Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż modułu coming home - nie ori


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad montażem ori modułu coming home w swojej b6, jednak po sprawdzeniu wersji modułu centralnej elektryki oraz włącznika świateł (wszystko w wersji low) darowałem sobie z uwagi na zbyt wysokie koszty (myślę, że wymiana włącznika świateł, modułu centralnej elektryki, zakup lusterka, włącznika coming home i wiązek przekroczy spokojnie 1000 pln.). Wiem, że wielu forumowiczom nie spodoba się pomysł rezania coming home w wersji nieoryginalnej, „druciarskiej” jednak mam nadzieję, że komuś ten opis się przyda :)

Moduł zakupiłem na allegro, posiada on wyprowadzony czujnik światła dzięki czemu oświetlenie będzie załączało się tylko po zmroku w chwili zamknięcia lub otworzenia auta.
Link do aukcji:
DOŚWIETLANIE DROGI DO DOMU Z PILOTA AUDI A3 A4 HIT (4023452359) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Ważne !!! Opis przedstawia sposób montażu ww. modułu w Audi A4 b6 z:
1. Modułem centralnej elektryki w wersji LOW (8E0 907 279, 8E0 907 279 A, 8E0 907 279 C, 8E0 907 279 D) - opis modułów i ich funkcje znajdziecie w tym wątku: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/100858-all-b6-b7-modul-centralnej-elektryki-wlacznik-swiatel-czujnik-swiatla-clh/ (podziękowania dla kolegi Bart-S oraz współtwórców wątku za świetnie opracowany temat)
2. Włącznikiem świateł w wersji LOW - 8E0 941 531
3. Moduł komfort w moim przypadku 8E0 959 433 AR (tutaj tematu nie rozgryzłem do końca, ale wydaj mi się, że podejdą wszystkie moduły komfort, które nie obsługują tylnych elektrycznych podnośników szyb, jednym słowem KORBKI z tyłu ;)

Potrzebne rzeczy:
1. Zakupiony moduł
2. Klucz 8
3. Zestaw śrubokrętów
4. Złączki do przewodów
5. Opaski zaciskowe
6. Przewód 0,5 mm ok 0,5 m
7. Dobre chęci
8. Browarek :D


Demontaż:

Demontaż wykonujemy w następującej kolejności:
1. Zdjęcie osłony bezpieczników (lewy bok deski rozdzielczej),
z5q8.jpg
2. Zdejmujemy krótką listwę znajdującą się przy lewym słupku (trzyma się na dwóch metalowych spinkach),
ypnv.jpg
3. Demontujemy nakładkę progu lewego (również zamocowana na metalowych spinkach),
ci47.jpg
4. Dolną osłonę deski rozdzielczej, oczywiście po stronie kierowcy (trzy śruby, kucz 8, pierwsza po lewej stronie, dokładnie od strony bezpieczników, dwie kolejne od spodu , pierwsza z nich po prawej stronie na wysokości pedału gazy, lewa po stronie otwierania maski), po demontażu odpinamy złącze vag
au07.jpg 3gsx.jpg jpvu.jpg
5. Podkładkę pod stopę
6ri0.jpg
6. Odkręcamy skrzynkę bezpieczników (dwie śruby, klucz 8)
ro82.jpg
7. Wyjmujemy włącznik świateł, w pozycji 0, wciskamy włącznik do środka i przesuwamy go zgodnie ze wskazówkami zegara, a następnie pociągamy włącznik do siebie

Następnie musimy dostać się do modułu komfort, gdyż tam będziemy podpinać się pod kabel impulsu centralnego zamka +12V.
Moduł usytuowany jest po stronie kierowcy pod wykładziną, w plastykowej zamykanej skrzynce. Aby go wyjąć musimy odgiąć wykładzinę i delikatnie postarać się wyciągnąć całą skrzynkę, najpierw unosząc ją do góry, następnie przesuwając do progu (ciężko idzie, ale jakoś dacie radę).
d8sh.jpg
Po wyjęciu otwieramy skrzynkę ( 6 zatrzasków ) wyjmujemy moduł ze skrzynki.
Tutaj interesuje nas czarna kostka 16 pin, a w niej kabelek czerwono/żółty. Jest to przewód przewodzący impuls +12V do tylnych lewych drzwi. (WERSJA Z KORBAMI Z TYŁU).
f2dq.jpg qw2k.jpg
Wpinamy się w ten przewód i podłączamy do niego biały przewód z zakupionego modułu – trzeba go troszkę przedłużyć innym przewodem (przewód odpowiadający za impuls z centralnego zamka lub kierunków).
Może ktoś z was zapytać czemu nie podpiąłem się pod kierunki, w sumie dostęp do kabli jest o wiele prostszy, jednak przy podpięciu się pod kierunkowskazy powstałaby sytuacja, w której przy włączonych awaryjnych (po zmierzchu) bez kluczyka w stacyjce, non stop załączałby się moduł, a co za tym idzie światła.
Moduł komfort możemy już schować. Resztę kabli potrzebnych do podłączenia, znajdziemy we włączniku świateł, oraz skrzynce bezpieczników.

Do włącznika świateł podpinamy:
1. Dwa zmostkowane przewody koloru czarnego „masa” (jeden od modułu drugi od przekaźnika), wpinamy je w przewód koloru brązowego, kostka włącznika świateł pin 10.
2. Przewód koloru niebieskiego z modułu +12 po stacyjce, wpinamy w przewód koloru czarno/żółtego, kostka włącznika świateł pin 1.
3. Tutaj musimy zastanowić się, które światła mają się zapalać. W ori coming home, zapalają się światła tylne, podświetlenie tablicy oraz halogeny przednie. Z uwagi na to, że posiadamy okrojoną wersję modułu centralnej elektryki, u nas po podłączeniu świateł tylnych zapalą się od razu światła postojowe przednie i bez zmiany modułu nie jesteśmy w stanie tego zmienić. Z uwagi na fakt, że halogeny w naszych b6 są słabe i dają mało światła podłączyłem światła postojowe i mijania.
a) Jeśli chcemy podłączyć światła postojowe (przód tył+tablica), musimy wpiąć jeden z żółtych przewodów wychodzących z przekaźnika, w przewód koloru szarego, kostka włącznika świateł pin 16
B) Halogeny przód, wpinamy jeden z żółtych kabli w jeden z dwóch (bez różnicy, w który) przewodów koloru biało/niebieskiego, kostka włącznika świateł pin 8
c) Światła mijania + postojowe + tablica, wystarczy, że wepniemy się żółtym przewodem z przekaźnika w przewód koloru żółtego w kostce włącznika świateł pin 4
hbhf.jpg

Pozostało nam podpięcie zasilania stałego +12v, mostkujemy czerwony kabel z zakupionego modułu, oraz czerwony przewód z dołączonego przekaźnika i wpinamy je np pod bezpiecznik nr 24 (zasilanie modułu komfort, przewód czerwono/niebieski skrzynka bezpieczników).
5iub.jpg
Następnie wpinamy żółty przewód wychodzący z modułu w nogę przekaźnika oznaczoną nr 85.
Pozostało nam wyprowadzenie czujnika światła, ja umiejscowiłem go w szczelinie między deską rozdzielczą, a lewym słupkiem szyby przedniej.
88a8.jpg oxey.jpg qtr1.jpg
Teraz spinamy ładnie wszystkie przewody i mocujemy wedle uznania zakupiony moduł. Przed złożeniem warto sprawdzić czy wszystko działa, a następnie przystąpić do poskładania auta, oczywiście w odwrotnej kolejności :D

Edytowane przez lyku23
Opublikowano

Kiedys zastanawiałem się nad tym. Przeraził mnie tylko fakt, że jeśli zostawisz auto na kilka dni, akumulator moze byc w opłakanym stanie, z racji tego że układ cały czas pobiara jakiś znikomy prąd.

Powiedz jak to działa w praktyce :)

Opublikowano

Dziś minęło 7 dni od zamontowania. Od czasu montażu auto stało w miejscu - niestety do wczoraj miałem całą nogę w gipsie, także do auta nie wsiadałem bo nie miałem jak. Dzisiaj nie zauważyłem jakiegoś spadku przy odpalaniu, dodam, że wielokrotnie wieczorami sprawdzałem prawidłowość działania modułu, co na pewno dobrze nie wpłynęło na stan akumulatora :)

Działa tak jak powinno, gdy zapada zmierzch światła włączają się po otworzeniu lub zamknięciu auta, tak jak na tym filmiku

Opublikowano
Jak bardzo chcecie to zrobię swój, ale wiele więcej na nim nie zobaczycie ;)

Wrzuć, zobaczymy, jak wyszło u Ciebie :decayed:

Opublikowano

Ja mam taki zamontowany już pół roku i działa rewelacyjnie. Dodatkowo jeszcze mam to przepuszczone przez ori włącznik CLH ;)

Opublikowano
Dziś minęło 7 dni od zamontowania. Od czasu montażu auto stało w miejscu - niestety do wczoraj miałem całą nogę w gipsie, także do auta nie wsiadałem bo nie miałem jak. Dzisiaj nie zauważyłem jakiegoś spadku przy odpalaniu, dodam, że wielokrotnie wieczorami sprawdzałem prawidłowość działania modułu, co na pewno dobrze nie wpłynęło na stan akumulatora :)

Działa tak jak powinno, gdy zapada zmierzch światła włączają się po otworzeniu lub zamknięciu auta, tak jak na tym filmiku

Zamiast czekać tydzień lepiej wziąć multimetr w łapy podpiąć szeregowo międz aku i kleme, dokonać pomiaru z podłączonym modułem oraz drugiego bez modułu. Wtedy będziesz wiedział dokładnie ile mA idzie na dodatkowy moduł.

Co w przypadku gdy otwieram samochód i odpalam po 10 sekundach? Jest opcja by moduł po przekreceniu kluczyka w stacyjce wyłączył oświetlenie, czy w takiej sytuacji odpalasz z włączonymi mijania czy reszta świateł które sobie podpiales?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Moduł jest podłączony pod + ze stacyjki i szczerze mówiąc myślałem, że będzie się wygaszał zaraz po przekręceniu, jednak tak się nie dzieje - świeci się przez czas, który sobie ustawimy (15 lub 30 s). Jednym słowem jeśli już pracuje to + ze stacyjki go nie wyłącza. Gdy moduł nie jest załączony i przekręcimy stacyjkę to się nie załączy, przydatne gdy mamy podłączone inne światła np wsteczny, stopy lub halogeny, bo jeśli mamy ustawione zamykanie centralnego po przekroczeniu 15 km/h to światełka również by się włączały.

Opublikowano

To trochę lipa, ale pewnie da się jakoś wykombinowac odcięcie modułu po plus 12 ze stacyjki. Fajny modzik za dobrą kasę w porównaniu do ori.

Ja posiadam MCE w wersji high, ciekawe czy ten czujnik światła który zamontowales mógłby zastąpić ori czujnik z lusterka fotochrom :? Samosciemniajace lusterko jest mi całkowicie zbędne.

Opublikowano

nie zastąpi CI niestety

Opublikowano
Ja mam taki zamontowany już pół roku i działa rewelacyjnie. Dodatkowo jeszcze mam to przepuszczone przez ori włącznik CLH ;)

Możesz napisać jak podłączyłeś ori włącznik CLH ?

Opublikowano

Z kąd jeszcze można wziąć impuls +12V? Niestety nie mam impulsu na tym czerwono-żółtym kabelku ;/

Chciałem również spytać, jak podlączyć włącznik CLH pod nie ori Coming Home, posiada ktoś rozpise pinów w tym przełączniku?

Opublikowano

Z kąd jeszcze można wziąć impuls +12V? Niestety nie mam impulsu na tym czerwono-żółtym kabelku ;/

Chciałem również spytać, jak podlączyć włącznik CLH pod nie ori Coming Home, posiada ktoś rozpise pinów w tym przełączniku?

Pin 7 w CLH dajesz na pin masy 86 w przekaźniku i chula.

Opublikowano

Z kąd jeszcze można wziąć impuls +12V? Niestety nie mam impulsu na tym czerwono-żółtym kabelku ;/

Chciałem również spytać, jak podlączyć włącznik CLH pod nie ori Coming Home, posiada ktoś rozpise pinów w tym przełączniku?

Pin 7 w CLH dajesz na pin masy 86 w przekaźniku i chula.

Dzięki wielkie

Opublikowano

A czy ma to znaczenie jakies, jesli po wlaczaniu silnika mamy ustawione automatyczne swiatla mijania ? Cow przypadku gdy przez 15 sec beda swiecic sie swiatla, miedzyczasie odpalimy, gdzie swiatla znow beda sie chcialy wlaczyc, i dodatkowo, jesli po przekroczeniu predkosci rygluja sie drzwi? nie bedzie jakiej kolizji w module?

Opublikowano

Z kąd jeszcze można wziąć impuls +12V? Niestety nie mam impulsu na tym czerwono-żółtym kabelku ;/

Chciałem również spytać, jak podlączyć włącznik CLH pod nie ori Coming Home, posiada ktoś rozpise pinów w tym przełączniku?

Masza taki moduł jak ja? Czym sprawdzałeś czy jest impuls? ogólnie pojawia się on tam dosłownie na ułamek sekundy :)

Opublikowano

Z kąd jeszcze można wziąć impuls +12V? Niestety nie mam impulsu na tym czerwono-żółtym kabelku ;/

Chciałem również spytać, jak podlączyć włącznik CLH pod nie ori Coming Home, posiada ktoś rozpise pinów w tym przełączniku?

Masza taki moduł jak ja? Czym sprawdzałeś czy jest impuls? ogólnie pojawia się on tam dosłownie na ułamek sekundy :)

Mam taki sam moduł. Sprawdzalem miernikiem i tez podpinalem modul i nie dzialal ;/

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A czujnik światła miałeś przysłonięty? Bo ja tak "odwaliłem" że podłączyłem na próbę, patrze nie działa i wtedy uświadomiłem sobie, że nie działa bo czujnik światła był nie zacieniony :facepalm:

Opublikowano

tak miałem przysloniety :/ ale podepne sie pod kierunki mam przełączniki clh wiec jak cos zawsze bede mial mozliwosc wylaczenia

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Koledzy przerabiał to ktoś w B7?

Mam dokładnie taki sam moduł co autor: http://allegro.pl/doswietlanie-drogi-do-domu-z-pilota-audi-a3-a4-hit-i4902022353.html

Wpiąłem się wszędzie i... nic.

Połączenia sprawdzałem ze 4 razy.

Piny w B7 są inne, ale po kolorach podłączyłem wszystko tak samo.

Moduł komfortu - tutaj kabel czerwono-żółty w tym samym miejscu - pin 14. (mam korby z tyłu).

Wiązka włącznika świateł - tutaj każdy pin w innym miejscu ale podpiąłem się odpowiednio pod brązowy, czarno-żółty i żółty.

Na końcu pod bezpiecznik i podpięcie pod czerwono-niebieski w odpowiednim miejscu.

lyku23 - rozumiem, że pod żółty kabel przy wiązce włącznika świateł podpina się tylko jeden z czterech kabli z bezpiecznika od modułu (nóżka 30).

Obstawiam MCE jak u kolegi wyżej. Niestety ja nie mam przełącznika CLH.

Gdzie najszybciej się wpiąć w kierunkowskazy żeby zobaczyć, czy cała reszta kabli jest ok?

A całość jest podpięta u mnie mniej więcej tak:

2410c2bc3300f51d.jpg

Edytowane przez cinkers
Opublikowano (edytowane)

Możliwe, że masz ten sam moduł komfort, ale inny moduł centralnej elektryki (ten po lewej stronie od kolumny kierowniczej)

Jeśli tak jest to wydaje mi się, że musisz się wpinać w wyjścia z niego, a nie pod włącznik świateł. W tym temacie masz opisane wyjścia i wejścia poszczególnych modułów: http://a4-klub.pl/in...ik-swiatla-clh/

U mnie wystarczyło podłączyć żółty kabel z zakupionego modułu z zółtym we włączniku świateł i załączają się światła mijania, pozycyjne, tablica rej.

Jeśli posiadasz MCE w werscji High to tak jak wcześniej pisałem wydaje mi się, że trzeba się podpiąć pod wyjście każdego światła oddzielnie.

Edytowane przez lyku23

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...