Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa zatartych wycieraczek


piotrcar

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za opis - przydał się dzisiaj, lała się krew i pot... ale zrobione :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli ramiona ściągniesz dość łatwo to reszta już pikuś :wink: u mnie w tym czasie szyba pękła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że nie będzie żadnych strat:) tylko mam mały problem bo w opisie nie pojawiają mi się zdjęcia, myslę że mogło by to mi nieco naświetlić problem, ma ktoś pomysł czemu ich nie widze? w jednej przeglądarce mam tylko krzyzyki a w innej nie mam nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O super! dzięki wielkie za podpowiedź:thumbup1:

---------- Post dopisany 15-07-2014 at 08:03 ---------- Poprzedni post napisany 10-07-2014 at 11:49 ----------

W sobote 300km w deszcz bez wycieraczek mozna? Mozna:-) ale wczoraj wzialem sie za ich reanimacje, nie bylo lekko ale sie udalo bez zadnych strat, wycieraczki chodza jak nalezy:-) swozen od kierowcy byl tak zapieczony ze nie szlo go obrocic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokształcony ,jutro próba nr.1 :wink: Mam nadzieje że silnik nie padł i pomoże czyszczenie i smarowanie.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze nie mam żadnych oznaków zacierania się wycieraczek, ale wolę to ogarnąć zanim problem wystąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy odkręcacie obudowę komputera( nie pokrywę tylko obudowę)? Pytam bo dziś nie dałem rady wyjąć tego mechanizmu i zastanawiam się jak to zrobić ?

Mam jeszcze pytanie czy spotkaliście się z tym że ten mechanizm na silniczku wali wam o podszybie, bo u mnie własnie występuje ten problem.

a238_IMG_20140725_20181922222222222222.jpg

W położeniu jak jest ta strzałka mechanizm wali o podszybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zdjąć pokrywę i da się wyjac mechanizm. Chwila gimnastyki ale bez jakichś wyjątkowych akrobacji. Nie trzeba demontować całej obudowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którą stronę miałeś ten mechanizm zaznaczony kółkiem? Może pamiętasz jakim patentem to wyciągnięcie bo dziś walczyłem z tym trochę i nie mogłem w żadną stronę( kostkę odpiąłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było parę lat temu, niestety nie pamiętam. Wiem tylko ze lekko obracalem mechanizmem. Albo czekaj, nie wiem czy nie rozpinalem mechanizmu tzn jedno ramie sciagalem z przegubu kulkowego i wtedy juz było git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zdjalem jedno ramie z przegubu kulowego i wyszlo bez ruszania pokrywy komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj wieczorem skończyłem zabawę z wycieraczkami. Podzielę się uwagami:

1) Jak wolno zaczynają działać wycieraczki, nie zwlekajcie z ich naprawą, później wybicie sworzenia może graniczyć z cudem, u mnie skończyło się wymianą mechanizmu (koszt koło 80zł), ale czekałem do momentu aż przestały działać ;)

2) Ogólnie posługiwałem się instrukcją od kolegi Piotrcar, od mnie jako małe uzupełnienie, z czym miałem problem i jak sobie poradziłem:

-ściąganie wycieraczek bez ściągacza, zależy jak bardzo są zapieczone, ja podjechałem do nor auto, za 10 zł ściągnęli mi je.

-ściąganie podszybia - ruszamy delikatnie w góre i w dół, a nie do siebie

-wyciąganie samego mechanizmu - po zdjęciu obudowy komputera, ciągniemy do siebie mechanizm, jak się zablokuje przekręcamy o 180 stopni

Wymiana mechanizmu wycieraczek zajęła mi ponad 4 godzin, ale za to satysfakcja bezcenna !,

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wycieraczki już nie chodziły, dobry patent na wybicie sworznia to nie wsadzać w imadło bo za bardzo sprężynuje i faktycznie wybicie może graniczyć z cudem, ja położyłem mechanizm na drewnianym kołku, tap aby było podparcie przy samym sworzniu, nakręcić nakretkę na sworzeń aby nie zbić gwintu i ogień, co jakiś czas psiuknąłem wd40, w imadle za pomocą młotka obrócić w jedną i drugą i poszło:)

Jeśli chodzi o wycieraczki też miałem problem ze zdjęciem bez ściągacza, tu też nakręcamy nakrętke i uderzamy młotkiem powinno wkońcu puscić.

Problem też miałem z wyjąciem mechanizmu, po wielu próbach wyjęcia postanowiłem odkecić cały komputer, trzyma się na trzech śrubach, po odsunięciu nieco do przodu mechanizm wychodzi już bez problemu, niechętnie odkręcałem kompa bo ciężkie dojście ale stwierdziłem że nie dam rady ( tu przy wkładaniu spowrotem nalezy zwrócić uwagę aby uszczelka się nie podwinęła bo będzie woda leciała do środka - kolega tak miał)

A tak pozatym to wszystko ok, na koniec widok zapierda.... wycieraczek bezcenny:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziękuję za bezcenne porady odnoście naprawy usterki zapieczonych wycieraczek. Pomogło. Pojawił się natomiast inny problem. Po założeniu ramion wycieraczek zatrzymują się one jakieć 30 cm od podszybia. Czy ktoś mi podpowie jak to ogarnąć by wycieraczki zatrzymywały się w odpowiednim miejscu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A ja znalazłem dobry opis z foto:

15 lipca 2011 18:52, Kategoria: Howto

Przychodzi taki czas w życiu każdego użytkownika Audi A4 (starszego rocznika w okolicach 1997 – 1998 roku), że najczęściej podczas ulewnego deszczu, wycieraczki stają mu w połowie drogi albo w ogóle nie odpalają. Doraźną pomoc może przynieść preparat typu WD40 ale nie jest to rozwiązanie długoterminowe. Trzeba nadmienić, że jest to typowa „usterka” dla tego, dość prostego mechanizmu i równie prosto ją naprawić jeśli dysponujemy odrobiną wolnego czasu. Na problem napotkałem się już dwukrotnie i przyczyna była taka sama. Zapieczony mechanizm poruszania wycieraczkami. Jak pokazuje doświadczenie – silnik nie ma zwyczaju padać ale warto nie wymuszać pracy wycieraczek z takim oporem aby nie uszkodzić rzeczonego silnika. Cena używanego mechanizmu może się wahać w granicach 100-300 zł ale można to zrobić samemu.

Z góry ostrzegam, że jest to dokumentacja mojej naprawy i nie należy jej rozpatrywać jako instrukcji! Tym samym nie biorę odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikłe ze stosowania się do mojego opisu.

Zaczynamy więc od podniesienia maski i zlokalizowania problemu…

audi-a4-wycieraczki-01.jpg

Kółkami oznaczone są zaślepki a pod nimi kryją się śruby do odkręcenia. Potrafią być mocno skręcone więc trzeba poruszyć wodze fantazji aby je odkręcić.

audi-a4-wycieraczki-02.jpg

Po odkręceniu śrub trzeba pozbyć się plastiku oznaczonego X. Aby łatwiej było ściągnąć wycieraczki z bolców – polecam zagiąć pióra do góry jak przy myciu szyby. Nie ma wtedy zbędnego docisku. Następnie, warto odkręcić pokrywę komputera oznaczoną na zdjęciu powyżej – ułatwi to pracę i zwiększy dostęp do mechanizmu.

audi-a4-wycieraczki-03.jpg

Koło numer 1 oznacza co należy odkręcić najpierw – czyli silnik od mechanizmu. Po jego odkręceniu należy oczywiście wykręcić śruby z pozycji nr 2.

audi-a4-wycieraczki-04.jpg

Tak to wygląda z bliska. Śruba A trzyma napęd naszych wycieraczek natomiast 3 śruby B trzymają sam silnik przy mechanizmie. Kolejność jest następująca: najpierw odkręcamy śrubę A z tymże UWAGA: trzeba wzrokowo zapamiętać (albo zrobić sobie zdjęcie) w jakiej pozycji, mniej więcej, jest skręcona ta złota blaszka. Potem będzie łatwiej wypozycjonować wycieraczki. Istnieje szansa, że nie będziemy jej mogli odkręcić, wtedy można sobie zblokować mechanizm za pośrednictwem kombinerek np. tak:

audi-a4-wycieraczki-05.jpg

Kiedy już nam się to uda – wyciągamy interesujący nas element spod maski.

audi-a4-wycieraczki-06.jpg

W następnym kroku musimy użyć siły i finezji zarazem icon_wink.gif

audi-a4-wycieraczki-07.jpg

Aby wybić oznaczony trzpień z tej „tulejki” musimy usunąć metalowe półkole, które go blokuje. Z istotnych elementów, których warto nie zgubić to oznaczone podkładki i oring, znajdujący się pod górną podkładką.

audi-a4-wycieraczki-08.jpg

Wkręcamy całość w imadło – jeśli dysponujemy i delikatnie wybijamy trzpień. Żeby nie uszkodzić gwintu, warto nałożyć na niego nakrętkę.

audi-a4-wycieraczki-09.jpg

Za pomocą drobnoziarnistego papieru ściernego, dokładnie czyścimy oba „bolce”…

audi-a4-wycieraczki-10.jpg

Oraz tulejki…

audi-a4-wycieraczki-11.jpg

Przed zmontowaniem trzeba całość nasmarować dokładnie smarem – i wewnątrz tulejki i sam bolec na około. Warto przy okazji przesmarować wszystkie inne połączenia kulowe naszego mechanizmu – mamy wtedy pewność, że długo nam posłuży.

audi-a4-wycieraczki-12.jpg

Informacje dodatkowe: ponowny montaż wykonujemy dokładnie w odwrotnej kolejności. Dopasowanie blaszki do napędu silnika nie jest trudne. Zapewne będzie ona złożona maksymalnie do lewej strony. Przed mocnym skręceniem warto przykręcić wycieraczkę i sprawdzić jej ruch. Korekcję ruchu łatwo wykonać przestawiając pozycję początkową wycieraczki. Jeśli by to nie pomogło to wystarczy pomanipulować przy tej złotej blaszce. W jednym Audi udało mi się to ustawić za pierwszym razem. Drugim razem wymagało to trochę grzebania ale nie jest to trudne…

Wycieraczki działają jak nowe i powinny posłużyć dość długo – na chwilę obecną działają bez problemu już rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reanimacja wycieraczek zakończona.

Najtrudniejszy element to wyjęcie odrzutnika wody (plastiki pod szybą) - niestety u mnie się połamał, ale koszt nowego w ASO 80 zł.

Wycieraczki chodzą jak nowe. Polecam ten zabieg :)

Edytowane przez Cez032
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie też wycieraczki padły. Chodzą bardzo wolno. Nie mogę sobie poradzić z wyjęciem plastikowego podszybia. Ciągnę ile idzie i nic. Nie bardzo mam jak podważyć bo boję się o szybę. Jakaś rada? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...