Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swieci sie ABS ESP


AdrianoAmigo

Rekomendowane odpowiedzi

xBladex napisał:
znaczy sie ze co?

Wrzuc tu scan z pompy ABS 03 i jakie sa błedy bo tak to do niczego nie dojdziemy .

Po wymianie zawsze kodujemy sterownik oraz robimy kalibracje czujnika G85 , opis masz na FORUM .

Audi A4 (8E) Brake Electronics (Bosch 8.0) - Ross-Tech Wiki

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 3429

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

2 Faults Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

66-10 - Not Matched - Intermittent

Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie :

Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555

Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu.

Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 .

* 0?xxx: Model auta

o 9 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ)

o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 4 = HP2 16" (PR-1LX)

o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)

o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 6 = C54 (PR-1LZ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manualna

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam pytanie co do ABS. Jadąc dzisiaj w trakcie jazdy zaświecił mi się na fisie czerwony wykrzyknik oraz kontrolka abs, przejachałem parę kilometrów i zgasła. wyłączyłem silnik i potem już przy ponownym odpalaniu zaświeciła się i po przejachaniu około 2km zgasła przy czym przy jej gaśnięciu zaświeciła się kontrolka asr i kiedy włączyłem ponownie asr wszystko wróciło do normy po skanowaniu Vag pojawia się taki komunikat:

Control Module Part Number: 038 906 019 BR

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1064

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 06335

1 Fault Found:

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1649 - 35-10 - - - Intermittent błędu nie da się skasować. Co to może być?

18057/P1649/005705 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Possible Causes

Fault Code(s) stored in Brake Electronics (J104)

Communication Error with Brake Electronics (J104)

Possible Solutions

Check Brake Electronics (J104) for Fault Codes

Check Communication with Brake Electronics (J104)

See Measuring Value Blocks (MVB)

Przetłumacz sobie w necie. :wink:

Wychodzi na to, ze siadł sterownik abs

---------- Post dopisany 28-06-2014 at 13:10 ---------- Poprzedni post napisany 15-06-2014 at 20:32 ----------

mam pytanie jeszcze, po podłączeniu vag i wybraniu abs vag łączy się z ecu i kiedy się połączy na vag wyskakuje nr pompy a w Component : abs /ast 5.3 Front D10 w trakcie gy to pojawia się na monitorze na desce zapala sie abs i asr oraz wykrzyknik i piszczy jak w przypadku kiedy pojawiał się błąd, który po regeneracji sterwonika już nie występuje. czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej normalne. U mnie za każdym razem tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw uzupełnij profil jeśli masz Audi B5.

Wg mnie jak ABS działa to kontrolka nie będzie się świecić.

Sprawdź wszystkie przewody hamulcowe (ogólnie cały układ hamulcowy) czy nie ma gdzieś wycieku płynu, jeśli nie ma, w odpowiedniej kolejności odpowietrz zaciski (prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód - najlepiej we dwóch, bo w pojedynkę ciężko i pamiętaj żeby nie doprowadzić do tego aby zbiorniczek był bez płynu). I na pewno będą czujniki ABSu do regulacji jak wymieniałeś.

Przy odpowietrzaniu pompy VAGiem podnosisz auto po to aby było łatwiej odpowietrzyć układ. Wtedy masz lepszy dostęp, bo trzeba wszystkie odpowietrzniki naraz odkręcić i zacząć odpowietrzanie VAGiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Kupiłem niedawno Audi A4 B5 z automatyczną skrzynią biegów, problem mam taki, że przy końcowym hamowaniu za każdym razem załącza się abs, czuć na pedale lekkie uderzenie i dźwięk jakby sprężynki, ogólnie hamulce działają bez zarzutów, słyszałem, że może to powodować czujnik ustawiony zbyt blisko tarcz...?

Co Wy o tym sądzicie?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było oś robione przy hamulcach ???

ja miałem tak jak czujnik był zbyt daleko tarczki

stuknąłem go młotkiem gumowym i przeszło

a tak przy hamowaniu za każdym razem ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam problem z ww. układem systemu hamowania (wiem co prawda, że podobny temat niedawno ktoś poruszał, ale bez rozwiązania, a nie chciałbym komuś się wtrącać). Nie mniej samochód po wymianie wszystkich tarczy i klocków. Problem dotyczy tylnego prawego czujnika jak wynika z:

00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right (G44)

35-00 - -

otóż przy wyhamowywaniu samochodu (raczej delikatnym) tuż przed zatrzymaniem włącza się ABS, a s kolei jak wyjechałem na autostradę to po jakimś czasie w ogóle ABS się wyłączył o czym oczywiście raczył poinformować odpowiednią kontrolką (ale to zdarzyło sie tylko 2 razy i mam wrażenie, że prędkość musi być większa niż miejska).

Zrobiłem logi z ABSu prędkości kół (i tu mam wrażenie, że to potwierdza, że z kołem numer 3 jest coś nie tak):

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

tylko wygląda to momentami dość dziwnie, że z 20km/h robi się 1km/h, ale nie wiedzieć czemu powyżej 20 następowało rozłączenie ze sterownikiem, nie mniej problem jest przy małych prędkościach.

Pomierzyłem oba tylne czujniki i na obu jest identyczna rezystancja oraz na kablach takie samo napięcie, ale to wiadomo podczas postoju.

Pytanie czy podczas wymiany tarcz mogli np zabrudzić czujnik (choć jak mniemam on działa na zasadzie cewki więc wątpliwe, że to ma wpływ), ale może ktoś się spotkał z takim przypadkiem, oraz czy bez zdejmowania tarczy (bo jak wiadomo to wiąże się z rozłożeniem łożyska) jest szansa go ewentualnie przeczyścić, będzie go choć trochę widać po zdjęciu koła, ewentualnie zacisku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma na co czekać tylko ściągać tarcze tylną (wszystko ładnie powinno zejść z łożyskami po odkręceniu nakrętki ) przyglądnij się dobrze koronce ABS w jakim jest stanie ,czy jest dobrze równo nabita ,czy nie jest za syfiona ,Przy okazji zobaczysz w jakim stanie jest czujnik od wewnątrz , Jeśli wszystko będzie ok a w co trochę wątpię montujesz tarcze , możesz spróbować troszkę docisnąć czujnik (0,6-0,8mm od koronki ) kasujesz błąd i powinno hulać .....:wink:

Moze ktoś coś jeszcze Ci dopisze ......w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyzej. najpierw sprawdz czy koronka abs jest cała i czy dobrze nabita i czy czujnik abs jest we własciwej odległosci od niej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to możesz powiedzieć w co wątpisz :)? Na co szczególnie zwrócić uwagę? Bo te tarczki widziałem przy zmianie i są trochę pordzewiałe, ale do tej pory to nie był problem i jeszcze jedno, jak docisnąć? Tak aby był jak mniemam bliżej tarczki (on tak swobodnie pójdzie? czy trzeba będzie coś rozkręcić itd?)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem dokładnie tak samo.okazało sie ze czujnik był po prostu za duzo wysuniety.zdejmij koło docisnij czujnik do konca az bedzie pocierał o koronke i wtedy delikatnie go wysun tak by nie obcierał o koronke,jak bedziesz obracał tarczą to bedziesz słyszał czy ociera..ja tak zrobiłem i chula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kolego aby go docisnąć będę musiał go najpierw odkręcić? Czy sam on pójdzie np gumowym młotkiem (od tyłu), sorki za prymitywne pytania ale to akurat coś przy czym jeszcze nie grzebałem. A powiedzcie mi macie jakiś patent na dokręcenie potem łożysk? Bo jak widziałem to gość robił to mocno na wyczucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kolego aby go docisnąć będę musiał go najpierw odkręcić? Czy sam on pójdzie np gumowym młotkiem (od tyłu), sorki za prymitywne pytania ale to akurat coś przy czym jeszcze nie grzebałem. A powiedzcie mi macie jakiś patent na dokręcenie potem łożysk? Bo jak widziałem to gość robił to mocno na wyczucie.

kolego czujniki sa wkładane na takich blaszkach sprezynujacych.powinienes go ruszyc reka.chyba ze bedzie zapieczony to juz troche wiecej roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz to auto ma swoje lata ;) a to pewno nigdy nie było ruszane. Może jutro dam radę coś z tym zrobić, bo stało się to zaraz po wymianie tarcz ale już nie miałem czasu drążyć tematu, więc faktycznie albo ten czujnik albo mechanik uszkodził tarczkę, przekładając.

A wiesz może jak z tymi łożyskami? Bo tu nie mam doświadczenia, wiem jak w samolocie dokręcamy na moment, ale tu niestety podobno to tak nie działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dokrecam tylne piasty na wyczucie bo nie mam klucza dynamometrycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...