Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 ALT] jak sprawdzić czujnik położenia wału, bład 16706 i 16705


arci89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam... Zamieściłem temat w B6 chociaż mam B7 ale tam mało kto zagląda, a silniki prawie są te same. Problemem jest to, że auto czasami długo odpala, a nawet potrafi zgasnąć na światłach i zapala się błąd EPC. Teraz to już w ogóle pali się cały czas Engine, a jak pali się EPC to silnik kręci do 4600 Rpm i odcinka. Auto ma niecałe 100tys przebiegu i nic poważnego nie było robione, rozrząd też jeszcze nie był wymieniany. VCDS pokazał mi takie błedy na silniku:

18010 - Power Supply Terminal 30

P1602 - 002 - Voltage too Low - Intermittent

16706 - Engine Speed Sensor (G28)

P0322 - 004 - No Signal - MIL ON

16705 - Engine Speed Sensor (G28)

P0321 - 008 - Implausibe Signal - MIL ON

Błędy wskazują na uszkodzony czujnik wału, ale skąd mieć tą pewność. Nowego założonego czujnika nie można zwrócić jakby co;/ Może zmierzyć oporność? A jak to wygląda przy VCDSie na odpowiednim kanale przy odpalaniu? Proszę o konkretne odpowiedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skasuj bledy i zobacz czy pozniej wroca. jelsi dlugo pali albo na swiatlach gasnie to napewno czujnik walu. mialem to samo. ale kup odrazu ori z aso bo zamienniki pochodza pol roku i znowu bedzie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem, że nawet na przejeździe kolejowym samochód mi zgasł. Na szczęście pociąg nie jechał. Za trzecim razem odpaliłem samochód i pojechałem dalej.

Kiedyś mknąłem sobie na zakręci słuchając głośnej muzyki. Nagle kierownica zaczęła mi ciężko iść w zakręcie. Szybko ściszyłem muzykę i okazało się, że silnika nie słyszę. Patrzę na zegary a tu AKU świeci. Maszyna przestała działać.

Winowajcą był czujnik położenia wału. Koszt w ASO chyba jak pamiętam ok. 350zł. Tego problemu nie należy lekceważyć i jeździć. W każdej chwili i momencie może zgasnąć silnik. Wówczas nie działa nic, m.in.: wspomaganie kierownicy, hamulce. Może to grozić poważnym wypadkiem.

---------- Post dopisany at 07:57 ---------- Poprzedni post napisany at 07:55 ----------

Również jest problem z odpalaniem. Wstyfd mi było jak nie mogłem odpalić pod "biedronką". :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik na 100%. Przechodziłem ostatnio to samo:facepalm:Jechałem suka zgasła jak zjeżdżałem z przejazdu kolejowego:decayed: Potem jeszcze kilka km zrobiłem i holowanie 10km:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaktualizowałbyś wypowiedź o cenę za czujnik, czy ori nie ori, czy sam wymieniałeś, czy w zakładzie, czy jakieś dodatkowe koszty z wymianą?

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniałem sam, nie Ori,marki Autolog produkcji niemieckiej, cena 78zł, na wstępie dodam, że to B7. Położenie sensora: kilka centymetrów nad filtrem oleju, a przykręcony jest na jedną śrubkę imbusową, odkręcamy więc kluczem imbusowym 5. Do śrubki można się dostać od spodu jak i z góry. Proponuję robić to z góry gdyż nie trzeba ściągać osłony silnika. Z góry natomiast musimy koniecznie odkręcić jedną śrubkę (gwiazdka) od zbiornika płynu chłodniczego, a następnie trzeba ten zbiornik wyciągnąć z uchwytów ciągnąc go do góry, a następnie do siebie. Rozłączamy szarą kostkę od sensora która znajduje się pod tym zbiorniczkiem. Największym problemem dla mnie okazały się oryginalne plastikowe opaski, które trzymały przewód sensora, a znajdują się one na końcu kolektora pod spodem pod wężami przewodami. Po założeniu nowego czujnika nie było możliwości założenia nowych opasek w tym samym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam u siebie taki sam problem jednak już miesiąc temu wymieniałem ten czujnik i dziś okazało się na kompie ze znów padł. Założony był z bosha. Jaka firma produkuje oryginalny do silnika 2.0 Alt benzyna, kojarzy ktoś z Was? Chyba że znacie może coś co może uszkadzac ten czujnik? Pomóżcie jeśli macie jakieś doświadczenie z tym sensorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniałem sam, nie Ori,marki Autolog produkcji niemieckiej, cena 78zł, na wstępie dodam, że to B7. Położenie sensora: kilka centymetrów nad filtrem oleju, a przykręcony jest na jedną śrubkę imbusową, odkręcamy więc kluczem imbusowym 5. Do śrubki można się dostać od spodu jak i z góry. Proponuję robić to z góry gdyż nie trzeba ściągać osłony silnika. Z góry natomiast musimy koniecznie odkręcić jedną śrubkę (gwiazdka) od zbiornika płynu chłodniczego, a następnie trzeba ten zbiornik wyciągnąć z uchwytów ciągnąc go do góry, a następnie do siebie. Rozłączamy szarą kostkę od sensora która znajduje się pod tym zbiorniczkiem. Największym problemem dla mnie okazały się oryginalne plastikowe opaski, które trzymały przewód sensora, a znajdują się one na końcu kolektora pod spodem pod wężami przewodami. Po założeniu nowego czujnika nie było możliwości założenia nowych opasek w tym samym miejscu.

To jedno z najgoszych gowien nie dziw się że padł. Powiedz mi jaki on niemiecki jak autlog to marka Inter Carsu? Oddaj go niech kasę zwrócą i kup boscha albo epsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Przedtem w Inter Cars zamówiony był BOSCH, pochodził miesiąc i padł.

W zeszłym tygodniu udałem się do serwisu AUDI żeby mieć sprawną furę na urlop, bo na zje....nym czujniku nie mogłem z pracy tym autem wrócić, miałem po drodze serwis więc zajechałem , gość z serwisu powiedział mi to samo, że te czujniki to jedno wielkie G*** Zamówili mi w salonie ORI z Niemiec, wczoraj go zamontowałem i nie to auto. Poprzedni poszedł na reklamacię do INTERCARS.

Jedno co mnie niepokoi to fakt, że serwis AUDI otrzymał ORYGINALNY sensor wału korbowego jednak też jest z BOSCHA. Gość z serwisu mówił, żeby się nie denerwować spokojnie ponieważ, BOSCH a BOSCH to teraz dwie różne sprawy. Zdarzają się czujniki w opakowaniu BOSCHa a wnętrze - MADE IN CHINA. No nic zostaja 3mać kciuki by kolejny nie padł, jedynie tyle dobrze, żę serwis AUDI dał 2 lata gwarancji na ten czujnik.

Pytałem też w serwisie pod kątem czy może coś uszkadzać ten czujnik - jednak gość odpowiedział mi, że tam nie ma styczności fizycznej tego czujnika z niczym, żadnego tarcia itd.. więc nie ma go co zbytnio uszkodzić.

Edytowane przez Lucca More
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniałem sam, nie Ori,marki Autolog produkcji niemieckiej, cena 78zł, na wstępie dodam, że to B7. Położenie sensora: kilka centymetrów nad filtrem oleju, a przykręcony jest na jedną śrubkę imbusową, odkręcamy więc kluczem imbusowym 5. Do śrubki można się dostać od spodu jak i z góry. Proponuję robić to z góry gdyż nie trzeba ściągać osłony silnika. Z góry natomiast musimy koniecznie odkręcić jedną śrubkę (gwiazdka) od zbiornika płynu chłodniczego, a następnie trzeba ten zbiornik wyciągnąć z uchwytów ciągnąc go do góry, a następnie do siebie. Rozłączamy szarą kostkę od sensora która znajduje się pod tym zbiorniczkiem. Największym problemem dla mnie okazały się oryginalne plastikowe opaski, które trzymały przewód sensora, a znajdują się one na końcu kolektora pod spodem pod wężami przewodami. Po założeniu nowego czujnika nie było możliwości założenia nowych opasek w tym samym miejscu.

Witam czy w Audi B6 z 2002 roku sensor ten znajduje sie w tym samym miejscu co w b7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniałem sam, nie Ori,marki Autolog produkcji niemieckiej, cena 78zł, na wstępie dodam, że to B7. Położenie sensora: kilka centymetrów nad filtrem oleju, a przykręcony jest na jedną śrubkę imbusową, odkręcamy więc kluczem imbusowym 5. Do śrubki można się dostać od spodu jak i z góry. Proponuję robić to z góry gdyż nie trzeba ściągać osłony silnika. Z góry natomiast musimy koniecznie odkręcić jedną śrubkę (gwiazdka) od zbiornika płynu chłodniczego, a następnie trzeba ten zbiornik wyciągnąć z uchwytów ciągnąc go do góry, a następnie do siebie. Rozłączamy szarą kostkę od sensora która znajduje się pod tym zbiorniczkiem. Największym problemem dla mnie okazały się oryginalne plastikowe opaski, które trzymały przewód sensora, a znajdują się one na końcu kolektora pod spodem pod wężami przewodami. Po założeniu nowego czujnika nie było możliwości założenia nowych opasek w tym samym miejscu.

Witam czy w Audi B6 z 2002 roku sensor ten znajduje sie w tym samym miejscu co w b7?

Nie mam pojęcia, ale jeżeli to jest ten sam silnik to podejrzewam, że tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik udalo mi sie zlokalizowac ale jak okazuje sie jest straszny dostep do tej sroby na dodatek jest ona obrobiona (ampul) probowalem dostac sie tam od gory tak jak pisal jeden z użytkowników wyzej ake nadal nie moge zlokalizowac kostki gdzie podlaczony jest owy czujnik macie jakies rady pomysly jak sie za to zabrac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mnie dopadła wymiana czujnika położenia wału. Jak auto się zagrzało, to na desce komunikat EPC i szarpanie przy przyspieszaniu. Błąd 16706. Tak jak pisali koledzy, od góry lepszy dostęp, ale mimo wszystko ciężko do niego się dostać. Jak ktoś ma parówki zamiast palców, jak ja, to nieźle trzeba się namęczyć. I nie tylko przy odkręcaniu, ale i trafieniu ze śrubą przy dokręcaniu. Aaaa i zwróćcie uwagę, żeby przy wkładaniu czujnika w otwór nie było w nim śruby- gdyby wypadła z uchwytu i wpadła do dziury, to silnik do wyciągnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem z kanału,a żeby się nie męczyć odkręciłem filtr oleju i wtedy jest bardzo dobry dostęp. za czujnik Boscha dałem 130 zł w sklepie.

faktycznie najtrudniejsze okazały się opaski trzymające stary przewód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie również błąd no signal g28 :/. Wymieniłem na drugi i dalej to samo :/. Nie wiem co zrobić. Czujnik Delphi z IC. Możliwe żeby od razu był trafiony?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2017 o 12:41, bongod napisał:

Panowie u mnie również błąd no signal g28 :/. Wymieniłem na drugi i dalej to samo :/. Nie wiem co zrobić. Czujnik Delphi z IC. Możliwe żeby od razu był trafiony?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
 

I co było przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...