Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

awaria- falujaca temperatura cieczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Sytuacja jest dla mnie powazna, utknąłem paredziesiat kilometrow od domu ...

Moje a4 b5 (AEB) 1.8t benzyna z gazem zawsze trzymalo 90 st. Plynu chlodzacego w kazdych warunkach. Dzis podczas normalnej jazdy i temperaturze na zewnatrz (według komputera) 25 stopni, wskazówka temperatury plynu chlodniczego wskazala 110 st. Szybko sie zatrzymałem i temperatura zaczela od razu opadac, az do 90 st. Ruszylem i po chwili, okolo 500 metrow, temperatura zaczela wzrastać, gdy osiagnela 100 st. Znow stanalem i temperatura spadla. I tak w kółko, az doczolgalem sie do punktu B swojej wędrówki ...

Na pierwszym i ostatnim postoju sprawdziłem poziom plynu chlodniczego - jest troszke ponad max. Ale to moja wina bo nalalem troszke za duzo dwa dni temu. Poziom oleju ok.

Predkosc poruszania sie nie ma wplywu na wzrost temperatury.

Nie wiem czy moge sie tak doczolgac do domu? Z postojami? Co to moze byc? Ktos rzucił, ze zapchana odma ... (?)

Ktos mial podobna sytuacje? A moze poradzicie co zrobic? Bede szczesliwy z kazdej sensownej rady, nawet w stylu: "nie odpalaj samochodu bo zarzniesz silnik, trzeba zrobic to i to..."

Na chwile obecna zamierzam odciagnac nadmiar plynu chlodniczego...

Przepraszam za brak polskich ogonkow, ale pisze na szybko z telefonu.

Pozdrawiam.

Opublikowano

a dlaczego wczesniej dolewales wody? wisko kreci sie normalnie? czyli wetylator? mozesz miec gdzies zapchany uklad albo poprostu skonczyl sie czujnik

Opublikowano

Wentylator normalnie - tak jak powinno byc. Dolewalem pierwszy raz od pol roku bo bylo troszke ponizej minimum.

---------- Post dopisany at 19:19 ---------- Poprzedni post napisany at 19:17 ----------

A czy mogla sie skonczyc pompa wody? Albo to poczatek jej zgonu ...?

Opublikowano

Na poczatek termostat, potem pompa wody.

Opublikowano

przy temp.powyżej 100 st. to już chyba powinien się płyn gotować,zobacz do zbiorniczka i jak faktycznie sie gotuje to przy próbie odkręcenia korka płyn będzie buzował a jak jest normalna temp. to tylko zejdzie ciśnienie,może tylko czujnik szwankuje,

jak miałeś 110 st.i się zatrzymałeś to temp. nie mogła tak szybko spaść do 90 jak się w środku gotowało

Opublikowano

Wlasnie wymontowalem i sprawdzam termostat.

A zastanawiam sie nad propozycja zepsutego czujnika. Czy wentylator by sie wlaczal gdyby szwankowal tylko czujnik temp.?

Termostat nie dziala. Zalany wrzatkiem nie zareagowal.

Opublikowano

Wiec go wymien

Opublikowano

Hehe,

Tak zrobie, dziekuje za udzial w dyskusji.

Pozdrawiam

---------- Post dopisany 25-05-2014 at 15:13 ---------- Poprzedni post napisany 24-05-2014 at 22:02 ----------

Panowie,

Termostat wymieniony. Niestety poprawa żadna ... sprawdziłem nowy w garnku i na pewno jest ok. Natomiast rzuciłem okiem na to co wczoraj sugerowaliscie, czyli:

1. Wskaznik Temperatury wskazywal 110st. a ja swobodnie zamoczylem palec w zbiorniku z płynem chlodniczym - byl cieply, ale na pewno nie wrzal.

2. W mojej a4 sa dwa wentylatory przy chlodnicy. Jeden chodzi chyba caly czas, a drugi nic. Ten drugi (od strony pasazera) wlaczyl sie jak wlaczylem klime i gdy wylaczylem, wentylator rozniez stanal. A temp cieczy na wskazniku 110 st.

Czy macie jakies nowe pomysly? Przytkany przewód? I gdzies mial moze to 110 st ale nie ma wody w obiegu tylko stoi? .... ja juz nie wiem ... chyba bede probowal zlokalizowac czujnik temperatury

Opublikowano

Czujniki masz dwa jeden jest uwalony

Opublikowano

jesli woda jest normalnej temp a nie 110 jak pokazuje blat to czujnik za deklem do wymiany ale tylko ori z aso bo zamienniki to gowno. wentylator od pasażera to od klimy i ostatecznie wlasnie jak temp plynu byla by za duza to by sie wlaczyl. u ciebie plyn ma normalna temperature wiec wentylator sie nie zalaczy. dobrze by bylo jak bys mial na podmianke jakis czujnik i zobaczyl co sie bedzie dzialo na zegarach

Opublikowano

ymieniony czujnik temperatury ... niestety nic to nie dalo w sprawie wentylatora i przegrzewania na wskazaniach.

Elekrtyk postawil diagnoze: "sa 3 możliwości:

1. Wirnik w pompie wody

2. Uszczelka pod glowica

3. Zapchany/zle odpowietrzony uklad chlodzenia."

Jak myślicie? Jak działać by nie zrobić głupoty? Jak wykluczyć, któryś z tych propozycji ... tak żeby miec pewność ...

Dodam ze na jalowym biegu auto chodziło 20 minut i temperatura ani drgnela - rowno 90 stopni. Ruszylem i ujechalem raptem 50 metrow i temperatura zaczela rosnąć ...

A moze czujnik od wentylatora?? Tylko jego nie znalazłem ....

---------- Post dopisany 29-05-2014 at 15:19 ---------- Poprzedni post napisany 26-05-2014 at 12:25 ----------

Temat prawie do zamknięcia.

Rozwiązanie problemu: pompa wody się "ukreciła" :P

A przy okazji: czy ktoś moze mi powiedzieć jak mam rozumieć zdanie mechanika: "przyporzadkowane czesci rozrzadu do podanych przez pana danych samochodu, nie pasuja. Ma Pan czesci rozrzadu z wersji usa". Powiedzcie mi prosze, jak to mozliwe? Auto jest wyprodukowane w niemczech, historia +/-udokumentowana, silnik na 100% ten co wyszedl z fabryki z autem .... zaciekawilo mnie to ... czy mozliwe ze poprzedni właściciel wymienil czesci rozrzadu na usa celowo (mechanik mówił konkretnie o napinaczu)?

Czy moze takie cos sie powszechnie praktykuje? :)

To takie ostatnie pytanie przed zamknieciem tematu :)

Opublikowano

Kto podał Ci taką diagnozę ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...