beeRski Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Witam wszystkich klubowiczów! Sprowadziłem AUDI A4 B5 1.8T Quattro AJL miesiąc temu ze szwajcarii, niestety po 2 tygodniach jazdy po polskich drogach strzeliła mi przednia prawa sprężyna. Mechanik powiedział mi, że on nie wie skąd takie sprężyny załatwić i muszę sam znaleźć ("to są czerwone sprężyny sportowe sline" - to mi powiedział). Audi rzeczywiście jest dużo niższe od większości B5'tek, parkowanie wymagające wjechania na krawężnik odpada, bo po zderzaku. Po długich poszukiwaniach sprężyn nie znalazłem, a może znalazłem, a nie wiedziałem że są dobre. Dziś odczytałem oznaczenie na amortyzatorze "8D0 413 031 BA". Mam pytanie skąd załatwić pasujące sprężyny do tego zawieszenia? Jeśli będzie potrzeba wymiany całych amortyzatorów, oczywiście kupie. Dodam, że auto było serwisowane do końca 2013 w AUDI i ma wszystkie części naprawdę oryginalne, gdzie się nie spojrzy znaczek AUDI, także bezwypadkowe więc kombinowania żadnego tam nie było. Proszę o pomoc! Mam nadzieję, że wszystko dobrze wyjaśniłem. FOTO 1FOTO 2
tomaszstn Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Jestem w pracy i nie widzę fotek, amorki masz jakiego koloru? Czarne czy czerwone? Sprężyny na pewno nie oryginalne, zmierz odległość od rantu błotnika do ziemi to Ci podpowiemy mniej więcej ile masz obniżone i jakie springi masz kupić aby zachować ten sam efekt. Są jakieś napisy na springach? ---------- Post dopisany at 02:01 ---------- Poprzedni post napisany at 01:55 ---------- Jak będziesz miał mniej więcej obniżenie około 40mm to możesz kupić coś takiego: Sprezyny Sportowe Audi A4 B5 -40mm przód MTS (4097410155) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. a jak nie to całość: SPRĘŻYNY SPORTOWE AUDI A4 B5 QUATTRO SUPERSPORT ! (4097726186) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. tylko wtedy można rozważyć kupno gwintu
beeRski Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Amortyzatory koloru czerwonego. Napisów na sprężynach nie widziałem, w każdym bądź razie jutro zrobię rekonesans i opisze sprawę jaśniej.
tomaszstn Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Masz amorki 1BE więc spokojnie możesz założyć te springi MTS -40mm na sam przód, sprawdź tylko te odległości od ziemi do nadkola ale myślę że będziesz mieć najtańsze i dobre rozwiązanie ---------- Post dopisany at 23:15 ---------- Poprzedni post napisany at 23:14 ---------- PS: Wpadnij na spota do Gliwic, w moim podpisie masz wszelkie info Jest kilka osób z Rybnika które jeżdżą regularnie
tomaszstn Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 BV, Tomek masz rację, tyle że dla kolegi nie ma znaczenia bo oba amorki są o skróconym skoku i jak najbardziej można zastosować sprężynę -40mm
beeRski Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Zrobiłem pomiary, nie sprawdzałem oznaczenia na sprężynie, (strzeliło mi coś w kręgosłupie, ledwo schyliłem sie żeby pomierzyć). Audi jest z roku 99, po pierwszym lifcie, inne są błotniki bodajże więc pisze. W każdym bądź razie Po stronie zdrowej sprężyny odpowiednio 1 - 13,5 cm 2 - 16,5 cm 3 - 19,5 cm Po stronie pękniętej sprężyny 1- 12,5 cm 2 - 15,5 cm 3 - 18 cm FOTO Mam jeszcze pytanko przy okazji, skoro mam amortyzatory BV, to są to te najtwardsze, czy jak to jest? Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi!
tomaszstn Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Troszkę źle zmierzyłeś, powinieneś tak Amorki BV to są te twardsze
Dev Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 rocznik 99 to drugi lift w 98 był mały lift 1BV to najtwardzsze amory w tej wersji
beeRski Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Uaktualnione pomiary - 65 cm po zdrowej stronie i 64 cm po drugiej. Czy jak kupie te sprezyny -40mm zachowam efekt? A na zlocie w piatek w gliwicach dopiero za 2 tyg bo wyjezdzam na swieta. Przepraszam za brak polskich znakow, pisze z telefonu.
tomaszstn Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Spoko, po Świętach pewnie będzie więcej ludzi W sumie to nie wiem czy czasem nie za nisko Ci siądzie po zmianie na -40 mm, zobacz jeszcze tył, jak będziesz mieć ze 64, a najlepiej 63 to spokojnie możesz zakładać te -40 mm i powinno ładnie wyglądać
beeRski Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Z tyłu jest 64,5 cm po obu stronach, -40mm na przód zrobi dobrą robotę, czy inne wziąść? Teraz pytanie bo znalazlen sprezyny do quattro niby SPRĘŻYNY PRZOD SPORTOWE MTS -35 AUDI A4 B5 QUATTRO (4099141816) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Oraz innej tej samej firmy, gdzie wogóle nie jest sprecyzowane jaki jest rodzaj napedu dedykowany jest do nich Sprezyny Sportowe Audi A4 B5 -40mm przód MTS (4097410155) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Osobiście posiadam wersje quattro, ale czy aby te spręzyny na przod gdzie zawsze jest napęd nie jest skokiem na dwukrotnie większe pieniądze?
tomaszstn Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Wydaje mi się że powinno być tak samo, około 64 cm. Może jeszcze ktoś się wypowie kto ma takie springi -40mm założone ---------- Post dopisany at 21:12 ---------- Poprzedni post napisany at 21:01 ---------- Jedne mają -35 mm a drugie -40 mm, cena z kosmosu za sam przód, podałem Ci w moim pierwszym poście te same za 229 zł. Sprawdź tył bo jak Ci się wysra za pół roku to może lepiej kupić komplet z SS te co podałem w drugim linku
beeRski Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2014 No wiem ze mają rożne obniżenia. Sprecyzuję pytanie. Czy te tańsze sprężyny będą mi pasować do quattro?
tomaszstn Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Przód nie ma znaczenia czy masz q czy ośka, jest ten sam
beeRski Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Dzięki wielkie. Kupuje te za 229, jak zamontuje zdam raport z efektów, pewnie w czwartek, piątek.
gabriel_bar Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Jesli chodzi o sprężyny to sprawa wygląda tak: zawieszenie 1BE jest obniżone do serii 1BA o 20mm, natomist zawieszenie 1BV jest obniżone o 30mm, 2 cm na sprężynie i 1 cm podstawa spręzyny w amortyzatorze jest niżej o 1 cm, bo spręzyny do zawieszenia 1BE i 1 BV są takie same. Więc jeśli zamontuje się sprężyny -40 bo amortyzatora 1BV to wyjdzie -50 w porównaniu do 1BA, tak mi się wydaję. Miałem w ręku amortyzatory BE i BV i mierzyłem. W sobotę będę zakładał sprężyny na tył -30 Eibach, bo moje już wysłużone, mam diesla do bagażnika włoże okolo 30kg ładunku i tył siada o 2cm.
prezesik Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Panowie mam pytanie moje audi avant 1998 1.8 ADR na tyle troszke za nisko mi siedzie chciałbym je podnieść jakie mam włożyć sprezyny na tyle gaz kolo i oba zbiorniki zawsze na full:(
tomaszstn Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Jak masz w serii 1BA to najtaniej Ci wyjdzie jak kupisz 2 szt. na tył nówki z lesjofors, przeważnie autko na nich stoi wyżej niż seria co w Twoim przypadku i obciążeniu bagażnika będzie miało znaczenie. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się