TenTyp Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 witam, zmieniłem opony zimowe 195/55/15 na letnie alu w rozmiarze 225/50/17. w zime spalanie było na poziomie 9,5 - 10 / 100 km. na letnich około 14/100. taka róznica jest normalna przy takiej zmianie? A4 B5 1.8T Zastanawiam się czy nie założyc 205/50 aby troszke zminimalizować spalanie.
Mario82A4 Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 Trochę dziwne , a tak w ogóle to powinno być 225/45/17 a nie 225 /50 . U mnie po zmianie z zimowych 195/65R15 na letnie 225/40R18 nie zauważyłem jakiegoś zwiększenia spalania . A może teraz mocniej gnieciesz niż w zimę ?
afroo. Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 Zrób diagnostykę bo coś ewidentnie niedomaga. Po zmianie opon różnica nie powinna być odczuwalna.
TenTyp Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Opublikowano 13 Maja 2014 jeżdze tak samo, ciągle te same odcinki. praktycznie tylko praca dom. w zime za 40 zł około 16l gazu robiłem 170 km aktualnie za 40 zł około 16l gazu robie 115 km roznica zauważona przy pierwszym tankowaniu po zmianie kól na letnie.. spodziewałem sie przyrostu litr, może półtora... jaka może byc przyczyna?
Pulpit Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 jeśli waha nie zdrożała to zrób logi, może tam coś szatan namieszał
cougarr2 Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 Ostatecznie można by było jeszcze raz założyć zimówki i zobaczyć jaki wynik spalania będzie. Przez 100km zimówek mocno nie zjedziesz.
TenTyp Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Opublikowano 13 Maja 2014 no moze i tak zrobie, tylko do konca wyjezdze to co teraz zatankowałem... spróbuje tez podjechac do kogoś z vagiem, ale co mogloby się tak nagle przy zmianie kół stać zeby tak wzrosło spalanie
cougarr2 Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 może zatankowałeś h..... gaz bo to też jest opcja
Artak Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 Po pierwsze szerokość opony 195 vs 225 potrafi dać wzrost spalania o co najmniej 0,5-1 litra a po drugie przy Twoich rozmiarach koła zimowe mają obwód ok. 10% mniejszy niż letnie czyli zimą gdy na liczniku masz przejechane 100 km to faktycznie przejeżdżasz 90 km. Jak zsumujesz te czynniki to masz wyjaśnioną różnicę co najmniej 2 litrów.
TenTyp Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Opublikowano 13 Maja 2014 gaz zawsze tankuje na tym samym Orlenie. czyli jaki powinienem miec rozmiar opony aby wynik był jak najbardziej precyzyjny? zakładając ze 225 to najszersza jaką chce, a chyba wolałbym 205. oczywiście alufegla 17 ---------- Post dopisany at 22:17 ---------- Poprzedni post napisany at 21:49 ---------- Po pierwsze szerokość opony 195 vs 225 potrafi dać wzrost spalania o co najmniej 0,5-1 litra a po drugie przy Twoich rozmiarach koła zimowe mają obwód ok. 10% mniejszy niż letnie czyli zimą gdy na liczniku masz przejechane 100 km to faktycznie przejeżdżasz 90 km. Jak zsumujesz te czynniki to masz wyjaśnioną różnicę co najmniej 2 litrów. czyli wg tego na zimowych faktycznie robie gorszy wynik niż na liczniku? w tym wypadku wychodzi około 11 litrów w zime. a lato? 3 litry to i tak spora roznica
timm Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 między 195/55/15 a zalecaną 195/65/15 masz już 6,5% różnicy na prędkościomierzu - co za tym idzie i na przebytej faktycznie drodze .... Artak to już wystarczająco jasno napisał 195/65/15 > 205/55/16 > 225/45/17 ( ew 205/50/17 ) temat już tyyyyyyle razy wałkowany
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się