MRoger Opublikowano 14 Września 2008 Autor Opublikowano 14 Września 2008 Szukałem ale nie znalazłem tak czy inaczej słyszałem że zaślepianie w silnikach z PD to chyba nie najlepszy pomysł. Wyczyszczę spróbuję uszczelnić jak nie to kupię nowy.
jaro4444 Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 A kto Ci tak nagadał? EGR służy do cofania części spalin w dolot, w niektórych stanach pracy silnika, by zminimalizować ilość powstających tlenków azotu. Przy okazji powrotu spalin fundujemy silnikowi mieszaninę z sadzy, oleju z odmy i przypalonego żużlu powstającego ze spalanego w gorących spalinach oleju (trochę to zminimalizowano stosując wodną chłodnicę powracających spalin). W sam raz by kolektor dolotowy zarósł pięknie syfem, przypalony żużel wpadał do cylindrów i rysował gładź cylindrową lub podwieszał zawory a zapieczony zawór EGR wpuszczał spaliny podczas wysokich obciążeń powodując piekne kopcenie jak po boxie. Coż wybór należy do Ciebie Brak EGR objawia się minimalnie dłuższym czasem nagrzewania silnika (jeśli masz FMIC przed chlodnicami to niweluje ten efekt) czasmi troszkę twardszą pracą na zimno (pierwsze kilkanaście sekund pracy, max ok jednej minuty). Zapytaj kto w naprawdę mocnych Dieslach (VP czy PD jeden kij) ma EGR czynny i kata
spanky Opublikowano 15 Września 2008 Opublikowano 15 Września 2008 Szukałem ale nie znalazłem tak czy inaczej słyszałem że zaślepianie w silnikach z PD to chyba nie najlepszy pomysł. Wyczyszczę spróbuję uszczelnić jak nie to kupię nowy. moze chodzi Ci o to ze w niektorych wywala blad...
MRoger Opublikowano 15 Września 2008 Autor Opublikowano 15 Września 2008 moze chodzi Ci o to ze w niektorych wywala blad... Ale to chyba jak EGR jest odłączony - nie działa w ogóle. W sumie to myślałem o tym rezanku EGR'a ponieważ i tak już jest trupem .. cieknięcia raczej ie opanuję. Zrobię mu jesień średniowiecza by Jaro4444 Pozostaje jeszcze kwestia kata do którego z poprzedniej turbiny ciekło na potęgę ... nie chciałbym dokonywać nieodwracalnych zmian typu wspawanie rury. Myślałem o przelotowym tłumiku .. ale tam nie ma nawet jak ręki włożyć.
gregory Opublikowano 15 Września 2008 Opublikowano 15 Września 2008 Pozostaje jeszcze kwestia kata do którego z poprzedniej turbiny ciekło na potęgę ... To możesz być pewny, że kat też jest martwy.
jaro4444 Opublikowano 15 Września 2008 Opublikowano 15 Września 2008 Pozostaje jeszcze kwestia kata do którego z poprzedniej turbiny ciekło na potęgę ... nie chciałbym dokonywać nieodwracalnych zmian typu wspawanie rury. Myślałem o przelotowym tłumiku .. ale tam nie ma nawet jak ręki włożyć. Odkręcasz 3 śruby od turbiny i 3 za katem. Bierzesz pręt ok 30 cm długi. młotek i w 5 min masz wkład kata wywalony do reklamówki (wybijasz go po prostu). Reklamówkę ładnie zawiązujesz i dajesz do skupu - zapłacą jeszcze parę zł Jeśli zdejmujesz EGR to zwal także kolektor dolotowy i wyczyść go dokładnie w środku. Kup nową uszczelkę pod kolektor i złóż wszystko od nowa.
MRoger Opublikowano 15 Września 2008 Autor Opublikowano 15 Września 2008 A zawirowania jakie powoduje pusta puszka po kacie nie pogarszają sprawy.
spanky Opublikowano 15 Września 2008 Opublikowano 15 Września 2008 Odkręcasz 3 śruby od turbiny i 3 za katem. Bierzesz pręt ok 30 cm długi. młotek i w 5 min masz wkład kata wywalony ja uzylem czegos takiego ...
MRoger Opublikowano 15 Września 2008 Autor Opublikowano 15 Września 2008 To zdjęcie mnie właśnie natchnęło do zrobienia tego u siebie
jaro4444 Opublikowano 15 Września 2008 Opublikowano 15 Września 2008 A zawirowania jakie powoduje pusta puszka po kacie nie pogarszają sprawy. Puszka jest ukształtowana tak, że wlot i wylot z niej są mniej więcej stożkami o łagodnym przejściu. Więc nie wydaje mi się żeby mogło to zakłucać przepływ. Na pewno będzie lepsze jak zaklejony olejem kat
zielony04 Opublikowano 15 Września 2008 Opublikowano 15 Września 2008 Rozważając problem czysto "naukowo" ( to na pewno jakieś zawirowania powstają - nawet jeżeli wlot i wylot są na jednej lini) Jakby dobrze poszukał to z podobnego problemu na pewno ktoś pracę doktorską napisał :polew: :polew: :polew: :polew: Jednak z praktyki wynika że jeszcze nikomu to nie zaszkodziło .( PRZYNAJMNIEJ W DIZLU) Sam mam pusto ( jeszcze Niemiec wydłubał) a co do wspawywania rurki zamiast katalizatora to nie wiem jak z przeglądami ( czy nie będzie kłopotów, przynajmniej w przyszłości )
gregory Opublikowano 15 Września 2008 Opublikowano 15 Września 2008 ja uzylem czegos takiego ... O rzesz ty w morde, czy to młot udarowy Widze, że kat ma coraz więcej wrogów. Nie chciałbym być na jego miejscu
MRoger Opublikowano 8 Października 2008 Autor Opublikowano 8 Października 2008 No i kata ni ma ... nie był aż tak bardzo zabity ale i tak go wydłubałem i powiem szczerze nie wiem czy to tylko wrażenie ale autko nie jest takie spięte i ładniej ciągnie na wyższych obrotach Wymieniłem przy okazji egr i teraz do Witka ... ale coś się dziwnego stało ... obroty na obrotomierzu wchodzą mi na 1500 ale słyszę że jak by to takie przekłamanie bo silnik klekocze jakby na 850 .. klimatronik na 28 kanale okazuje cały czas 43 ??? Ok .... zaadoptował się i już jest ok.[br]Dopisany: 05 Październik 2008, 22:10_________________________________________________No dobra ... byłem u Witka ... jestem pod wrażeniem Zmiana charakterystyki pracy nieporównywalna. jedzie jak po maśle i równo wkręca się do 4000. Wczoraj Krzyniek widział może się wypowiedzieć Niestety jak mocno depnę na 4-ce 5-tce powyżej 3000 widzę w lusterku czarny dymek. Nie jest to "Batory" ale trochę dymi. Jak to jest, bo mam wrażenie że diesel z przebiegiem no powiedzmy ok. 170.000 z chipem musi trochę zadymić. Witek mówił że ten typ tak ma i nie zamierzam tego kwestionować ale ciekawy jestem jak jest u was. Czy mam się z tym pogodzić czy szukać jakiś nieszczelności syfu w dolocie lub innych problemów.?? Jak Witek prześle mi wykres to wkleję .. ale wykres mocy jest jakby rysowany z linijką.
spanky Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Niestety jak mocno depnę na 4-ce 5-tce powyżej 3000 widzę w lusterku czarny dymek. Nie jest to "Batory" ale trochę dymi. Jak to jest, bo mam wrażenie że diesel z przebiegiem no powiedzmy ok. 170.000 z chipem musi trochę zadymić. Witek mówił że ten typ tak ma i nie zamierzam tego kwestionować ale ciekawy jestem jak jest u was. Czy mam się z tym pogodzić czy szukać jakiś nieszczelności syfu w dolocie lub innych problemów.?? jezeli dymienei obserwujesz wieczorem w swiatlach samochodow jadacych za Toba to poszukaj sobie innego problemu .... poza tym gdyby auto bylo kulawe [dziura w dolocie czy syf] to pewnie zostal bys poinformowany przez Witka co nalezy zrobic ... innymi słowy znajdz sobie inny problem ...
zielony04 Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Ja poszukałem innych problemów np: - klamka (spężynka) - świszczące drzwi przy 160 km/h - stuki w bagażniku na pewno coś znajdziesz ( asortyment jest szeroki) :polew: :polew: :polew: :polew: i się załamałem
jaro4444 Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 MRoger no wreszcie męska decyzja Gratuluję wreszcie moda a nie "prawie moda"
MRoger Opublikowano 8 Października 2008 Autor Opublikowano 8 Października 2008 Najlepsze że u mnie poprzedni "mod" był lutowany , w porównaniu z Twoimi zmianami to u mnie było tylko lekkie strojenie ... w sumie prawie seria :> ale takie były założenia w miarę bezpieczny program z równym przebiegiem mocy.
peter22 Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 u mnie jest tak jak u ciebie widze dym w tylnym lusterku ale to od 1-szego biegu jak go przeciagne do 4000. wydaje mi sie ze jest tak wtedy kiedy zamule autko do pracy mam 110km i tak sobie smigam do 110km/h . ale jak go przegoniłem to dymek znika albo jest po prostu niewidoczny w lusterku.
MRoger Opublikowano 8 Października 2008 Autor Opublikowano 8 Października 2008 Tak było .. A tak jest :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się