RALF76 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Witam Walczę ze świecącą kontrolką airbag + parking brake - dzieje się tak co drugie odpalanie - raz jest dobrze a raz świeci. Wykonałem: 1) podpięcie pod kompa - brak komunikacji ze sterownikiem airbag ( w momencie kiedy jest komunikacja to zero błędów) 2)sprawdziłem połączenia przy silniczkach elektrycznych przy zaciskach (wyjąłem wtyki przeczyściłem i złożyłem) 3)wyjąłem sterownik elektrycznego hamulca (przeczyściłem i złożyłem - w bagażniku po prawej stronie) 4)kostki pod siedzeniami (przeczyściłem i złożyłem) - te zółte kostki to od poduszek? i...... lampa dalej świeci AIR BAG + Parking Brake co drugie trzecie odpalanie Co można jeszcze sprawdzić? jakieś pomysły bo ręce opadają? czyżby sterownik padał? Akumulator ma 6 lat (sprawdzę jeszcze jego stan) czy może być przyczyną że przy włączeniu kluczyka i teście wszystkich sterowników waha się napięcie i sterownik airbag traci zasilanie? Dodam że nigdy w czasie jazdy się nie zaświeci - generalnie zasada taka że jak po włożeniu kluczyka jest OK to dopóki nie zgaszę nie ma problemu a jak przy włożeniu kluczyka już nie świeci się kontrolka ze są nie zapięte pasy oznacza że na pewno airbag nie zgaśnie. Z góry dzieki za pomoc.
DragonGTI Opublikowano 5 Czerwca 2014 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Akumulator jest pierwszą rzeczą którą sprawdź w takim układzie.. Skoro ma 6 lat to już napewno nie trzyma napięcia tak jak powinien a bynajmniej jest bardziej wrażliwy na każdy pobór prądu..
RALF76 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2014 Sprawdziłem aku - wczoraj trasa 150km i połowa to eska więc 120-140km/h - rano po nocy badam napięcie 12,46 (zapaliłem OK) - pojechałem jeszcze 2x15 km badam ponownie po 30 minutach 12,43V i lampa znów świeci. Dziwne że po 150km nie podładował się chociaż do 12.5V - badałem dwuletni akumulator i ma 12.7V -prośba o podpowiedź -czy może mieć wpływ na elektronikę że 12,46 jest OK a 12,43V już airbag świeci..
Gresus Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Najlepiej podjechać do kogoś kto sprawdzi pod obciążeniem. Jak miałem padnięte aku w alfie też było 12V a pod obciążeniem siadał jak wściekly
RALF76 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2014 jeszcze jedna próba przejechałem 1 km - napięcie aku 12,56V otwieram drzwi spada na 14,48V i jest OK airbag nie świeci - wygląda jakby po dłuższym postoju nawet 30 min napięcie spadało poniżej 12,48V i wtedy chyba jest problem... PS. Na aku odczytałem 8K0915181 0199000022 - jakej jest pojemności i prąd rozruchowy, wie ktoś?
DragonGTI Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Nie pisze nic na dekielku od aku? tam powinny być informacje jaka pojemność i max prąd rozruchowy. Próbowałeś powyłączać wszystkie odbiorniki a nawet i światła? jak wyłączysz wszystką możliwą elektronike to dalej świeci? Chyba czeka Cię wymiana aku... Jak wygląda na postoju napięcie przy odpalonym silniku na biegu jałowym a jak wygląda kiedy przygazujesz ?
wrclaguna Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Stan akumulatora sprawdzisz w Gateway 19 w blokach pomiarowych :
RALF76 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2014 Dostałem się do aku jest 95Ah 450A - teraz nie produkują o prądzie rozruchowym 450A więc trzeba 800A - rozumiem że nie ma to znaczenia dla kodowania ważne aby była pojemność ta sama. Wszystkie światła wyłączone i odbiorniki... napięcie się zmienia z czasem i jak spadnie poniżej 12,5V to wydaje mi się że airbag świeci - na aku data produkcji 11.2007... Kolejny test jechałem 8km - zatrzymałem się zgasiłem. Włączyłem od razu kluczyk bez zapalania i lampa świeci - mierze napięcie na aku 12.66V myśle super zapalam lampa zgasła - mam wrażenie że jak postoję powyżej 10-30 min i napięcie spadnie poniżej 12.5V to zaczynają sie problemy. Update: Podmieniłem akumulator na inny dobry, dwa odpalania OK trzecie lampa świeci - niestety to samo - znów jestem w tym samym miejscu - pomocy... raz jest komunikacja ze sterownikiem a raz nie ma..... ---------- Post dopisany 14-06-2014 at 14:57 ---------- Poprzedni post napisany 07-06-2014 at 21:13 ---------- czy po moich sprawdzeniach należy skasować błąd w sterowniku czy nie ma to znaczenia?
wrclaguna Opublikowano 20 Czerwca 2014 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Skasuj błedy ..........zobaczymy .
RALF76 Opublikowano 21 Lipca 2014 Autor Opublikowano 21 Lipca 2014 Witajcie, Problem rozwiązany - wymiana sterownika, gdyby ktoś miał podobne objawy to trzeba przygotowywać się do wymiany. Generalnie u mnie było tak że raz była komunikacja a raz nie, w ostatnim tygodniu przed wymianą podczas jazdy zapaliła się kontrolka airbag + parking brake i już przez tydzień nie zgasło. Po wymianie sterownika wszystko wróciło do normy. Gdyby ktoś pytał czy jest komponent to oczywiście jest. PS. Dzięki za pomoc i wyrozumiałość dla wrclaguna który prowadził mnie sprawdzając różne przyczyny i były to zapewne trafne miejsca ale nikt się nie spodziewał że może paść sterownik pomimo że samochód bezwypadkowy. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi