Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9TDI AHU - Logi do sprawdzenie. Auto nie jedzie..


MrTea

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Prośba o sprawdzenie logów.

Pacjent to 1.9TDI AHU seria, auto nie zachowuje się jakby miało 90ps a 70 :/ pow. 3500 tyś obrotów bardzo słabo przyspiesza.

Log (0 - 011)

Log (1 - 003,007,013)

Log (2 - 004,008,010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzialem wlasnie że tnie ostro dawki po całości .. jedno mnie dziwi tylko .. po odpięciu przepływki auto nie jedzie nic lepiej a troche powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzialem wlasnie że tnie ostro dawki po całości .. jedno mnie dziwi tylko .. po odpięciu przepływki auto nie jedzie nic lepiej a troche powinno

kto Ci takich bzdur naopowiadal ? ... :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik :decayed:

---------- Post dopisany at 10:06 ---------- Poprzedni post napisany at 10:01 ----------

Swoja droga ja w swoim 1.8T smigalem pare miesięcy bez przeplwyki podpiętej i nie bylo checka na desce a auto śmigało bez żadnego muła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do puki przepływka nie wywala błędu nie ma co od razu kupować drugiej, zacznij od udrożnienia dolotu i wydechu i umycia przepływki bo tą co masz możesz myć bo jest niezniszczalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat (bo w sumie z MrTea działaliśmy na obiekcie badań ;)) - jak wyciągnąć te siateczki z przepławki Pierburga, nie rozwalając jej zbytnio? Nagrzać i próbowac odkleić? Jak one są osadzone (zerkałem na powiązane tematy z pierburgiem ale nie ma tam zbyt dokładnych informacji na temat oddzielania siatek od obudowy)

DSC_0213.jpg

@ciahciah - masz na myśli operację kat out? Udrożnienie dolotu = czyszczenie kolektora = wymiana uszczelki? Co do samej przepływki to nie, nie wyświetla żadnego błędu.

@spanky - dzisiaj powtórzyłem test z odpiętą przepływką - jest wolniej. Do 2 -2,5k obrotów jedzie porównywalnie, ale wyżej to czyste SDI, turbina prawie nie dmucha, dźwięk silnika zmienia się na bardziej "miękki" :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siateczki mają być i nic z nimi nie kombinuj, one są na stałe, jak bardzo chcesz możesz wywalić ale to żadnego pozytywnego efektu nie da w seryjnym aucie o ile te siateczki nie są zabite tak jak na tym zdjęciu:) najlepiej wsadzić do myjki ultradźwiękowej, albo szczoteczka płyn i jazda, ja podnosząc moc w autach czasem je wywalam ale tylko po to by jak najlżej turbo miało zasysać powietrze, turbo dłużej pożyje, lepiej wstaje i jest minimalnie więcej powietrza

w omawianym przypadku kat jest drożny, a przynajmniej na tą chwile w logu wygląda ok

czyszczenie-wypalanie kolektora ssącego i wyskrobanie scyzorykiem wlotów w głowicy z osadu, nowy filtr powietrza, wyczyszczenie puszki filtra i rury filtr-turbo i od ecu odepnij wężyk i wydmuchaj z niego olej a ecu zostaw na noc w pozycji pionowej by ściekł z wężyka w środku olej tylko podłuż ręcznik papierowy pod króciec

no i zaślepkami po zaślepiać egr bo to on może być sprawdzą niskiego wskazania przepływki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ciahciah no właśnie to są moje siateczki, dwa dni temu je wyczyscilem i efekt był mizerny - jakieś. 5-10% wyższe odczyty z MAF ... No ale to nadal 550 a nie 850. Siateczki chce zdjąć by dostać się do tych precikow i je oczyścić.

Dzięki za pozostałe rady :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samą przepływkę możesz wykręcić z tej rury i ja wtedy przemyć, czujnik ciśnienia też powinieneś przemyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udałem się na ponowne logowanie, wnet po wyczyszczeniu przepływki.

Aby dostać się do pręcików posłałem na straty siatkę od strony filtra (tą gęstszą). Niestety była zatopiona w plastiku, wiec ponowny montaż jest raczej wykluczony. Oczyściłem alkoholem IPA te 3 pręciki (które były dość mocno zalepione kurzem połączonym z przepalonym olejem), przeczyściłem też metalową płytkę i wyniki są sporo lepsze. Pozostaje jeszcze niedosyt powyżej 3500 obr./min. ale i tak jest znacznie lepiej - do 140km/h jedzie praktycznie bez większego wysiłku. Pozostaje tylko wymiana filtra powietrza i przedmuchanie N75. No i sprawdzenie IC bo ma brzydkie wgniecenie (może nawet dziurę bo coś dość mocno syczy w tamtej okolicy a samo uszkodzenie wygląda na dość głębokie +/- fi 20mm) po bliskim kontakcie autobusu ze zderzakiem.

Log (0 - 000,001,011)

Log (1 - 003,007,013)

Log (2 - 000)

Log (3 - 004,008,010)

DSC_0218.jpg

I jeszcze <coolstory>. Po zmianie gum na letnie, kierownica wpadała w wibracje powyżej 100km/h. Dzisiaj coś mnie oświeciło by przełożyć koła z tylu na przód. Oh jakież wielkie było moje zdziwienie, gdy w momencie ściągania kołpaka, wypadł z niego odważnik 45g :| Jak on się tam utrzymał przez blisko dwa miechy ?!</coolstory>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesmacznie brzmi ze masz kolpaki na lato w audi

Co do przeplywki wskazania sa juz prawidlowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyjrzyj się dokładnie czy zaniża;)

zobacz, właśnie nie wywaliłeś kasy nie potrzebnie na przepływkę

pokaz loga statycznego 001

45g to coś opona albo felga nie za ciekawa, niech wulkanizator przekręci oponę na feldze co 90stopni by trafić najlepsze wyważenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W logu 008 jest ok ale w 003 spadło z 847 do poniżej 700 przy 4,5 tyś może to wskazywać na jakąś nieszczelność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączniku świeże logi statyczne.

Log (0 - 000) BS

Log (1 - 003) BS

Log (2 - 004) BS

Log (3 - 000)

Log (4 - 001)

@Tobike - możliwe. Muszę dobrze obejrzeć IC bo wydaje mi się, że tam jest jakaś nieszczelność (zaliczyłem parę zbliżeń z innymi użytkownikami dróg :/). Przed IC, od strony komory silnika, jest jakieś takie dziwne mocowanie i taki kaszan z niego wystaje, który prawdopodobnie wgniótł albo zperforował mi IC podczas kontaktu.

@CiahCiah - Kasa w kieszeni i uśmiech na twarzy. Pomoc z forum jest nieoceniona :) Zamiast przepływki zmuszę za to zainwestować w heble do tyłu. Klocków zostało tyle co kot napłakał a i tarcze mają już swój czas i niestety "odciski klocków" nie są odciskami a pęknięciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejsze wskazania przepływki mogą świadczyć o nieszczelności przed turbo. Jak by ic było nieszczelne to by było to widać na ciśnieniu turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...