ziomek1988 Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Hej, ja właśnie siedzę w autku i mam problem, bo przy mmi2g, odblokowałem wszystko, ads jest w opcji car (póki co nie działa, jest na szaro) ale robiąc adaptację w mce przy byte 8 mam tylko wyszczególniony bit 3 i nic innego... Nie zakoduję tego w moim MCE, czy może jest to wina kabla? Edytowane 6 Marca 2015 przez ziomek1988
wrclaguna Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 Kodujesz tak jak w pierwszym poscie :BYTE 8 bit 3 zmiana 0 na 1 ( zawieszenie ) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy DLA POSIADACZY MMI 2G HIGH ( 2008-2009 ) :1) najpierw odblokowujemy ukryte menu ( osoby które już to mają pomijają ten krok)STG 07 ( control head) - Funkcion 10 , dalej klikamy w kanał 08 i wpisujemy wartość 1.1.1 następnie wchodzimy w ukryte menu przytrzymując SETUP+CAR dla MMI 2GiHidden Menü -> Diag Settings -> APK 0x01, 0x0B, 0x0C -> Car Menus Maske -> Charisma aktivieren!!!! Aktywujemy CharismaROBIMY RESTART MMI 2G Adaptacja 10 ---> kanal 111 zmiana z 0 na 1 .1.2 Przechodzimy do kodowań w MCE ( Moduł Centralnej Elektryki) 09 : CONCERT/SYMPHONY , MMI 2G , MMI 3GBYTE 7 bit 5 zmiana z 0 na 1BYTE 8 bit 0 zmiana 0 na 1 ( skrzynia automatyczna) * jesli nie posiadamy to nie kodujemyBYTE 8 bit 1 zmiana 0 na 1 (servotronic) * jesli nie posidamy to nie kodujemyBYTE 8 bit 2 zmiana 0 na 1 ( silnik)BYTE 8 bit 3 zmiana 0 na 1 ( zawieszenie ) * jesli nie posiadamy to nie kodujemyBYTE 8 bit 4 zmiana 0 na 1 ( ADS )BYTE 8 bit 5 zmiana 0 na 1 ( Sportowy dyferencjał QUATTRO) * jesli nie posiadamy to nie kodujemyBYTE 17 bit 7 zmiana z 0 na 1 ( włącza info na wyświetlaczu MMI )BYTE 19 bit 6 zmiana z 0 na 1 ( umozliwia własciwa kontrole podswietlenia dla przełacznika ADS)
ziomek1988 Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Tak, ja to wszystko rozumiem, tylko w momencie przejścia do kroku 1.2, otwieram byte 7 i mogę zaznaczyć bit 5 ale już otwierając byte 8 mam tylko opcję zaznaczenia zawieszenia, reszta w ogóle mi się nie wyświetla... wcześniejsze rzeczy robiłem według instrukcji i wszystko przebiegało zgodnie z planem, przy czym w zielonym menu mam trochę inaczej, bo w polskim menu mam od razu w opcji ustawienia diagnostyczne i opcję charisma, jak wejdę w Car Menu Maske też mam tą opcję...tak jakby w dwóch miejscach to było, ale zaznaczam w obu a dalej w MCE nie mam innych bitów do zaznaczenia ... Edytowane 6 Marca 2015 przez ziomek1988
wrclaguna Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 otwieram byte 7 i mogę zaznaczyć bit 5 ale już otwierając byte 8 mam tylko opcję zaznaczenia zawieszenia, reszta w ogóle mi się nie wyświetla... A w czym problem z zaznaczeniem BYTE 7 bitu 5 ? BYTE 8 masz za słabego klona ale bez podpowiedzi zaznaczasz w Binary . BYTE 8 bit 0 zmiana 0 na 1 ( skrzynia automatyczna) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy BYTE 8 bit 1 zmiana 0 na 1 (servotronic) * jesli nie posidamy to nie kodujemy BYTE 8 bit 2 zmiana 0 na 1 ( silnik) BYTE 8 bit 3 zmiana 0 na 1 ( zawieszenie ) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy BYTE 8 bit 4 zmiana 0 na 1 ( ADS )
Dżony W. Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 Witam Aktywowałem ADS i mam na MMI opcje wyboru silnika i układu kierowniczego. Wszystko działa, niestety gdzies po drodze cos namieszałem i teraz klawisze obsługi MMI są ledwo podświetlone ,oraz przy wychodzeniu z auta w dzień zapalają się swiatła odprowadzające do domu. Tak jakby czujnik nasłonecznienia odbierał że jest ciemno lub był odłączony.prosze o podpowiedź co się mogło namieszać .
ziomek1988 Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 (edytowane) U mnie jest tak jak na screenie. Przeskanowałem sobie sterownik i wyskakuje błąd charisma. Pozaznaczane i aktywowane mam to w dwóch miejscach, również widać to na zdjęciu poniżej. Edytowane 7 Marca 2015 przez ziomek1988
wrclaguna Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 Słaby kabel Musisz zakodowac to w binary tylko nie wiem czy sobie poradzisz . .Binarybit 7 ----> 00000000 <---- to jest bit 0
ziomek1988 Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 bit 7 ----> 00000000 <---- to jest bit 0 W sensie Byte 7 i 00000000 - to jest bit 0, bo nie bardzo rozumiem... Czy mam po prostu przepisać binary z Twojego screena i wpisać 00010111?
Hohe Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 bit 7 ----> 00000000 <---- to jest bit 0 W sensie Byte 7 i 00000000 - to jest bit 0, bo nie bardzo rozumiem... Czy mam po prostu przepisać binary z Twojego screena i wpisać 00010111? To znaczy tyle, że bity liczysz od lewej. W poście numer 444 masz opisane poszczególne bity.
ziomek1988 Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 (edytowane) Z załączonych screenów, wydaje mi się, że liczy się od prawej a nie od lewej - mam rację? Bo mamy trzy zaznaczenia więc 111, później nie zaznaczone więc 0, i później jedno zaznaczone więc znowu 1, reszta 000. Chyba, że źle myślę, i "0" oznacza zaznaczony bit, a "1" niezaznaczony? Czyli w moim przypadku: BYTE 8 bit 0 zmiana 0 na 1 ( skrzynia automatyczna) * nie posiadam ----- 0 czy 1? BYTE 8 bit 1 zmiana 0 na 1 (servotronic) * nie posiadam ----- 0 czy 1? BYTE 8 bit 2 zmiana 0 na 1 ( silnik) * ------ 1 czy 0? BYTE 8 bit 3 zmiana 0 na 1 ( zawieszenie ) * nie posiadam ------ 0 czy 1? BYTE 8 bit 4 zmiana 0 na 1 ( ADS ) * 1 czy 0? Czyli 00010100 czy właśnie odwrotnie 11010111 ? Edytowane 7 Marca 2015 przez ziomek1988
Hohe Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 (edytowane) Z załączonych screenów, wydaje mi się, że liczy się od prawej a nie od lewej - mam rację? Bo mamy trzy zaznaczenia więc 111, później nie zaznaczone więc 0, i później jedno zaznaczone więc znowu 1, reszta 000. Chyba, że źle myślę, i "0" oznacza zaznaczony bit, a "1" niezaznaczony? Czyli w moim przypadku: BYTE 8 bit 0 zmiana 0 na 1 ( skrzynia automatyczna) * nie posiadam ----- 0 czy 1? BYTE 8 bit 1 zmiana 0 na 1 (servotronic) * nie posiadam ----- 0 czy 1? BYTE 8 bit 2 zmiana 0 na 1 ( silnik) * ------ 1 czy 0? BYTE 8 bit 3 zmiana 0 na 1 ( zawieszenie ) * nie posiadam ------ 0 czy 1? BYTE 8 bit 4 zmiana 0 na 1 ( ADS ) * 1 czy 0? Czyli 00010100 czy właśnie odwrotnie? Od prawej oczywiście, mój (czeski) błąd. 1 to zaptaszkowany bit a 0 niezaptaszkowany. Jak nie masz servotronika, automatu i regulowanej zawiechy, to kodowanie które podałeś powinno być ok. Dokładnie to Co do instalacji do kolumny nie warto robic samemu, lepiej kupić używaną instalację deski i wypruć tą z kolumny Napisz jeszcze Marcin jak to się sprawuje, wrażenia z jazdy itp. Edytowane 7 Marca 2015 przez Hohe
sowiq Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 Pytałem ostatnio na forum o to i WRC pisał, że bardzo trudno to wykalibrować. Jak sobie z tym poradziłeś? Bo jestem zainteresowany tym tematem. Może zrobisz jakieś DIY? Oraz odpowiedź na moje powyższe pytanie, bo bardzo mnie ten temat zainteresował
ziomek1988 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Udało mi się, teraz w opcjach MMI mam opcje silnik i prowadzenie. Zmieniłem sobie ustawienia w VCDS na "4" individual i mam teraz opcje dynamic, comfort, auto. Zmieniłem sobie na dynamic, po ponownym uruchomieniu auta tryb ten zostaje, nie przełącza na auto - to chyba jest ok? Co do różnic, to na chwilę obecną nie zauważyłem istotnych zmian po zmianie trybów.
wrclaguna Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Instalacje mam Kiedys do tego sie przymierzałem tylko kolega z ASO zbił mnie z tropu ze wzgłedu na działanie i kalibracje tego . Spis potrzebnych czesci :- sterownik aktywnego układu kierowniczego 8K0907144E 300-400 PLN- uchwyt sterownika 8K0907731 - czujnik odchylenia katowego pod ADS 8K0907637D 80-100 PLN - kolumna kierownicza 8k0419502S 600-800 PLN- do tego idzie instalacja 200-300 pln Na koniec kodowanie i kalibracja .
Hohe Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 (edytowane) A co o działaniu mówił ten kolega? W teorii, na filmiku wygląda to pięknie, ale czytałem trochę po różnych forach i ludzie piszą, że mają odczucie trochę "nienaturalnego" prowadzenia. Hmm... Edytowane 8 Marca 2015 przez Hohe
wrclaguna Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 A co o działaniu mówił ten kolega? W teorii, na filmiku wygląda to pięknie, ale czytałem trochę po różnych forach i ludzie piszą, że mają odczucie trochę "nienaturalnego" prowadzenia. Hmm... Tematem interesowałem sie gdzies 2 lata temu O działaniu nienaturalnym nie wypowiem sie bo nie wiem . Jak juz nie bede miał co do roboty to modzik wleci
Toczi1 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Udało mi się, teraz w opcjach MMI mam opcje silnik i prowadzenie. Zmieniłem sobie ustawienia w VCDS na "4" individual i mam teraz opcje dynamic, comfort, auto. Zmieniłem sobie na dynamic, po ponownym uruchomieniu auta tryb ten zostaje, nie przełącza na auto - to chyba jest ok? Co do różnic, to na chwilę obecną nie zauważyłem istotnych zmian po zmianie trybów. No nie wiem czy jest ok. Spróboj przełączyc na comfort i czy zostanie bo raczej nie, bedzie wskakiwał cały czas tryb Dynamic. Przynajmniej ja tak miałem tylko ja mam mutitronica Jak ustawiłem na 4 w VCDS to i tak przy zmianie na comfort dalej samochód na trybie skrzyni D jechał tak jak na Dynamicu (Tryb skrzyni S). U mnie jedyna opcja zeby to chodziło to przyciski ADS.
ziomek1988 Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Zostaje, zmieniłem np. silnik na dynamic, prowadzenie na comfort i po ponownym uruchomieniu auta wartości zostają niezmienione.
cichy193 Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 Panowie, kiedyś w pierwszym poście był opis step by step jak podpiąć instalację, a teraz go nie ma czy nie mogę znaleźć ?? Zamówiłem gotową wiązkę i czekam na przyciski, ale bez tego opisu nie ogarnę
slasher1993 Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 A widzieliscie ten filmik ? Może komuś sie przyda:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się