Jump to content
0
AdrianoAmigo

Swieci sie ABS ESP

Recommended Posts

Witam,
problem jak w temacie: ABS. Mianowicie chodzi o to, że przy delikatnym hamowaniu na suchej nawierzchni pedał hamulca pulsuje a koła przyhamowują(kierowca i pasażerowie na szybę przednią).
Początkowo (po przeczytaniu innych postów) zakładałem, że jest to wina:
1. Czujnik ABS z jakiegoś koła
2. Sterownik ABS ESP
3. Koronka
4. Czujnik przyśpieszenia
No i tak:
1. Prędkość na kołach jest taka sama dlatego wykluczam pkt 1 i 3
2. Podmieniłem czujnik przyśpieszenia i sterowniki ABS ESP - zostały zakodowane i skalibrowane
No i dalej hamulec raz działa poprawnie a raz nie :(
Po podłączeniu do kompa nie wykazuje żadnych błędów, kontrolki się nie świecą itd.
Brak mi pomysłów :(
Proszę o pomoc
Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyczysc koronki na przegubach i ustaw prawidłowo wszystkie czujniki w zwrotnicach


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem ten sam przypadek po wymianie tarcz i klocków. Wszystkie czujniki ustaw w takiej samej odległości od siebie. (prawa i lewa strona)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam , na poczatku napisze ze nie dziala szukaj i za cholere nie moge nic znalesc ! zapala mi sie kontrolka ESP podczas jazdy , po zgaszeniu sielnika jest ok i po jakims czasie np : 2 godz zapala sie od nowa . Wpalem na pomysl by wyczyscic klemy na aku , po tym w ogole nie gaslo i zapalala sie odrazu . Potem zgaslo i znowu powrocilo do normy czyli pojawia sie podczas jazdy . Zaznaczam ze napiecie sprawdzilem - jest , ładowanie - jest . Wiecej nie mam pomysłów . Moze cos jescze z tymi klemami ale juz sam nie wiem . Prosze o pomoc

---------- Post dopisany at 19:48 ---------- Poprzedni post napisany at 19:11 ----------

wyczytalem gdzies ze to moze byc jakis sensor kąta skretu , lub jego adaptacja . Nic na ten temat nie wiem . Mam kompa i kabel wiec moze ktos napisze gdzie mam szukac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak masz kompa i kabel to Cie powstrzymuje od podpięcia do auta ?

spokojnie nie wybuchnie


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wchodzisz w ABS i odczytujesz błędy, wklejasz tutaj i jedziemy !!!!!!!!!!! :grin:


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaobserwuj również inne objawy, być może zapalenie się kontrolki może być połączone z inną, która oświeci się/zgaśnie/ opadnie wskazówka temp. płynu etc...

U mnie (V6)było tak, że padł czujnik G2/62 i różnica w temp dla komputera to ESP:facepalm:

Doszedłem do tego jak zauważyłem że kontrolka oświeca się wtedy jak opadała wskazówka temperatury. po zgaszeniu i ponownym dopaleniu silnika na jakiś czas mijało. po wymianie czjnika usterka nie powróciła.

ale sprawdz najpierw VAGiem jak pisze @dev....co mu dolega.


/______________________\

[_oo_\===0000===/_oo_]

\_o____[6489 GMF]____o_/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też ciekawy jestem...

I jak ustawić "te" prawidłowe odległości czujników w zwrotnicach???


:audi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 0.6-0.8 mm :grin:


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Ty potrafisz czasem na forum konkretnie odpisać, czy wszystko to zagadką musi być lub tajemnica???


:audi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

w zwrotniczch masz czujniki, które mozna regulowac

ja zawsze wciskam do oporu i delikatnie krece półosią, jak zaczyna trzec to delikatnie cofam

i jest ok


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

01826- Sensor for steering Angle (g85)- supply voltage terminal 30

35-10 intermittent

01206- signal for duration of ignition Off

27-10 - implausible signal - intermittent

---------- Post dopisany at 19:34 ---------- Poprzedni post napisany at 17:27 ----------

Takie oto blędy

---------- Post dopisany at 20:44 ---------- Poprzedni post napisany at 19:34 ----------

Co mogę zrobic na początku panowie ? Prosze o jakąs kolejnosc , jakas adaptacja czy cosik takiego tez jest . Prosze o pomoc , bo do zimy niedaleko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierwszy bład jest o G85, trzeba sprawdzic kalibracje, mozliwe że sam czujnik zdechł, kiepskie zasilanie

drugi błąd jest nma temat problemu z zasilaniem, sprawdz stacyjke


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję. :good:


:audi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

delikatnie WD lub inne ujostwo. A jak nie to rwij na chama i nowy czujnik kup.


:audi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

no już jeden tak załatwiłem:/ no i teraz reszta 3x stówka ....średnio

zapomniałem natomiast dodać, że tarcze są troszkę zwichrowane, i czuć jak się hamuje- czy to może być powód?

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam. od pewnego czasu borykam się z problemem. z niewiadomych przyczyn zaczęła się świecić kontrolka abs i miga kontrolka ręcznego. jeszcze do niedawna czasami znikało, pojawiała się kontrolka esp, po czym gasła i niby wszystko okej było. bywało że przy odpalaniu nic się nie pokazywało. teraz już cały czas widnieje abs i ręczny, od samego zapłonu, 3krotny sygnał dźwiękowy. podłączyłem vaga i wywala w grupie engine:

1 Fault Found:

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1649 - 35-00 - -

chodzi o uszkodzony czujnik abs w którymś kole czy coś poważniejszego?

jak próbuję wejść w vagu w grupę abs/brakes, to parenaście sekund oczekiwania i wywala:

No response from controller. Retry?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterownik na bloku ABS zdechł


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również mam pytanie co do ABS. Jadąc dzisiaj w trakcie jazdy zaświecił mi się na fisie czerwony wykrzyknik oraz kontrolka abs, przejachałem parę kilometrów i zgasła. wyłączyłem silnik i potem już przy ponownym odpalaniu zaświeciła się i po przejachaniu około 2km zgasła przy czym przy jej gaśnięciu zaświeciła się kontrolka asr i kiedy włączyłem ponownie asr wszystko wróciło do normy po skanowaniu Vag pojawia się taki komunikat:

Control Module Part Number: 038 906 019 BR

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1064

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 06335

1 Fault Found:

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1649 - 35-10 - - - Intermittent błędu nie da się skasować. Co to może być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juz Ci odpisywałem


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja również mam pytanie co do ABS. Jadąc dzisiaj w trakcie jazdy zaświecił mi się na fisie czerwony wykrzyknik oraz kontrolka abs, przejachałem parę kilometrów i zgasła. wyłączyłem silnik i potem już przy ponownym odpalaniu zaświeciła się i po przejachaniu około 2km zgasła przy czym przy jej gaśnięciu zaświeciła się kontrolka asr i kiedy włączyłem ponownie asr wszystko wróciło do normy po skanowaniu Vag pojawia się taki komunikat:

Control Module Part Number: 038 906 019 BR

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1064

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 06335

1 Fault Found:

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1649 - 35-10 - - - Intermittent błędu nie da się skasować. Co to może być?

18057/P1649/005705 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Possible Causes

Fault Code(s) stored in Brake Electronics (J104)

Communication Error with Brake Electronics (J104)

Possible Solutions

Check Brake Electronics (J104) for Fault Codes

Check Communication with Brake Electronics (J104)

See Measuring Value Blocks (MVB)

Przetłumacz sobie w necie. :wink:


:audi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj masz przykład jak użytkownik z innego forum rozwiązał problem:

Panowie sprawa na chwile obecna wyglada nastepujaco

mialem w sobote wyciagac ten sterownik ABSu ale w piatek testowalem nowo zakupiony kabelek i o dziwo polaczyl on sie bez wiekszych problemow z ABSem komunikat o bledzie wygladal tak :

1 Fault Found

00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

wiec jako ze akurat posiadalem taki czujnik wymienilem go i problem swiecacych kontrolek ABS i ASR juz nie wystepuje wszystko dziala jak nalezy :-)

ale w dalszym ciagu w czasie laczenia sie interfejsu z ABS mam taki trzykrotny sygnal i zapala mi sie na fisie czerwony wykrzyknik w nawiasach wiec sterownik i tak bedzie musial jechac do pana Olo-gsm bo wszystko reszta jest ok czyli klocki , czujniki , poziom plynu wiec chyba tylko zostal ten sterownik

Ale u Ciebie moze być coś innego, mimo wszystko, zawsze to jakiś trop. :grin:


:audi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

można próbować regenerować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używaną pompę kupisz za 150-200 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykluczając powyższe to jak jest z tą prędkością na poszczególnych kołach- jeśli koronki/czujniki są w złej odłegłości bądź są uszkodzone to powinien pokazać różnicę na kołach, prawda?

Dziś zdemontowałem tarcze i przetoczyłem- były minimalnie zwichrowane, ale delikatnie "liznąłem":grin:

No i nic nie pomogło

Natomiast zauważyłem, że jak auto jest zimne i hamuje pierwsze 4/5 razy to wszytsko jest ok, natomiast póżniej już niekoniecznie...Czy to ma jakiś związek?

Dodatkowo niedługo przed tym jak ABS zaczął fixować to zaczął cykać podczas jazdy przekaźnik swiateł - elektryk stwierdził, że gdzieś jest nagły pobór dużej mocy i dlatego świtła(xenony) lekko mrugną i w tym momencie przekaźnik cyka. No i teraz ciekawostka: jak wyciagne bezpiecznik z ESP (ABS założony) to przestaje "cykać" no i hamuje tez normalnie- no ale to przez to że ABS nie działa wtedy...

W każdym razie, wynika z tego że przyczyna leży po stronie ESP/ABS? -wymieniłem sterwonik ABS/ESP

Dodam że w aucie chyba jest vacumpompa- co jestdziwne przy benzynie:kwasny: czy może ona dawać lewe podiśnienie i hamulec dostaje głupawki w tym samym ona nabija i np odpuszcza i wtedy są te skoki napięcia?

Przydałaby się pomoc :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...