Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie są objawy padającego zawieszenia ?


ChilliPalmer

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, dzisiaj wracając z pracy usłyszałem głuche puknięcia z zawieszenia. Najmocniej słyszalne są podczas wpadnięcia kołem w studzienkę, przejazd przez "pofalowane" torowisko oraz na skręconych kołach kiedy podjeżdżam np. po malutki krawężnik przy wjeździe na parking. Teraz pytanie, co to może być ? Słyszalne jest zarówno przy skręcie w lewo jak i w prawo. Czy to coś w układzie kierowniczym czy raczej szykować się na wahacze ? Dodam że luzów w układzie kier. jako takich nie ma żadnych, natomiast kiedy na włączonym silniku bardzo szybko pokręcę krótkimi ruchami kierownicą (raz w jedną stronę raz w drugą) to ciuchutko słychać właśnie takie "popukiwanie".

Pytam bo kiedy jeździłem Oplem Omegą takie objawy występowały przy wybitej tulei wspornika drążka kierowniczego. A wielowahaczem nie jeździłem i prawdę powiedziawszy nawet nie do końca wiem jak zbudowane jest to zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no to teraz kluczowe pytania, o ile ew. wymiany drążków się nie boję o tyle wielowahaczowego zawieszenia nie rozbierałem - czy dam radę wymienić je samemu ? Mogę wymienić jedynie górne wahacze czy muszę od razu komplet ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wymienić tylko te co padły a nie cały komplet. Jednak po wymianie końcówek drążków należy ustawić zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to trochę rozwiązuje sprawę. Ale ale... przed chwilką byłem na parkingu pomęczyć samochód i dokładnie go osłuchać... kiedy wyłączyłem silnik i zostawiłem go na skręconych kołach przy tym "szarpaniu" kierownicy zauważyłem że to stukanie jest na tyle głośne że słychać je nawet na zewnątrz samochodu oraz wyczuwalne są tak jakby "puknięcia" w podłogę tuż pod pedałami. Co mogłoby sugerować przekładnię kierowniczą... puknięcia są najgłośniejsze kiedy koła są skręcone w lewo a ja poszarpuję w prawą stronę. Wahacze odpuszczam, gumki mięciutkie, wahacze jak nowe, nawet śruby nie są dobrze przybrudzone (wymieniane ok 15-tys km temu).

---------- Post dopisany 02-04-2014 at 07:18 ---------- Poprzedni post napisany 01-04-2014 at 19:40 ----------

Kolejna dzisiejsza obserwacja - po wczorajszym szarpaniu fajerą na włączonym i później wyłączonym silniku dzisiaj rano przy wyjeżdżaniu z parkingu usłyszałem dźwięk jakby ocierała się gdzieś guma o gumę podczas kręcenia kierownicą, dźwięk dobiegał nawet nie tyle z okolic samej kierownicy co gdzieś zza deski rozdzielczej nieznacznie po prawej stronie. Dodam że wcześniej nie było żadnego takiego dźwięku. Sama kierownica chodzi leciutko na postoju mogę palcem kręcić, wycieków z ukł wspom brak. Wraca bardzo ładnie do pozycji 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego skoro najpierw zadajesz pytanie o wahacze, a potem sam sobie na nie odpowiadasz to po co w ogóle zakładasz temat?? Sam sobie odpowiedz co masz z samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zadałem pytanie o wahacze bo nie byłem pewien czy to mogłobyć to, zadzwoniłem do poprzedniego właściciela i dopiero się dowiedziałem że są stosunkowo świeże te wahacze. A ponieważ pojawiły mi się inne niepokojące objawy i staram się dojść do ładu z samochodem to zadałem kolejne pytania w tym wątku. Nie czekam na wróżkę ze szklaną kulą tylko zadaję pytanie i w międzyczasie staram się też samemu coś zdiagnozować. Więc jeśli nie masz nic merytorycznego do dodania to po prostu oszczędzaj prąd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...