Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Auto nie przyśpiesza


ekonom

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Ostatnio pojawił się w aucie dziwny objaw. Jadąc auto nagle traci moc. Problem pojawia się sporadycznie co jakiś czas.

Dzisiaj miałem wrażenie jakby objaw się nasilił. Nie byłem w stanie wyprzedzić ciężarówki. Zrobiłem redukcję do 4 biegu obroty wskoczyły na około 3,5 RPM i mułowato autko przyśpieszało. Zerknełem również na chwilowe spalanie i było bardzo niskie bo około 8-10L, gdzie w normalnych warunkach oscylowało przy takim przyśpieszaniu 20-25L.

Jadąc spokojnie jest wrażenie jakbym auto zaczynało hamować, a przy przyśpieszaniu totalny muł.

Czy macie jakieś sugestie co i jak ? Zapewne najlepiej by było podpiąć pod komputer, lecz chwilowo nie mam takiej możliwości.

P.S. Nie wiem czy ma to znaczenie ale auto również ma objaw w postaci drgań na postoju. Temat prowadzony pod adresem http://a4-klub.pl/2-0t-232/auto-drga-wibruje-manual-307185/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Miałem podobny problem z A4 2.0 TFSI BGB.

Auto stało się mułowate, dostało dużej turbo dziury.

Przyspieszaniu towarzyszył świszczący dźwięk.

Po problemach z diagnozą w końcu okazało się, że rozwiązanie jest nieskomplikowane: uszkodzony tzw. elektryczny zawór recyrkulacji powietrza.

Po wymianie na nowy auto śmiga aż miło :D

Poniżej znajdziesz szeroko omówione rozwiązanie problemu:

Brak mocy , turbodziura w 2.0 TFSI Vw-Audi-Seat-Skoda | ŁG Autoserwis Kraków

Mam nadzieje, że u Ciebie będzie to tylko ta przyczyna,

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz może zdjęcie w którym miejscu owy zawór się znajduje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Czy sprawdzałeś motor VAG-iem?

W moim aucie wyświetlał błąd ciśnienia doładowania i właśnie problem ze sterownikiem.

Na desce wybijał info: Check engine i sterownik.

W jednym z ASO już chciano sterownik wymieniać :facepalm:

i reflash seryjnego softu robić:doh:

Przyczyna tak jak napisałem okazała się prosta: uszkodzony N249 czyli zawór recyrkulacji powietrza przy turbo.

Tu masz filmik dotyczący wymiany:

i wątek z audizine z diagramem:

Boost Pressure Control Valve?

Powodzenia :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Czy sprawdzałeś motor VAG-iem?

W moim aucie wyświetlał błąd ciśnienia doładowania i właśnie problem ze sterownikiem.

Na desce wybijał info: Check engine i sterownik.

W jednym z ASO już chciano sterownik wymieniać :facepalm:

i reflash seryjnego softu robić:doh:

Przyczyna tak jak napisałem okazała się prosta: uszkodzony N249 czyli zawór recyrkulacji powietrza przy turbo.

Tu masz filmik dotyczący wymiany:

i wątek z audizine z diagramem:

Boost Pressure Control Valve?

Powodzenia :hi:

Nie n249 tylko zawór DV :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

W 2.0 TFSI ten zawór nazywa się N249 (turbocharger air recirculation valve)

Jest to zawór DV z angielska Diverter Valve.

Ale nie chodzi tutaj o to żeby się mądrzyć i spierać o nomenklaturę tylko żeby Koledze pomóc :D,

Podobno te pierwsze zawory w 2.0 tfsi miały wadę i membrana pękała. Szukaj poprawionej wersji zaworu OEM firmy PIERBURG, cena ok. 200 pln.

PS. Poniżej link do opisu instalacji i diagram umiejscowienia zaworu:

DIY: B7 A4 2.0T Diverter Valve Removal/Installation

http://i177.photobucket.com/albums/w225/spudisdabest/Picture1-2.png

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spieram się o nomenklature , ani mądrze się :wink: Przyczyną usterki nie jest sam n249 jak juz tylko wlaśnie pęknięta membrana zaworu DV.

Po prostu zawór DV należy wymienić na najnowszą wersje ze zmienioną konstrukcją i to wszystko w tej kwesti.

Do tego zrobić kompletna diagnostyke i jeśli jest ok jeździć, jesli nie dalej diagnozować i naprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak :D,

Niestety mimo samej wadliwej membranki zawór wymienić trzeba w całości...

Podobno w nowszych wersjach zaworu np. PIERBURG wada jest wyeliminowana.

Zerknijcie poniżej trochę info o tym wynalazku :

file:///Users/test/Downloads/PIERBURG_Informacja%20montazowa_Elektryczny%20zawor%20recyrkulacji%20powietrza%20(1).pdf

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opis. Właśnie walcze z Vagiem i nie mogę uzyskać połączenia z blokiem 01 - Engine na wersji Vag com 409. Na nowszych wersjach w ogóle nie mogę uzyskać połączenia.

U mnie niestety (stety) nie ma żadnego błędu na desce (check enginge itp.).

Macie może nr. tej części od PIERBURGa ? Można to kupić poza ASO ?

Ta część podejdzie pod 2005 BGB Audi A4 2.0 TFSI

7.01830.13.0 PIERBURG - AutoParts | Części samochodowe sklep internetowy, motoryzacyjny online

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.ebay.co.uk/itm/281199914628?redirect=mobile

Ktos takie dokladki probowal?

Sorry za OT, mam nadzieje ze wymiana DV pomoze Ci kolego bo to najtansza mozliwosc naprawienia tej usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dostać do fortecy VAGa w kanale Engine i jeden błąd tylko był : P0243 Elektrozawór regulacji ciśnienia doładowania ; przerwa w obwodzie lub zwarcie masy.

Zakupiłem zawór odcinający turbinę (06H145710D) wraz z zaworem regulacji ciśnienia (06F129101G nie było z końcówką F bo zaprzestano jego produkcji widocznie jakiś bubel był)i jego uszczelką o, którym była mowa w wątku http://a4-klub.pl/2-0t-232/all-b7-problemy-obrotami-94067/ .

Na dniach spróbuje to wymienić po wymianie napisze czy coś się zmieniło.

Czy przy wymianie tego zaworu regulacji ciśnienia coś jeszcze trzeba lub wypadało by przeczyścić ?

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbobastard to mnie nie pocieszyłeś :)

To nie jest N75 lecz n249. Z tego co pamiętam to N75 był nowy jak turbo zmieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N249 to przeciez dv czyli zawor odcinajacy. To co Ty tam jeszcze kupiles? Powinienes sobie przed kupnem wyjac te dv i sprawdzic gumowa membrane czy nie jest przerwana, jak nie jest to nie ma co kupowac i wymieniac.

U mnie nie pomoglo, ale u ciebie moze pomoc, miejmy nadzieje ze tak bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha no to zobaczymy. A czy sa jeszcze jakieś zawory z turbiną związne oprócz DV i N75 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór DV wymieniony, odma z uszczelką również. Do tego jeszcze okazało się, że jest nieszczelność to ją uszczelniliśmy taśma.

Efekt ? Teraz już na stałe jest usterka z przyśpieszeniem. Na desce brak błędów. Dziś już nie miałem możliwości podpięcia pod komputer ...

Macie jakieś pomysły ? Jutro chce wymienić zawór N75 może to ten zawór szwankował na początku.

Jaki będzie nr. częsci zawór N75 do Audi A4 b7 rok 2005 silnik BGB ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...