Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Płyn hamulcowy


mechu28

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie masz

hamulce seryjne, czy cos innego, jezdzisz bardzo ostro czy raczej spokojnie, w orginale idzie DOT-4 jesli jezdzisz spokojnie to ci wystarczy nie ma sensu zalewac nic innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chesz coś leprzego to proponuje Ferrodo DOT 5.1 Używam tego specyfiku i sprawuje się dobrze. Jeśli oczywiście wymieniasz go regularnie co około 2 lata. (płyn hamulcowy wchłania z czasem wilgoć i traci swoje właściwości)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie tarcze mam ATE PD nacinane z klockami tej samej firmy z tylu normalne tarcze Brembo i jeżdżę dość szybko i lube hamować w ostatniej chwili i nie wiem dokładnie jakiego płynu użyć żeby miało lepsze hamowanie ale tez nie chce przesadzić z jakościom płynu bo nie wiem czy to dobrze . A czy płyn się powinno używać tej samej firmy co klocki lub tarcze hamulcowe i na co powinno się zwracać uwagę przy Kupnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy płyn się powinno używać tej samej firmy co klocki lub tarcze hamulcowe i na co powinno się zwracać uwagę przy Kupnie ?

Nie ma żadnych zależności pomiędzy producentem tarcz, klocków a płynem w układzie hamulcowym. Tzn., że nie musisz kupować płynu hamulcowego tego samego producenta co tarcze, czy klocki.

A jesli chodzi o "leprze hamowanie" to musisz uwzględnić 3 czynniki: dobre tarcze, klocki, płyn układu hamulcowego. Wystarczy, że jeden z tych elenemtów będzie niedomagał i skuteczność hamowania spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam przod power disc ATE i klocki tez,tyl tak samo ATE caly i plyn zmienilem na bosha dot 5.1 jak narazie :good:,bedzie pewnie lepiej jakl naprawie abs,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre tarcze mam klocki tez ale nadal nie wiem co za płyn wlać żeby się to wszystko dobrze zgrało i hamowało. http://www.contiteves-am.com/generator/www/com/de/ate/ate/themen/10_produkte_2008/30_bremsfluessigkeiten/hidden/miniwindow_bf_de;isCalledFromCsParam=true.html przesyłam tabele z płynami morze ktoś z was to jakoś zrozumie i mi doradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slyszalem o tym plynie same dobre rzeczy nawet na forum ktos go testowal i wypowiadal sie pozytywnie, a co najwazniejsze jest na bazie dot-4, mozesz go smialo zalewac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiecie mi jeszcze ile muszę takiego płynu zakupić ? i czy punkt wrzenia 312°C to nie za dużo no i co znaczy dokladnie na bazie dot-4 ?

dokladnie tak jak kolega pisze, pollitra do przeplukania i drugie do uzupelnienia, dot-4 taki jest zalecany i na takim nasze :a4fan: wyjechaly orginalnie z fabryki i taki powinno sie lac, a ten co jest w linku jest wlasnie na bazie dot-4 wiec masz bardziej spokojna glowe ze nic sie nie stanie niz bys stosowal inne plyny np. dot-5 lub jakies inne wynalazki. Co do temperatury wrzenia to nawet zwykly dot-4 ze by zagotowac to naprawde musial bys sie starc mowimy oczywiscie o nowym plynie, tte plyny co wymieniles wyzej sa stosowane do sportow motorowych, np. rajdy gdzie jazda jest naprawde extrem, co do temperatury wrzenia zwykly nowy dot-4 ma 260st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wam wszystkim za rady i wyjaśnienia przynajmniej już wiem jaki płyn kupić i jak go zastosować[br]Dopisany: 28 Sierpień 2008, 19:56 _________________________________________________jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś rady i prepozycie to czekam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz bardziej spokojna glowe ze nic sie nie stanie niz bys stosowal inne plyny np. dot-5

A możesz napisać (z uzasadnieniem) co może stać się niedobrego przy zastosowaniu płynu DOT 5.1, oraz w czym jest leprzy DOT 4 od DOT 5.1 ? :gwizdanie: :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic sie niemoze stac oba sa polecane do naszych a4

chodzi ci o DOT 5.1 czy o dot 5 jezeli o 5.1 to sie zgodze ze praktycznie nie powinno sie nic stac, i jest on mieszalny z dot 4. A DOT- 5 jest na bazie silikonu, jesli zmienisz na Dot- 5 to w krotkim czasie zalatwisz hamulce

Dot 5 jest robiony na bazie silikonow i nie jest higroskopijny, a dot 4 na glikolu i jest higroskopijny czyli wchlania wilgoc z otoczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas chodziło mi o DOT 5.1.

A czy wspominałem gdzieś w bieżącym temacie o dot 5 ? :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy płyn hamulcowy MOTUL RBF 600 trzeba częściej wymieniać nisz seryjny producent twierdzi ze ta a co wy na to ?

wymiana co roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...