Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[Quattro] Rezonans wydechu na biegu jałowym, wcześniej drgania dzwigni zmiany biegów


wtct

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zakładam nowy temat, bo mam dość ciekawy problem.

W zimie pojawił się problem dziwnego drgania dźwigni zmiany biegów na biegu jałowym. Drgania występowały praktycznie na każdym postoju na światłach. Po delikatnym i chwilowym dodaniu gazu drgania zanikały na ok. 5 sek i znowu powracały. Podczas drgań silnikiem w ogóle nie szarpało i pracował równiutko. Wydech nie wpadał w rezonans. Drgania występowały również w czasie jazdy na luzie, ale zanikały całkowicie przy hamowaniu również na luzie (myślę, że to dość ciekawa obserwacja).

Zrobiło się cieplej i drgania ustały, ale pojawił się rezonans wydechu również na biegu jałowym. Wystarczy przychwycić wydech ręką lub nogą i wszystko cichnie. Wszystkie gumy przytrzymujące wydech są w idealnym stanie. Środkowy tłumik trochę skorodowany, reszta w stanie perfekcyjnym.

Nie czuję żadnych problemów z dwumasem, więc ten problem odpada. Skrzynią biegów można łatwo telepać podważając odpowiednio śrubokręt. Jak na razie podejrzewam, że podpora skrzyni biegów rozmiękła z powodu delikatnego pocenia się uszczelniacza na wale napędowym.

W samym wydechu raczej nic się nie dzieje, bo plecionka nie jest okopcona a ruszając wydechem nic nie grzechocze, więc nic w nim swobodnie nie lata.

Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wymienialeś plecionke juz?

jak wymieniasz to pamietaj o zachowaniu takiej samej długosci nie tylko plecionki ale i rury kóra uciałeś bo wydech bedzie naprężony w zimie na bank i będzie rezonować:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plecionka jest szczelna i nie jest okopcona, więc jaki sens jej wymiany? Tak czy inaczej obawiam się, że mało kto jest w stanie ją dobrze wymienić : )

---------- Post dopisany at 10:41 ---------- Poprzedni post napisany at 10:16 ----------

Zapomniałem dodać, że synchronizacja wtrysku jest idealna i wynosi 0, czasami zmieni się na 0.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas odpalonego silnika spróbuj przymknąć lekko klapę gaszącą, powinny wtedy ustąpić drgania wydechu.

Ja mam podobny problem , opisałem go w tym wątku. Wg mnie to wina wytartego wałka rozrządu

http://a4-klub.pl/1-9-194/mocne-drgania-wydechu-wolnych-obrotach-gryzace-spaliny-324713/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że u mnie silniczek pracuje idealnie. Zero drgań.

---------- Post dopisany at 15:01 ---------- Poprzedni post napisany at 12:14 ----------

Przyjrzałem się tym drganiom wydechu na postoju. Drgania występują począwszy od samej plecionki. Tłumik środkowy w ogóle nie drga. Tłumiki końcowe najbardziej hałasują.

Ręczne dociskanie silnika na lewo lub prawo nic nie zmieniają.

Jak przyłożę większy klucz zaraz za plecionką i docisnę ręką, to drgania znikają i zapada cisza :)

Że też inżynierowie z Inglostadt nie dali dodatkowej gumy na rurę pomiędzy silnikiem a tłumikiem środkowym...

---------- Post dopisany at 18:41 ---------- Poprzedni post napisany at 15:01 ----------

Ustawiłem Vagiem obroty silnika na 903 i wszystko ucichło.

Podnosiłem wartość o jeden w kanale drugim adaptacji silnika i drgania zaczęły rosnąć. Rezonans zaczął spadać dla wartości od 32790 wzwyż. Ostatecznie dałem 32800.

Szkoda tylko, że czujnik obrotów ma słabą dokładność, bo wraz ze wzrostem wartości w kanale było słychać wzrost obrotów, czego nie było widać w blokach pomiarowych i w okienku testowania adaptowanej wartości.

---------- Post dopisany at 21:37 ---------- Poprzedni post napisany at 18:41 ----------

Czy takie obroty mogę zostawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...