adbur Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Szanowne forumowiczki i forumowicze napisałem temat który dotyczy auta Seat EXEO (buda Audi B7 z silnikiem Audi A4 B8), mianowicie miałem problem z uruchomieniem silnika, napiszę objawy: -jadąc na rodzinne święta zatrzymując się na papierosa zauważyłem drgania silnika na wolnych obrotach, po przygazowaniu było ok, pomyślałem dwumasa się kończy (mam przebieg 59000 km pewny, jestem pierwszym właścicielem auta kupionym w salonie) więc pojechałem dalej, w trasie auto czasami zachowywało się ok, czasami tak jakby przerywało dopływ paliwa przy przyspieszaniu, dojechałem do celu zapomniałem o problemie. - po świętach powrót, wszyscy w samochodzie, auto spakowane, odpalam a tu nie chce zapalić, mruga kontrolka świec żarowych i koniec nie można jechać, powrót do hotelu przedłużenie doby hotelowej i kombinacja aby na drugi dzień lawetą auto zawieźć do serwisu (mam jeszcze gwarancję bo na Exeo dawali 5lat) - wyluzowany poszliśmy z rodzinką na spacer, spiłem ze 2 piwa i pomyślałem wracając pierwszy raz w życiu ściągnę osłonę silnika, poruszałem wszystkimi widocznymi wtyczkami (kluczyk był przekręcony w stacyjce) i nagle usłyszałem jakby się coś włączyło (pewnie elektrozawór) poszedłem do wewnątrz auta kontrolka świec żarowych zgasła i auto normalnie odpaliło a że byłem po piwku i hotel przedłużony więc zostawiłem temat dla serwisu do którego normalnie dojechałem na drugi dzień. W serwisie w Toruniu odczytali błąd z tytułu i powiedzieli,że trzeba zdemontować głowiczkę pompy i sprawdzić czy są opiłki bo podobno była na to akcja serwisowa, że nie mieli czasu to powiedzieli,że mogę jechać i dojechałem bez problemu około 320 km do Szczecina. Pytanie co o tym sądzić, na jutro jestem ustawiony do serwisu Seata w Szczecinie na pozostawienie auta do kontroli i sprawdzenia, mam też wydruk z VASA5054, czy przy tak niskim przebiegu może się pompa zacierać?, czy jeżeli byłby problem z opiłkami to poruszenie zwykłych wtyczek spowodowałoby możliwość uruchomienia auta i jazdę bez problemów(bez szarpań, z normalną mocą, bez mrugania kontrolki świec żarowych i checka)? Pozdrawiam Adam
DragonGTI Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Moim zdaniem błąd tkwi w elektronice, sam napisałeś że poruszanie kablami pomogło... Któraś z wtyczek nie łączy pewnie i zawór regulacyjny nie puszcza paliwa bądź przerywa... Sprawdź wtyczki i kable sam czy siedzą solidnie i podociskaj.
adbur Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2014 No właśnie tak zrobiłem jak napisałeś, w serwisie w Toruniu serwisant sam przy mnie tak zrobił i auto śmiga jak nowe, lecz dam je na serwis w Szczecinie niech sprawdzą czy pompa jest ok, podobno w akcji serwisowej wymieniali pompę, wtryski, przewody itp. Dam znać jak sytuacja wygląda. ---------- Post dopisany 23-04-2014 at 17:38 ---------- Poprzedni post napisany 22-04-2014 at 21:20 ---------- Auto odstawiłem do Serwisu ASO jakieś 30 minut temu, jutro zadzwonią co jest. Krótka rozmowa z pracownikiem i mechanikiem uświadomiła mnie,że jeśli w poprzednim ASO wczoraj skasowali błąd i ten się nie pojawi to nie ma podstaw do zdejmowania głowiczki pompy i sprawdzenia obecności opiłków, dodatkowo przy mnie pokazali na europejskim systemie Seata iż moje auto nie podlega żadnym akcjom serwisowym. Jutro dam znać co dalej, od awarii auto przejechało 400km bezproblemowo. PS. czy jest jakaś szybka metoda abym sam to sprawdził czy jest zanieczyszczony układ paliwowy, może filtr paliwa dać w zwykłym Feuvercie do wymiany i stary rozbebeszyć i samemu sprawdzić? ---------- Post dopisany 24-04-2014 at 17:07 ---------- Poprzedni post napisany 23-04-2014 at 17:38 ---------- Auto do odebrania, poprawiony kontakt przy wtyczkach, sprawdzone paliwo, błędów brak- odbieram jutro z ASO bo dzisiaj z pracy nie zdążyłem. ---------- Post dopisany 29-04-2014 at 19:31 ---------- Poprzedni post napisany 24-04-2014 at 17:07 ---------- Po odebraniu auta z ASO zrobiłem może z 200 kilometrów i dzisiaj DOOPA zaczęło lekko wibrować na wolnych obrotach i przy wyprzedzaniu na ułamek sekundy jakby brakowało mocy(tak jakby zapłon wypadał) lecz po chwili wszystko ok. Wqrwi..łem się niesamowicie, podjechałem pod garaż,silnik pracował idealnie, zdjąłem osłonę silnika i zacząłem na pracującym silniku ruszać wszystkimi wtyczkami, przy poruszeniu kablami/wtyczką przy listwie CR silnik zaczął różnie pracować, drgać itp. (ruszałem wtyczką przy listwie CR od strony szyby przedniej, jest jeszcze druga identyczna od strony zderzaka-ta jest ok), odstawiam auto na serwis w piątek, dam znać może potomnym się przyda. Auto ma standard gwarancję 2 lata+3 lata dodatkowego ubezpieczenia, jak narazie wszystko na gwarancji robią/wymieniają, za odczyty błędów itp. nie muszę płacić(nawet aqu po 3 latach w ramach gwarancji na nowy wymienili).
DragonGTI Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 To jak oni poprawili ten kontakt na wtyczkach skoro dalej źle? Ewidentnie nie ma styku i tu będzie cały czas problem..
adbur Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Opublikowano 27 Listopada 2014 Pewnie tylko mówili,że poprawili - znając życie to tylko kompa ze 2 razy podpieli lub 1 raz i kazali auto odebrać no bo 0 błędów wyszło. ---------- Post dopisany 08-05-2014 at 19:00 ---------- Poprzedni post napisany 29-04-2014 at 21:58 ---------- Teraz poprawione kable przy wtyczce(rozpruli, poprawili) , jest nowa izolacja i przez 200 kilometrów jest ok. I dzisiaj znów auto na serwis trafiło z tego samego powodu, od tygodnia kilkukrotnie musiałem ściągać osłonę silnika i wiązką ruszać aby odpalić. Za 1,5 miesiąca koniec gwarancji, mam nadzieję, że teraz to poprawią lub wiązkę wymienią. A pół roku spokoju było [emoji51] Do wymiany wiązka przy szynie CR, serwis zamówił po długim weekendzie ma być. Serwisant mówił o złym styku w kostce a pół roku spokoju było. ASiO tylko wymieniać potrafi a qrw...a mać głupiego kontaktu nie potrafią poprawić. Temat mam nadzieję rozwiązany, okazało się, że nie wiązka do wymiany tylko wtyczka o nr 4d0971992a, już miał mi mechanior ciąć kable i lutować nówkę lecz się dogadałem aby zakończyć zlecenie gwarancyjne a nówkę wtyczkę wziąść ze sobą i w razie co ją wymienić. A to tylko dlatego , iż w tej starej wtyczce poprawił styki jakiś miesiąc temu i jest ok. W razie wu mam podjechać nawet po gwarancji i to zrobią.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się