batory123 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Witam wszystkich Podjąłem próbę wyeliminowania dymienia na jasnoniebieski kolor.Zacząłem od pełnej diagnostyki komputerowej i : -brak błędów -pompki,dpf,egr wszystko w normie -olej i płyn nie ubywa,nie przybywa,nie gotuje płynu,nie pieni oleju brak podwójnego stanu na bagnecie ale przez przypadek odkręcając korek wlewu oleju potrafiło korek wydrzeć z rąk i auto nie dymi, nie bije basowym dudnieniem z filtra powietrza.PO zakręceniu korka z powrotem dudni i zaczyna dymić więc sprawdzam odmę wszystko gra ,mierzymy ciśnienie na garach jest ok(35) jestem w trakcie rozbierania rozrządu bo i tak miałem go robić sprawdzę wałek i teraz moje pytanie co to może być jak i tu będzie w porządku skąd takie podciśnienie może głowica lub uszczelka albo cały na złom proszę o pomoc
piotrsob1 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 To na pewno nie jest podciśnienie, tylko nadciśnienie Na bank coś nie halo z odmą ( zaworem w pokrywie rozrządu ).
batory123 Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Opublikowano 6 Marca 2014 mechanik twierdzi że odma jest w porządku .....moje pytanie jak to sprawdzić czy to jest sprawne bo to tylko wyczyściliśmy to ustroństwo:facepalm:
piotrsob1 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Trzeba zmierzyć ciśnienie wewnątrz skrzyni korbowej podczas pracy silnika, np podłączając manometr w miejsce bagnetu. Niestety nie dysponuję wiedzą w jakich granicach te wartości są w normie
SotoM Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 a wogole jest cos takiego... te buchy to ruch tloka w dół wiec nie wyeliminujesz tego choćbym nie wiem co bys robil... w/g budowy pary trafiaja do przemielenia przez turbo nastepnie z doladowaniem do dolotu w cylindry...
piotrsob1 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Zanim tam trafią to w pokrywie rozrządu mają do pokonania cyklonowe odlejacze i zawór utrzymujący odpowiednie ciśnienie w skrzyni korbowej. To jego awaria może być przyczyną podwyższonego w niej ciśnienia i problemów z przedostawaniem się oleju przez uszczelniacze i dymieniem motorówki .
batory123 Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Opublikowano 6 Marca 2014 no i się zaczęło opróżnianie portfela :facepalm:rozrząd plus oleje z filtrami ale najgorsze przede mną prawdopodobnie wymiana popychaczy, krzywek ale ten temat nie rozwiązuje nadciśnienia w silniku.....chyba czeka mnie jeszcze grubsza robota:shock3:
piotrsob1 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Spoko, bez paniki , dokładnie trzeba postawić diagnozę i wymieniać tlko to co trzeba, nie daj się namówić na wymianę wszystkiego po kolei, bo może pomoże Zrób dokładne zdjęcia wałka rozrządu i szklanek, sprawdź broki zaślepiające kanały olejowe w ośkach dźwigienek pompowtrysków i porównaj ciśnienie w skrzyni korbowej do panującego w podobnym motorze nie sprawiającym takich problemów
Pawelkiwi Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Jak mu korek "wyrywa" to musi być sporo tego ciśnienia. W sumie nigdy tego nie mierzyłem ale na oko nie powinno być większe jak 0,5 bar. Z ciekawości przy okazji zmierzę.
batory123 Opublikowano 7 Marca 2014 Autor Opublikowano 7 Marca 2014 Spoko, bez paniki , dokładnie trzeba postawić diagnozę i wymieniać tlko to co trzeba, nie daj się namówić na wymianę wszystkiego po kolei, bo może pomoże Zrób dokładne zdjęcia wałka rozrządu i szklanek, sprawdź broki zaślepiające kanały olejowe w ośkach dźwigienek pompowtrysków i porównaj ciśnienie w skrzyni korbowej do panującego w podobnym motorze nie sprawiającym takich problemów nie wymieniam tego z powodu bo się może poprawi tylko że są podjechane:doh: ---------- Post dopisany at 23:25 ---------- Poprzedni post napisany at 23:15 ---------- aha i broki na miejscu bez przemieszczeń ---------- Post dopisany 07-03-2014 at 14:47 ---------- Poprzedni post napisany 06-03-2014 at 23:25 ---------- zdjęcia trochę nie wyraźne bo robiłem telefonem ale jak będzie trochę wiecej czasu to porobię aparatem ---------- Post dopisany at 14:55 ---------- Poprzedni post napisany at 14:47 ---------- wszystko do wymiany to był ostatni dzwonek,wałek udało mi się zdobyć za 900 parę FEBI BILSTEIN plus reszta to wyniesie coś około 1500zł jeszcze dziś mnie czeka zdjęcie głowicy już się boję..mam nadzieję że tam będzie lepiej......haha ....a zacząłem szukać przyczyny dymienia znalazłem dziurę w całym:facepalm:
piotrsob1 Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 Nieciekawa sprawa , długo jeździsz tym autem ?
batory123 Opublikowano 8 Marca 2014 Autor Opublikowano 8 Marca 2014 Nieciekawa sprawa , długo jeździsz tym autem ? 7 miesięcy panowie potrzebuję kogoś kto da mi namiary na firmę która regeneruje pompy oleju......pilne!!!!!!!!! a tak w ogóle to mam trochę doła bo jeszcze puszcza turbo,idzie do regeneracji,w poniedziałek głowica do planowania sprawdzenia ale dymienie zlokalizowane a nad ciśnienie w sumie też nie ciekawie uszczelka wyglądała ...w jednym miejscu wyklepana blisko kanału olejowego
piotrsob1 Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 http://a4-klub.pl/sprzedam-ogloszenia-komercyjne-firm-157/vass-serwis-twoj-mechanik-trojmiescie-rozrzady-filtry-oleje-elektronika-klima-290656/ Jak masz problem z pompą oleju, to wolałbym wywalić wałki wyrównoważające i zamontować pompę z AVF/AWX-a:decayed:
batory123 Opublikowano 18 Marca 2014 Autor Opublikowano 18 Marca 2014 wysłałem pompę do futurum...spoko firma bardzo polecam nie odstawiają maniany są rzetelni i szybcy.W tygodniu załatwiłem temat.regeneracja pompy 600zł ale na miejscu zdiagnozował jeszcze jedną usterkę pompki ciśnienia koszt 800 zł za ori.wszystke klamoty już na miejscu i składamy rupiecia ....bo inaczej nie da się powiedzić o audi a4 b7 BPW.PORAŻKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się