Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie odpala, błąd G81


A4-Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

:hi:

Wiem że tematy o padniętym czujniku już były ale ja mam taki problem że silnik ma odcięte paliwo i wogóle nie zapala :facepalm: silnik kręci bardzo szybko a po podpięciu VAG'a błąd:

00539 - Fuel Temperature sensor (G81)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Temperatura paliwa wg. wskazań -5,6 stopnia gdy temp. na dworze +10 stopnia :facepalm:

Nie znam się i nie wiem jaki ma wpływ to na odpalanie ale mi auto nie odpala :kwasny:

Napięcie na nastawniku 0,7..V czyli luty trzymają

**uj wie co zaś mu odwaliło :kwasny:

silnik 1Z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napiecie ustaw na 0.760 ( jesli potafisz ) i podaj + z aku na zawor odcinający ,jest przed nastawnikiem ,jak odpali to juz wiesz co sie zrypało :hi:

a bład czujnika .hmmm.... byc moze masz wsadzony nie ori i poprostu sie przepalił ,koszt nowego bosch 50zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp paliwa ma wpływ na regulacje dynamicznego kata wyprzedzenia wtrysku. (wysterowanie N108). Na odpalanie ma wpływ statyczny kat ustawiony na pompie.

Sprawdz czy paliwo rzeczywiście nie idzie na wtryski. Tak na szybko to możesz podac niezależne napiecie na N109 i zobaczyć jaki efekt. Widzialem już taki przypadek, ze N109 zawsil, a bledu nie wywalilo.

Z tym szybkim kręceniem to co masz na myśli? Kreci nienaturalnie szybko jakby kompresji nie było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napiecie ustaw na 0.760 ( jesli potafisz ) i podaj + z aku na zawor odcinający ,jest przed nastawnikiem ,jak odpali to juz wiesz co sie zrypało :hi:

a bład czujnika .hmmm.... byc moze masz wsadzony nie ori i poprostu sie przepalił ,koszt nowego bosch 50zl

Napięcie chyba tyle wynosi bo dokładnie nie pamiętam. Właśnie myślałem czy nie podać prądu bezpośrednio na zawór odcinający. Tego spróbuję jak będę miał chwilę czasu. Mechaniora się pytałem czy czujnik może mieć wpływ i powiedział że napewno nie.

Silnik zaczął się krztusić jak podczas kręcenia silnikiem wprysnął ojciec troche Plaka w dolot :decayed: (rada mechanika) czyli napewno paliwo nie idzie na wtryski skoro na Plaku prawie odpalił

---------- Post dopisany at 15:01 ---------- Poprzedni post napisany at 14:59 ----------

Czujnik temp paliwa ma wpływ na regulacje dynamicznego kata wyprzedzenia wtrysku. (wysterowanie N108). Na odpalanie ma wpływ statyczny kat ustawiony na pompie.

Sprawdz czy paliwo rzeczywiście nie idzie na wtryski. Tak na szybko to możesz podac niezależne napiecie na N109 i zobaczyć jaki efekt. Widzialem już taki przypadek, ze N109 zawsil, a bledu nie wywalilo.

Z tym szybkim kręceniem to co masz na myśli? Kreci nienaturalnie szybko jakby kompresji nie było?

Mam blokadę zaworu paliwa (antykradzieżowa) i wiem jak zachowuje się silnik przy zamkniętym zaworze paliwa. Kręci łatwo i szybko niż jak paliwo dochodzi normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze sprezynka padla w nastawniku ? jak nie rozbiezesz to sie nie dowiesz. jak mialbys do mnie blisko za free bym ci to zobaczyl i powiedzial co i jak a co tam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po podpięciu zaworu paliwa na krótko nadal nic :facepalm: pokręciłem parę razy i nawet się nie zająknął. Po zgaszeniu zapłonu słychał było cykanie ale skąd to nie wiem. Prawdopodobnie z zaworku bo jak go podłączałem bezpośrednio do aku to słychać było jak się otwiera/zamyka.

---------- Post dopisany at 18:58 ---------- Poprzedni post napisany at 18:41 ----------

druga próba podpięcia na krótko bez rezultatu czyli zawór jest OK. Z jednej strony liczyłem że padł bo by się wymieniło i spokój ale nie bo kur*** ten hebel musi mi na złość robić :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz pompe rozbierac to sprawdz, czy paliwo na pewno do pompy dochodzi i czy pompa zaciaga. Bańka i bezposrednio sprobuj pociaganac. Czasu nie zajmuje wiele, a moze cos sie objawi.

---------- Post dopisany at 20:55 ---------- Poprzedni post napisany at 19:42 ----------

moze sprezynka padla w nastawniku ?...

Co do tych sprezynek, to chodzi o te rozciagane, ktore wracaja wirnik do pozycji zerowej? Po przekreceniu zaplonu ECU mierzy napiecie roznicowe nastawnika w polozeniu zerowym trzpienia dozatora i przy 75 procentowym wychyleniu, wiec chyba powinno pokazac, ze jest nie halo. Dobrze mysle? :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przekreceniu kluczyka slychac je w nastawniku jak ucho przylożysz ,jak nie slychac to trzeba tam zajrzec

---------- Post dopisany at 21:02 ---------- Poprzedni post napisany at 21:01 ----------

Zanim zaczniesz pompe rozbierac to sprawdz, czy paliwo na pewno do pompy dochodzi i czy pompa zaciaga. Bańka i bezposrednio sprobuj pociaganac. Czasu nie zajmuje wiele, a moze cos sie objawi.

dokładnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale VAG nie powinien pokazac ze jest nie halo? Bo wtedy raczej RSW nie bedzie sie zgadzalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ma 0.700 a nie 0.760 ,moze coś sie przytkalo poprostu.

zajrzec pod dekielek nastawnika poruszac palcem rsw i zobaczyc jak chodzi dosc ciezko to sprezynki sa ok. od razu zobaczysz czujnik temp paliwa ,ale nawet jak by byl zrypany na maxa auto odpala ,wiem bo robilem takie proby tyle ze dawka jest z kosmosu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co A4-Tomek pisze, to napiecie RSW jest ok. A przy peknietych sprezynkach nie zgadzaloby sie, wiec moim zdaniem ten trop raczej odpada. Z reszta nawet przy 0.68 powienien hulac. Najprosciej to szybki test jak pisalem kilka postow wyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie RSW sprawdze jutro ponownie ale napewno jest ponad 0,700. Bodajże tam było 0,768 ale dokładnie nie pamiętam. Nie miałem kiedy znowu VAG'a podpiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powyzej 0.740 jest ok.

a zadam głupie i proste pytanie . bezpieczniki wszystkie sprawdziłeś ? te kolo kompa też ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawne ustawienie RSW to 0.72-0.74. Nie wiem skąd się wzięło ponad 0.76 skoro to wartość duzo wyższa niż zalecana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powyzej 0.740 jest ok.

a zadam głupie i proste pytanie . bezpieczniki wszystkie sprawdziłeś ? te kolo kompa też ?

Jak napisalem muszę sprawdzić na kompie jeszcze raz ile pokazuje napięcia więc wam napiszę.

Bezpieczniki wszystkie sprawdzone ale obok kompa nie sprawdzalem. Jak odespie po nocce to zajrze tam.

---------- Post dopisany at 06:29 ---------- Poprzedni post napisany at 06:28 ----------

Poprawne ustawienie RSW to 0.72-0.74. Nie wiem skąd się wzięło ponad 0.76 skoro to wartość duzo wyższa niż zalecana.

Mogłem się pomylić bo patrzylem tylko za tym czy nie ma napięcia jak przy rozlutowanym nastawniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawne ustawienie RSW to 0.72-0.74. Nie wiem skąd się wzięło ponad 0.76 skoro to wartość duzo wyższa niż zalecana.

zalezy czy ktoś dłubal sprzetowo w ecu ,widzialem takie cuda ze jak mniej sie ustawialio wywalało bład nastawnika i musialem ustawić na 0.800v i bylo ok tyle ze auto ma troche ciezej odpalić ale gosciu poprostu chcial zeby mu ta lampka nie mrugala .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinając na krótko zawór odcinający niechcąco poiskrzyłem pod maską

Nowe błędy

IMAG0632.jpg

01237 - Zawór odcinania dopływu paliwa - N109, Zawór odcięcia paliwa - N109

00532 - Napięcie zasilające, Moduł kontroli transmisji - napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie

17978 - Zablokowany komputer sterujący pracą silnika

Jakbyście potrzebowali to wrzucam wartości mierzone

IMAG0633.jpg

IMAG0634.jpg

IMAG0635.jpg

IMAG0636.jpg

IMAG0637.jpg

IMAG0638.jpg

IMAG0639.jpg

IMAG0640.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temp napewno juz szrot ,zajrzyj kolo kompa i luknij na bezpieczniki ,szczegolnie na 15A zielony chyba .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas krecenia patrz na 1 grupe i obserwuj, czy zmienia sie napiecie nastawnika oraz dawka paliwa.

Przeczysc mase oraz tak jak mowi vp-tdi - obejrzyj bezpieczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz poluzować przewody idące do wtrysków i zobaczyć, czy na pewno paliwo leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...