Gruby1991 Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Witam serdecznie moze i tych wątków jest masa ale moje pytanie jest takie Czy słynne wałki rozrządu mogą tak nagle zacząć stukać ? Wczoraj wracałem z rodzinnego miasta do miejsca teraźniejszego zamieszkania i przed samym domem (200m) przy zmianie biegu na 3 zaczeło coś strasznie stukać w silniku. Ogladałem filmiki na YT i stuka to tak jak w tym Teraz mam mieszane uczucia ponieważ nie było żadnych sygnałów auto pracowało normalnie aczkolwiek ostatnio rozleciała mi się pompa (nastawnik) i pękł intercooler przez co audi straciła moc. Za miesiąc miałem oddac pompę do krotoszyna na regenerację a intercooler wymienić dzisiaj. Nie doszło do tego gdyż jak już się pierdzieli to pierdzieli po całości i wczoraj z rozgoryczenia i po kłótni z żoną musiałem się po prostu napić wódki Pytania: Czy to wałki ? czy może coś innego Auto chcę naprawić choćby niewiem co. Lubie je i chcę już zrobić na tip top. P.S - Olej stan max, Filtry oleju paliwa powietrza nowe Separator oleju wymieniony 7 tys km temu na ten z nowszych modeli. Pozdrawiam
Tommy Gun Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Mam małą sugestię - nie odpalaj silnika tylko odstaw auto jak najszybciej do warsztatu. Być może stuka Ci wtrysk a taka zabawa może się skończyć nieciekawie. Mogła jebnąć panewka albo którąś rolkę szlag trafił.
KrzysiekA4 Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Siągnąć auto do jakiegoś garażu lub warsztatu nie odpalać bo tłucze jak cholera i jeszcze się może dorobić Moim zdaniem to hydro padnięte(w niektórych jest przez pare sekund ale to i tak z czasem robi się jak na filmiku)więc dalsza jazda nie za dobrze wpłynie na wałki,silnik:kwasny:.Dekle do góry i zobaczyć co się tam dzieje,myśle że sprawa się wyjaśni momentalnie :wink:a przy okazji obejrzysz wałki w jakim stanie.Hydro 1k+- plus uszczelki i robocizna ??=1.3k+- ---------- Post dopisany at 13:23 ---------- Poprzedni post napisany at 13:22 ---------- Ps filmik znajomy http://a4-klub.pl/2-5-193/glosne-stukanie-silniku-305455/ wrzuć foty jak zdejmiesz dekle ciekawe jak to wygląda w środku przy takich dzwiękach Powodzenia w pracach:wink:
Gruby1991 Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Opublikowano 23 Marca 2014 Też obstawiam na hydraulikę ewentualnie cały komplet wraz z wałkami. Nie wiem czy uda mi się zrobić zdjęcia ponieważ auto będę wstawiał do mechanika. Jestem przygotowany że mój budżet rodzinny odchudzi się o jakieś 5 tyś bo chce jeszcze wymienić intercooler i zregenerować pompę. Dzięki za odpowiedzi pozdrawiam. PS. Filmik nie jest mój wstawiłem inny filmik ponieważ tamto auto zachowuje się identycznie.
KrzysiekA4 Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 No to ładnie,następne 2.5 z wymianą wałków jak już tak będą grzebać to i można zaworki wsteczne pod odmą wymienić http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/c5-2-5tdi-ake-walki-smarowanie-silnika-320595/ tu kolega też jest w trakcie wymiany:wink: ---------- Post dopisany at 13:43 ---------- Poprzedni post napisany at 13:40 ---------- Jeśli już się zdecydowałeś na remoncik 1)Obyś miał zaufanie do mechanika,ten silnik nie lubi skrótów itp patentów:wink: 2)Przy rozrządzie sprawdzić napinacz od osprzętu(lubi się tam robić luz i pasek wieloworkowy może spać itd)
Gruby1991 Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Opublikowano 23 Marca 2014 Będę miał to na uwadze. Auto naprawiam u mechanika który naprawia mi auta juz od 5 lat a mojemu ojcu coś kolo 9 ;] sam juz ma 3 2.5 tdi także raczej kuma czacze :0
KrzysiekA4 Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Więc:good:napisz jak możesz co było wymienione i ile kasy poszło:wink: Wałki i hydro polecam z alledrogo od sprzedającego "auto silniki"wzmacniane wałki kolbenschmidt i kute hydro INA w miarę przyjazna cena:grin:
Gruby1991 Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Opublikowano 23 Marca 2014 a co powiesz Krzysiek na zestaw ruvilla ?
ivan1977 Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 WAŁKI ROZRZĄDU AUDI 2.5 TDI V6 KOLBENSCHMIDT INA (4055507032) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Bierz te kuta ina chyba najlepsza obecnie na rynku i bardzo polecana
KrzysiekA4 Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 a co powiesz Krzysiek na zestaw ruvilla ? Powiem tak włożyłem ten zestaw co kolega wyżej dał linka,co mnie przekonało:wiele osób z forum to już włożyło i nie ma problemu a oczytałem się wiele na necie:kwasny:Ja wyjąłem ORI więc już trochę pośmigały. Wzmacniane wałki i hydro kute INA 3 lata gwarancji tylko zalecanym wymogiem jest nowa odma przy wymianie(plastik jak masz zamontowany to dożywocie:grin:najwyżej płukanie plastiku)pytają się za każdym razem,myślę że do gwarancji:decayed: Ruvilla miałem zakładać dostawca z hurtowni mi zaoferował jednak zaufałem forum,co do oceny nie powiem Ci jakie są różnice w przebiegach bo mechanikiem z zawodu nie jestem i nie wymieniam takich części na codzień,moge Ci powiedzieć tylko na podstawie mojej A4 że ożyła od samego dołu:wink:
Gruby1991 Opublikowano 24 Marca 2014 Autor Opublikowano 24 Marca 2014 No bardzo by mnie to satysfakcjonowalo jak by moja niunia po tym zabiegu odwdzieczyla sie wzrostem mocy (elastycznosci) odma (separator) wymieniona 7tys temu na plastikowa. Takze chyba jeszcze swieża. Olej zalany mobil 3000 5w30. Przy naprawie powiem mechanikowi zeby wymienil wszystkie filtry i zaleje motula x-clean 5w30.
kudalty66 Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 dlaczego usilnie lejecie 5/30, lepszy by był 40,. wałki jak koledzy piszą kolbenschmidt, chyba Arturro jest jednym z pierwszyszch co na nich smiga od dawna, hydro tylko Ina, żadnych innych,. ciekawi mnie co stanęło, czy wtrysk, czy wypadły dźwigienki z dwóch zaworów na jednym cylindrze i go tak blokuje,. czekamy na wieści,. jaki realny przebieg auta???
KrzysiekA4 Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 Robert ja też jestem ciekaw co tam w środku staneło konkretnie jak to wygląda w środku przy takim waleniu na górze silnika. Olej myślę podobnie 5w40 ja akurat znowu przed wymiana:facepalm:(od 1 stycznia 10k) i nadal castrol edge.Turbo ma spokój
Gruby1991 Opublikowano 25 Marca 2014 Autor Opublikowano 25 Marca 2014 Dekle sciagniete i wszystko ok. Odpaliliśmy auto i wszystko pracowało poprawnie. Po zgaszaniu auto ma straszny problem z kręceniem silnikiem. Coś stawia nieziemski opór. Jestem bezradny
bajowsado Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 Sprawdź klape gaszącą czy nie została w pozycji zamkniętej, podepnij VAGA zobacz kąt wtrysku. Może nie opór a akum padł juz troszkę przez postój i kręcenie. A może wtrysk któryś leje do tego stopnia, że jest stukanie?
KrzysiekA4 Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 Ustaw go na blokadach i sprawdź czy wszystko gra.Wałki,pompa. Kręciłeś kołem parę obrotów przy wymianie rozrządu aby pasek się ułożył?? Jaki opór masz na myśli??acu??czy ogólnie silnik nie chcę pracować??
Rekomendowane odpowiedzi