu bym to zrobil przed nabiciem klimy :) koszta zadne, a moze to oszczedziloby zamieszania. Tak czy inaczej przed sezonem klime musze naprawic, bo bez tego zdechne w korkach :D dzieki za wszystkie rady, jesli w najblizszym czasie sie za to zabiore to napisze z jakim efektem.

---------- Post dopisany at 18:35 ---------- Poprzedni post napisany at 18:31 ----------

A jeszcze jedno pytanko, moze troche smieszne ale musze je zadac - dlaczego w moim aucie jest tylko jedno zlacze do napelniania czynnika ? Zazwyczaj spotykalem sie z dwoma koncowkami do obslugi klimy, a u mnie jest tylko na chlodnicy z lewej strony, dlaczego ? Czy to normalne w tym roczniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej zrozumiałem ;) jeszcze jedna sugestia - czy winny może być wyświetlacz klimy ? Dziwne jest trochę to, że jak włączam obieg zamknięty (już działa po wykonaniu na nowo adaptacji) to załącza się również "śnieżynka". W ogóle jak wracałem teraz do domu to pobawiłem się trochę guzikami i uruchomił się wiatrak klimatyzacji, ale już wyłączyć go nie mogłem, dopiero jak zgasiłem auto. Na jesień oddawałem wyświetlacz do elektronika, żeby mi poprawił luty bo wyświetlane wartości zanikały. Może on coś tam namieszał :D ? Głupieje już ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też taką audi jak ty co do wyświetlacza to masz chyba dobry bo po włączeniu obiegu zamkniętego zawsze włącza się klima jeżeli temp.jest wyższa jak chyba 5 stopni i ta śnieżynka się zaświeca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahaa w sumie to nawet zasadne, zeby szyby nie parowaly. W takim razie pozostaje dobrac sie do osuszacza i dlawika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wina panelu też może być w kwestii nie załączania klimy :whistling:

Tak jak było napisane - jeśli włączysz obieg zamknięty to klima włącza się z automatu, więc jeśli po tych operacjach z dławikiem etc klima sie uruchomi poprzez włączenie obiegu zamkniętego i w aucie będzie pizgać to wtedy zajmij się panelem :wink:

A druga końcówa od klimy jest w podszybiu, właśnie tam gdzie dławik :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe no właśnie tej drugiej końcówki nie ma ;) na tym odcinku rur przy podszybiu jest tylko jakiś czujnik, czujnik ciśnienia prawdopodobnie ;)

---------- Post dopisany 15-05-2014 at 16:09 ---------- Poprzedni post napisany 16-03-2014 at 21:59 ----------

Witam po dłuższej przerwie w temacie :)

Ruszyłem do boju z niedziałającą klimatyzacją ... Na początek wymieniłem zepsuty silniczek klapy nogi/odszraniacz, auto później poszło do elektryka (najlepszego w mieście), sprawdził wszystko co było możliwe i wykluczył problem elektryczny. Diagnoza - brak czynnika w układzie. Przypomnę, że rok temu na jesień wszystko było nabite, działało dwa tygodnie i przestało. Auto odstawiłem na warsztat, gdzie podłączono azot pod ciśnieniem okazało się, że gdzieś delikatnie upuszcza ciśnienie. Z góry wszystko do czego był dostęp zostało spryskane środkiem, który ma pokazać miejsce nieszczelności układu - brak reakcji. Umówiłem się na poniedziałek, żeby podnieść auto i szukać nieszczelności od spodu.

Czy ktoś z Was może wie, czy a Audi A4 B5 jest jakieś typowe miejsce, w którym następuje rozszczelnienie ? Pytałem mechaników i twierdzą, że coś w okolicach osuszacza, jakieś oringi być może, ale może Wy powiecie mi coś więcej :)

Kolejna kwestia to nr seryjne osuszacza i dyszy rozprężnej (dławika), chciałbym zamówić ale nie znam numerów. Wie ktoś coś na ten temat ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja walczyłem z nieszczelną klimą 2 sezony, w UV nic nie było widać. Zostało jedno jedyne miejsce, którego nie widać - parownik (o dziwo skropliny też były czyste). Skończyło się zrzucaniem deski i jego wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...