Skocz do zawartości
IGNOROWANY

avb złapała panewka


marcin8047

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. w mojej gruchocie złapała panewka i tu pytanie jakie są koszty zrobienia dołu silnika czy może kupic drugi silnik i przełożyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile Twoje auto mialo nalatane jak panewka zlapala?? czy oliwa przejezdzona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wiem wiec dlatego zadaje pytanie w jaki sposob uwalic avb:)

---------- Post dopisany at 16:49 ---------- Poprzedni post napisany at 16:46 ----------

Jak panewa zlapala to szlif walu na bank, do wymiany komplet panewek , sruby itp troche kosztow dojdzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm mowisz castrol. Zdejmij miske i zobacz smok oleju... Rozebrales juz silnik czy jeszcze nie. Jak dla mnie bez przyczyny sie nie obrocila sama ta panewka. Te silniki kreca po tyle tys km i nic sie z nimi nie dzieje.

Kamerok nie uraziles spokojnie. Sorry za PL znaki ale na tym lapku tak mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

terraz sytuacja sie zmieniła przedtem waliło z dołu silnika na wysokich obrotach i obciążeniem teraz na dole cisza a grechocze cos u góry na niskich obrotach jak mu przygazuje to pracuje normalnie. nagrałem filmik troche wiatr zagłusza ale coś tam słychać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To grzechotanie to podchodzi pod kolo dwumasowe. Jak zgasiles to zagrzechotaloo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zdejmij pokrywę i sprawdź co się dzieje miałem przypadek że pękł ten element: 2wfnxo9.jpg

Domyślam się że śruby były używane te same za każdym tam grzebaniem w wyniku tego kawałek tego elementu wpadł w silnik ale udało się go sposobem wyciągnąć i silniczek chodzi do dziś :wink: Wystarczyło przyłożyć rękę do pokrywy ale u Ciebie tak z filmu i tak ciężko wywróżyć nie stojąc obok :decayed: Z tymi panewkami to prawda co pisze Adrian w 1.9tdi obrócić panewkę nie tak prosto ale są i zdolniachy ale panewka by stukała w całym zakresie obrotów a u Ciebie nie stuka po dodaniu gazu więc odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejżyj też sprzęgiełko kompresora klimy, to ono może tak npie#@%lać :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie nie mam czasu zabrać sie na sprawdzenie co dokładnie sie stało ale zdjąłem dzisiaj osłone rozrządu i wałek jest jakby lużny można go delikatnie obracać w prawo i lewo. Ale najgorsze jest to ze jak przekrece wałkiem w prawo to koło pasowe wału jakby podnosiło sie do góry jak przekrece w lewo wraca z powrotem na pozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagraj film z tym i pokaż to bo normalnie szok :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagraj film z tym i pokaż to bo normalnie szok :decayed:

Postaram sie jutro nagrać

---------- Post dopisany 19-03-2014 at 07:25 ---------- Poprzedni post napisany 18-03-2014 at 19:31 ----------

Nagrałem filmik jak sie to wszystko rusza.Tutaj tego nie widać jak koło pasowe sie obraca to ma takie pionowe luzy jak by miało bicie. Widać też jak pasek sie luzuje przy kreceniu wałkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli koło pasowe się rusza to na początek je dokręć z przodu masz 4 śruby na imbus :) Chyba że odkręciło się koło zębate wału to wtedy będzie trochę gorzej. Tak jak Adrian napisał udostępnij ten film jako publiczny bo nikt oprócz Ciebie nie może go zobaczyć :wink:

---------- Post dopisany at 18:05 ---------- Poprzedni post napisany at 11:30 ----------

Sprawdź rozrząd wątpię że przeskoczył ale kto wie:wink: Następna sprawa pokrywa zaworów w górę i będzie widać co się dzieje na mocowaniach wałka itd.. no i wcale bym się nie zdziwił jak by koło pasowe było odkręcone. Aha zdejmij na początek pasek osprzętu od pompy wspomagania i wentylatora i zobacz te koło.. Identyczny dźwięk był w AVF z pękniętym mocowaniem rolek tam co wstawiłem na zdjęciu wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze ten luz jest na dole bo za lekko idzie jemu to przekrecanie kluczem. Sprawdz na dole kolo zembate od paska rozrzadu czy nie chodzi ono na wale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jek tak kręcisz tym kluczem niech ktoś obserwuje czy obraca się też wał korbowy ( trzeba patrzeć na koło dwumasowe ).

Jak stoi w miejscu to jest poluzowane koło pasowe na wale korbowym :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...