Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wariator i zawór wysokiego ciśnienia - jak to działa?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat ten jak widzę dotknął już wielu użytkowników 2.0ALT, ja z kolei walczę z tym problemem od stycznia tego roku... Wariator jest po regeneracji, wymieniłem też napinacz łańcucha i łańcuch, a terkot po rozgrzaniu silnika wciąż nie ustępuje.

Czy jesteście w stanie mi wyjaśnić skąd się bierze ten ch... arakterystyczny dźwięk? W jaki sposób wariator na wałku w połączeniu z zaworem wysokiego ciśnienia może wydawać terkot? Piszę o połączeniu bo regeneracja czopa wariatora na połączeniu z zaworem wysokiego ciśnienia miała usunąć problem z terkotaniem.

Opublikowano

zawór

---------- Post dopisany at 21:58 ---------- Poprzedni post napisany at 21:55 ----------

zawór terkocze, tzn. trzpień pracujący w tulei zawor wypracował w niej luz

ja to przerabiałem http://a4-klub.pl/2-0-219/2-0-alt-halas-rozgrzaniu-silnika-269146/

Opublikowano

Hmm... Przeczytałem ten wątek i wszystko wskazuje na zawór... Dzięki!

Mam jednak inne pytanie, czy uszkodzony zawór wysokiego ciśnienia może być powodem nierównomiernego poboru oleju silnikowego - czasami silnik zawoła o dolewkę po 800km, czasami po 100km (dolewki robię po około 300-350ml)? Wycieków nie ma, ciśnienie w normie.

Opublikowano

Panowie ja tez słysze takie terkotanie na rozgrzanym jak otwieram klape , kolega mi mowił, ze z tyłu za silnikiem jest taki zawór i on jak go odpinał to przestawało tyrkotac? czy to chodzi i ten zawór wysokiego cisnienia?

Opublikowano

Witam. Ponad rok temu kipiłem audi z takim silnikiem i niestety też występuje u mnie ten klekot. Wydaje mi się że jestt coraz głośniejszy. Byłem u znajomego mechanika i to nic groźnego, ale wypadało by zrobić i od razu rozrząd wymienić. Chciałem się dowiedzieć czy rozwiązaliście ten problem do końca, a jeśli tak to jaki koszt był naprawy? Pozdrawiam.

Opublikowano

Hałasuje wariator bo nie ma w nim odpowiedniego cisnienia oleju. Nie ma go tam bo:
1- pierscienie wytarly rowki w wariatorze i teraz nie trzymaja tam oleju
2- uszkodzony zawor sterujacy wariatorem , nieszczelnosc pod tlokiem z pierscieniami lub wytarcie tloczka pod silownikiem

Opublikowano
lime83

Ostatnio wymieniłem wariator i zawór wysokiego ciśnienia. Przy okazji wymieniłem sam pasek na rozrządzie i na alternatorze.

Wariator nowy to koszt 1980zł

Zawór wysokiego ciśnienia nowy to koszt 1330zł

Opublikowano

Ok. Dzięki za odpowiedź. Koszt dość spory.

Czy dalsze poruszanie się z taką usterką może poważnie uszkodzić silnik?

Pytam, bo może lepiej by było wymienić silnik!

Opublikowano

Witam,

Ja z kolei mam terkotanie tylko na rozruchu - czy wg Was to wina wariatora czy też zaworu?

Opublikowano

wariatora , uszkodzony hamulec wariatora. Sciagnij pokrywe zaworow i przekrec walem. Walek ssacy nie bedzie sztywny (luz 1,5 cm ze wzgledu na zerwana blokade)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 15.05.2014 o 21:58, Dajmon napisał:

zawór

---------- Post dopisany at 21:58 ---------- Poprzedni post napisany at 21:55 ----------

zawór terkocze, tzn. trzpień pracujący w tulei zawor wypracował w niej luz

ja to przerabiałem http://a4-klub.pl/2-0-219/2-0-alt-halas-rozgrzaniu-silnika-269146/

Witam, jak zniwelowałeś terkotanie zaworu , wina była regulatora w zaworze(tego z czterema oringami)? Można gdzieś takie dostać, a może znasz ich wymiary ?

Edytowane przez sargi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...