Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lekkie drganie na jałowym odczuwalne w środku . Norma w AFN ?


e2rd-85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Podczas pracy silnika na biegu jałowym drży lewarek zmiany biegów i widać że oparcie fotela (plecy) pasażera wpada w lekkie drganie .

Nie jest to nic strasznego , biegi wchodzą elegancko, przyspiesza bardzo płynnie z każdego zakresu obrotów i nie słychać telepiącej się dwumasy .

Chciałem się was zapytać czy to normalny objaw charakterystyki pracy silnika w takim już trochę leciwym AFNie i taka jego uroda ? Jak to jest u was ?

Dodam że zaraz po sprowadzeniu auta , podczas wykonywania pakietu startowego poduszka skrzyni została wymieniona i reszta sprawdzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez miałem drgania ale zapewne wieksze niż u Ciebie i w AHU.Poluzowalem poduszki silnika (na odpalonym motorze) i po jakimś czasie dokreciłem i jest git:wink:

Pozostały jakieś mikro drgania że tak powiem ale to jest nic w porownaniu do tego co było wczesniej:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie drgania na pewno nie są normą w AFN-ie, choć ustalenie ich przyczyny faktycznie bywa czasem kłopotliwe. Ale warto szukać, bo choć niby to mała rzecz a denerwuje. Spróbuj zacząć od najprostszej rzeczy - na wydechu między przednią rurą wydechową a środkowym tłumikiem masz złącze. Poluzuj obie śruby tak, aby połączenie stało się zupełnie luźne a rury mogły się przemieszczać względem siebie i uruchom silnik. Jeżeli drgania ustaną - wymień plecionkę, która jest między turbiną a katalizatorem i problem będziesz miał z głowy.

Zauważ też, że wymieniając poduszki czy to pod skrzynią, czy pod silnikiem warto zwracać uwagę, na co się wymienia. Niejednokrotnie wymiana poduszki na jakieś twarde badziewie może bardziej pogorszyć sytuację niż poprawić. Czasem wręcz lepiej jest założyć używaną poduszkę ori w dobrym stanie niż nową twardą prosto ze sklepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to normalne i nie powinno tak być, to nie ciagnik.

Cała litania przyczyn , nawet od napinacza alternatora tak może być. Zacznij od diagnozy plecionki tak jak kolega wspomniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jakiś czas po kupnie auto zaczęło coraz bardziej drgać. Przyczyną były poduszki silnika. Poprzedni właściciel wrzucił nowe ale nie ori. Wymiana na używane ori rozwiązała problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to normalne i nie powinno tak być, to nie ciagnik.

Ale to nie jest nie wiadomo jakie telepotanie , tylko minimalne wibracje na lewarku i oparciu pasażera ( jeśli nikt nie siedzi ) i jeszcze na kierownicy można poczuć . Czuć te wibracje tylko na jałowym .

Mi się wydawało że w starym dieslu to całkiem normalne .

Czy takie coś może wpływać na żywotność jednostki napędowej ? Przecież jak silnik pracuje to też cały wibruje tylko poduszki nie przenoszą tego aż tak na budę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nacisnij stopa na wydech albo najlepiej niech ktos nacisnie a Ty obserwuj zmiany. 90% ze ustanie a to wina plecionki za turbo.

---------- Post dopisany at 15:26 ---------- Poprzedni post napisany at 15:24 ----------

A i jesli minimalne wibracje to normalne, te auta maja po 15 i wiecej lat. Jesli ktos twierdzi ze nie ma zadnych to albo sam przed soba sie tlumaczy albo ma wyjatkowa sztuke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie wymiana poduszek pod silnikiem oraz plecionki może pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...