Piter75r Opublikowano 1 Maja 2014 Autor Opublikowano 1 Maja 2014 A czemu Kolega galka90twierdzi że śruba to najłatwiejsze co mnie czeka przy rozkręcaniu górnych wahaczy???
galka90 Opublikowano 1 Maja 2014 Opublikowano 1 Maja 2014 Wybicie ich jest rownie uciazliwe, jak nie gorsze, jesli ich nie chcesz rozwalic. Ja jak je wymienialem owalilem sie młotkiem i widełkami do wybijania sworzni i je wybiłem, ale i zniszczyłem. Wybić je i nie uszkodzić jest ciężko. Proponuje zacząć od wybicia drążka kierowniczego jest łatwiej i może uda się na tyle odgiąć zwrotnicę na tyle żeby wyjąć przegub. Po doświadczeniu z wielowachaczem spróbowałbym najpierw tego lub wykręcił ze skrzyni
wesz82 Opublikowano 2 Maja 2014 Opublikowano 2 Maja 2014 Nie rozumiem!!!!! Przecież po co samemu się narabiać?????? To tak jak by miał wymienić sprzęgło i zamiast zrzucać skrzynie wyciągałbym cały silnik.... 6 śrub od strony skrzyni,5 od koła i jedna od przegubu masz ośke na stole.
galka90 Opublikowano 2 Maja 2014 Opublikowano 2 Maja 2014 Ja mu nie każę się narobić proponuje tak jak ty mówisz to zrobić:-) on chce innaczej, więc na siłę nie zmieniam zamiarów skoro w ten sposób też jest prawidłowo:-) podałem rzetelnie jak to wygląda z rozpinaniem góry a decyzja należy do właściciela auta, w końcu nauka też kosztuje i oby tylko nerwów :-)
wesz82 Opublikowano 2 Maja 2014 Opublikowano 2 Maja 2014 Spoko rozumiem,staram się naprowadzić kogoś a żeby pomóc:decayed: Ja waliłem 4h młotem 2,5kg ażeby wybić 1 śrubę,druga poszła po 5 min a to i tak optymistyczna wersja:wink:
Piter75r Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Opublikowano 2 Maja 2014 Panowie przy wymianie przegubu zauważyłem, że piasta koła ciężko chodzi walnięte jest chyba łożysko piasty zaznaczone na zdjęciu co o tym myślicie ?
galka90 Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 jak ciężko chodzi to na pewno walnięte:P a przegub na pewno masz rozwalony bo może to było łożysko??
Piter75r Opublikowano 3 Maja 2014 Autor Opublikowano 3 Maja 2014 Podejrzewam że przegub też walnięty bo przy skręcie strasznie HAŁASUJE no i osłona walnięta. Już przegub miałem na wierzchu i zauważyłem ciężko obracającą się piastę i znów trza zrobić zakup.A czy łożysko jest osobno czy razem z piastą koła??? A śruby są na gwiazdkę z tego co widziałem tylko jaką 10 czy 12 ???
POWER-KRIS Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 http://image.ceneo.pl/data/products/12790906/i-przod-lozysko-piasta-audi-a4-a6-a8-rs4-rs6-s4-s6-s8-oryginal.jpg
galka90 Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 Nie pamiętam niestety na jakiego splina jest łożysko:/ A pochwal się jak wyjąłeś przegub którą metodą tak z ciekawości pytam?? Acha łożysko też się zapieka nie wystarczy tylko wykręcić śruby i ono wypada:P najlepiej między zwrotnicę a łożysko od zewnętrznej strony wbić coś płaskiego i chudego np jakieś dłuto lub szeroki spiłowany śrubokręt:P Aluminium jest cudowne do takich prac:P
Piter75r Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Opublikowano 4 Maja 2014 Udało się wyjąć przegub po odkręceniu końcówki drążka kierowniczego,całego hamulca i dolnego tylnego wahacza ,ale musiałem wszystko złożyć i jak kupię łożysko piasty to wszystko wymienię na raz w mordę jeża. Przegub mam firmy SPIDAN ciekawe jakie będzie łożysko piasty,bo nie wiem czy SPIDAN robi. a może SKF lub FAG ???Ciekawe jak mi to wszystko pójdzie???
wesz82 Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Też kiedyś chciałem Spidany do mojej ale koles mi odradził bo to jest to samo co Loobro tylko droższe:wink: U mnie nie strzelały tylko wypadały z zabezpieczenia,kombinowałem jak mogłem i nie moglem tego zrobić,to kupiłeś ośki ze PD-ka i teraz siedzą mocniejsze przeguby:decayed: FAG w zupełności starczy a spidan chyba nie robił łożysk.
Piter75r Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Opublikowano 4 Maja 2014 Na początku miał być przegub SKF ale nie był dostępny więc wziąłem SPIDAN i się zobaczy
POWER-KRIS Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Mimo że fag przednich nie robi to lepszy od tego co jest w pudełku skf. Italy contra china. ;-) Fag robi tylne. Co do Spidan czy Lobro to jest to jedna firma GKN. Wiec bez różnicy. ;-) http://e-autoparts.pl/artykul_spidanlobro.php http://www.gknservice.com/pl/samochody_osobowe/przeguby_homokinetyczne.html
Piter75r Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Opublikowano 11 Maja 2014 Dziękuję Panowie za pomoc po WIELKICH trudach wreszcie wymieniłem przegub i łożysko piasty,cała niedziela poszła jak nic,po testach jest OK.
GreGoriO Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 miałeś problemy z odkręceniem śrub półośki od skrzyni, te 6 splinów? jak sobie poradziłeś? czy nie ruszałeś od strony skrzyni?
heever Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 GreGoriO co prawda w swojej B5tce ruszałem te śruby, ale zasada jest ta sama. Problem wielki to nie był odkręcisz bez problemów jeżeli potrzebujesz. Dobry klucz z dłuższą rączką do tego dobra pozycja pod samochodem i daje rade
GreGoriO Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 Właśnie... Dobra pozycja. Prówałem pod autem ale moja zwiecha 1BV mi nie ułatwia. Muszę podjechać gdzieś na kanał lub podnośnik bo mam do wymiany mieszek przegubu wew,
heever Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 wiesz co, ja to rozkręcałem pod samochodem bez kanału a i sam mam zawiechę -40mm samochód postawiony miałem tylko na dwóch kobyłkach tyle bym mógł się wsunąć pod samochód. ściągnij sobie osłony przegubów wcześniej np i wybierz sobie najlepsze miejsce na przegubie w którym masz najwięcej miejsca, bo półoś nie idzie prosto, tylko pod kątem i np od dołu będzie ciaśniej odkręcać, ale od góry już luźniej i odkręcaj po jednej śrubie, druga osoba w samochodzie w tym momencie wciska hamulec. potem przekręcasz sobie kołem o kilka stopni po każdej śrubie i tak leci trochę zagmatwany opis ---------- Post dopisany at 13:31 ---------- Poprzedni post napisany at 13:29 ---------- przepraszam, pisząc osłonę przegubu sobie ściągnij nie miałem na myśli tej gumy tylko to coś metalowo-amelinowe nad przegubem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się