Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak komunikacji ze sterownikiem airbag - rozwiązanie problemu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Walczę ze świecącą kontrolką airbag + parking brake - dzieje się tak co drugie odpalanie - raz jest dobrze a raz świeci.

Wykonałem:

1) podpięcie pod kompa - brak komunikacji ze sterownikiem airbag ( w momencie kiedy jest komunikacja to zero błędów)

2)sprawdziłem połączenia przy silniczkach elektrycznych przy zaciskach (wyjąłem wtyki przeczyściłem i złożyłem)

3)wyjąłem sterownik elektrycznego hamulca (przeczyściłem i złożyłem - w bagażniku po prawej stronie)

4)kostki pod siedzeniami (przeczyściłem i złożyłem) - te zółte kostki to od poduszek?

i...... lampa dalej świeci AIR BAG + Parking Brake co drugie trzecie odpalanie

Co można jeszcze sprawdzić? jakieś pomysły bo ręce opadają? czyżby sterownik padał?

Akumulator ma 6 lat (sprawdzę jeszcze jego stan) czy może być przyczyną że przy włączeniu kluczyka i teście wszystkich sterowników waha się napięcie i sterownik airbag traci zasilanie? Dodam że nigdy w czasie jazdy się nie zaświeci - generalnie zasada taka że jak po włożeniu kluczyka jest OK to dopóki nie zgaszę nie ma problemu a jak przy włożeniu kluczyka już nie świeci się kontrolka ze są nie zapięte pasy oznacza że na pewno airbag nie zgaśnie.

Z góry dzieki za pomoc.

Opublikowano

Akumulator jest pierwszą rzeczą którą sprawdź w takim układzie..

Skoro ma 6 lat to już napewno nie trzyma napięcia tak jak powinien a bynajmniej jest bardziej wrażliwy na każdy pobór prądu..

Opublikowano

Sprawdziłem aku - wczoraj trasa 150km i połowa to eska więc 120-140km/h - rano po nocy badam napięcie 12,46 (zapaliłem OK) - pojechałem jeszcze 2x15 km badam ponownie po 30 minutach 12,43V i lampa znów świeci. Dziwne że po 150km nie podładował się chociaż do 12.5V - badałem dwuletni akumulator i ma 12.7V -prośba o podpowiedź -czy może mieć wpływ na elektronikę że 12,46 jest OK a 12,43V już airbag świeci..

Opublikowano

Najlepiej podjechać do kogoś kto sprawdzi pod obciążeniem. Jak miałem padnięte aku w alfie też było 12V a pod obciążeniem siadał jak wściekly :D

Opublikowano

jeszcze jedna próba przejechałem 1 km - napięcie aku 12,56V otwieram drzwi spada na 14,48V i jest OK airbag nie świeci - wygląda jakby po dłuższym postoju nawet 30 min napięcie spadało poniżej 12,48V i wtedy chyba jest problem...

PS. Na aku odczytałem 8K0915181 0199000022 - jakej jest pojemności i prąd rozruchowy, wie ktoś?

Opublikowano

Nie pisze nic na dekielku od aku? tam powinny być informacje jaka pojemność i max prąd rozruchowy.

Próbowałeś powyłączać wszystkie odbiorniki a nawet i światła? jak wyłączysz wszystką możliwą elektronike to dalej świeci?

Chyba czeka Cię wymiana aku...

Jak wygląda na postoju napięcie przy odpalonym silniku na biegu jałowym a jak wygląda kiedy przygazujesz ?

Opublikowano

Stan akumulatora sprawdzisz w Gateway 19 w blokach pomiarowych :

AKUMULATOR.jpg

Opublikowano

Dostałem się do aku jest 95Ah 450A - teraz nie produkują o prądzie rozruchowym 450A więc trzeba 800A - rozumiem że nie ma to znaczenia dla kodowania ważne aby była pojemność ta sama.

Wszystkie światła wyłączone i odbiorniki... napięcie się zmienia z czasem i jak spadnie poniżej 12,5V to wydaje mi się że airbag świeci - na aku data produkcji 11.2007...

Kolejny test jechałem 8km - zatrzymałem się zgasiłem. Włączyłem od razu kluczyk bez zapalania i lampa świeci - mierze napięcie na aku 12.66V myśle super zapalam lampa zgasła - mam wrażenie że jak postoję powyżej 10-30 min i napięcie spadnie poniżej 12.5V to zaczynają sie problemy.

Update:

Podmieniłem akumulator na inny dobry, dwa odpalania OK trzecie lampa świeci :( - niestety to samo - znów jestem w tym samym miejscu :( - pomocy... raz jest komunikacja ze sterownikiem a raz nie ma.....

---------- Post dopisany 14-06-2014 at 14:57 ---------- Poprzedni post napisany 07-06-2014 at 21:13 ----------

czy po moich sprawdzeniach należy skasować błąd w sterowniku czy nie ma to znaczenia?

Opublikowano

Skasuj błedy ..........zobaczymy .

Opublikowano

Witajcie,

Problem rozwiązany - wymiana sterownika, gdyby ktoś miał podobne objawy to trzeba przygotowywać się do wymiany. Generalnie u mnie było tak że raz była komunikacja a raz nie, w ostatnim tygodniu przed wymianą podczas jazdy zapaliła się kontrolka airbag + parking brake i już przez tydzień nie zgasło.

Po wymianie sterownika wszystko wróciło do normy. Gdyby ktoś pytał czy jest komponent to oczywiście jest.

PS. Dzięki za pomoc i wyrozumiałość dla wrclaguna który prowadził mnie sprawdzając różne przyczyny i były to zapewne trafne miejsca ale nikt się nie spodziewał że może paść sterownik pomimo że samochód bezwypadkowy.

Pozdrawiam

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...