Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Dziwne drgania silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema opisze wam historie mojej a4 i drgań silnika i dziwnego szumu na każdym biegu a w szczególności na 4-5 biegu przy obrotach około 1.800-2.200.Zwiedziłem chyba już wszystkich mechaników w zachodniopomorskim każdy co innego wymyślał -wymieniłem poduchy pod silnikiem skrzynia,pozbyłem się kata i nic dalej odpinali mi jakieś czujniki przy skrzyni , wtrysk sterujący dalej NIC,pompa,wtryski,ciśnienie w silniku wszystko OK,Nowiuśkie sprzęgło dalej nic nie pomogło normalnie idzie się pociąć.Pomóżcie :wallbash:

Opublikowano

A założyłeś odpowiednie poduszki do swojego silnika (spradź czy masz te same numery części co w etce). Ja do wczoraj miałem również drgania silnika i okazało się że prawa poduszka pod silnikiem była założona nie od tego silnika (wymieniałem pół roku temu wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynią) i się urwała dolna podstawa poduszki. A też wymieniałem sprzęgło i kombinowałem ze wszystkim co można było tak jak ty. wczoraj założyłem taka jak powinna być i jest git :good:. U mnie była taka przyczyna więc sprawdź sobie to a jak nie to to będziemy kombinować dalej :hi:

Opublikowano

te drgania silnika to chyba kazdy 1z mam na wyzszych biegach

mi sie wydaje że jest to wziązane z pracą turbiny własnie w tym zakresie

Opublikowano

te drgania silnika to chyba kazdy 1z mam na wyzszych biegach

mi sie wydaje że jest to wziązane z pracą turbiny własnie w tym zakresie

Nie zgodze się z Tobą te drgania na wyższych biegach (przy 2 tyś.)są spowodowane luzem sprężyn na tarczy sprzęgła lub biciem tarczy(ja tak miałem,wymieniłem poduszki - troche zmalało,wymieniłem kompletne sprzęgło- przestało, do czasu aż nie zerwała się ta poducha. Silnik diesla zawsze będzie drgał i od tego są właśnie poduszki, jeśli są zepsute lub nie takie jak trzeba nie są w stanie wytłumić tych drgań. Kolega wyżej pisał że ma wymienione sprzęgło więc luzy sprężyn i krzywą tarczę wykluczam.

Opublikowano

tez wymieniałem sprzegło w 1z-cie a objaw pozostał

Opublikowano

tak ale Weście pod uwagę jęli bujnie się samochód w pewnym zakresie obrotów to te drgania nie występują um mnie występują też sokół wie ale jak bujne go na trójce powiedzmy do 2500 obr później 4 a na końcu 5, tak by obroty nie spadły poniżej 2000 przy wbiciu piątego biegu to tych drgań już nie ma

Opublikowano

u mnie jest właśnie to samo jak u grippen, myślałem że morze silnik za słaby więc kupiłem czip boxa po jego zamontowaniu but o 100% lepszy ale na luzie obroty skakały i podszarpywało silnikiem a objawy pozostały. więc ściągłem tego boxa i podłączyłem do kumpla Alehambry 1z oprócz tego że obroty się lekko podniosły wszystko było ok więc coś musi być nie tak z silnikiem.

Opublikowano

nie z silnikiem może być ok po prostu trzeba wymienić poduszkę pod silnikiem tylko na taką jaka powinna być u mnie może być spowodowane sprzęgłem tak przynajmniej kumpel twierdzi bo jak wcisnę to tak jakby blaszka o blaszkę coś stukało i jest to łożysko na sprzęgle wyciskowe chyba dobrze nazwałem

Opublikowano

zapomniałem dodać że jak stoje w korku lub czesto ruszam z 1 biegu to zaczyna tak telepać silnikiem przy puszczaniu sprzęgla aż całą bryką żuca i nie idzie ruszyć a jak wrzuce 2 bieg pół sprzęgło to jest ok płynnie ruszę bez żadnych szarpnięć. którą tą poduszke wymienileś grippen stojąc przodem do auta :mysli:

Opublikowano

na razie nie wymieniałem w tym miesiącu wymienię komplet sprzęgło i 2 poduchy

Opublikowano

zapomniałem dodać że jak stoje w korku lub czesto ruszam z 1 biegu to zaczyna tak telepać silnikiem przy puszczaniu sprzęgla aż całą bryką żuca i nie idzie ruszyć a jak wrzuce 2 bieg pół sprzęgło to jest ok płynnie ruszę bez żadnych szarpnięć. którą tą poduszke wymienileś grippen stojąc przodem do auta :mysli:

sprzegło do wymiany

Opublikowano

tak ale Weście pod uwagę jęli bujnie się samochód w pewnym zakresie obrotów to te drgania nie występują um mnie występują też sokół wie ale jak bujne go na trójce powiedzmy do 2500 obr później 4 a na końcu 5, tak by obroty nie spadły poniżej 2000 przy wbiciu piątego biegu to tych drgań już nie ma

Ale właśnie problem polega na tym że drgania są w zakresie 2 tyś obrotów a tego nie powinno być :no: Ja jak wymieniłem sprzęgło (SASH) to drgania w tym zakresie znikneły ale pozostało poszarpywanie przy ruszaniu (gdy postoje w korku). Jak wczoraj wymieniłem prawa poduszkę było git ale dzisiaj znowu poszarpuje mniej ale jednak. Podejrzewam że trzeba wyregulować tą poduszkę z przodu silnika i bedzie dobrze ale nie mam teraz czasu więc na weekendzie się tym zajmę i dam znać :wink4:

Opublikowano

Kolego na bank sprzęgło w d.... Co z tego, że nowe? Sam 2 razy w tygodniu zmieniałem sprzęgło.

Kupiłem Sachsa w dwóch różnych sklepach - dobrali na podstawie rocznika, silnika. Z wyglądu inna - podwójne sprężyny w tarczy i krótszy ich skok 9co widać gołym okiem), reszta identyczna.

Objawy, jak opisujesz - szarpanie przy starcie i buczenie a nawet drźenie budy przy dodawaniu gazu w zakresie 1800-2100 obr./min. na 4 i 5 biegu.

Byłem już wkurwiony, ale cóż (stare się już ślizgało, ale nie było tych objawów).

Jedyną rzeczą jaką zrobiłem - trzeci sklep (IC).

Dobrali tarcz (podobna cena), ale coś mnie pokusioło, żeby spisać numery z oryginału. Na drugi dzień dzwonie i okazało się, że tamta co była zamówiona byłaby identyczna jak 2 poprzednie, a ta która ma takie same numery jak moja stara (oryginał) kosztuje prawie 2 x więcej.

No cóż, zamówiłem. Okazało się, że tarcza jest idealnie zgodna z oryginałem (również sachsa) - spręzyny pojedyńcze, długi skok tłumika drgań skrętnych.

Założone i od tej pory nie czuje żadnych dziwnych objawów.

Wniosek jest taki - może ktoś wcześniej wymieniał u ciebie sprzęgło, bądź samą tarcz i włożył właśnie podobny model nie dobrany wg oryginalnej tarczy.

P.S. Dodam, że ja również nie posiadam koła dwumasowego, więc tam tłumik drgań musi być naprawdę o większym skoku.

W tym przedziale masz największy moment (2100), więc tarcz jest skręcana najmocniej, a krótki skok sprężyn w tłumiku drgań ogranicza jego zadanie w tych motorach i przenosi "na sztywno" drgania układu korbowego na skrzynię.

Nieprzyjemnie się z tym jeździ.

Jak chcesz to podam ci numery mojej tarczy, którą kupiłem identyczną z oryginałem.

Pozdrawiam

Opublikowano

Ale właśnie problem polega na tym że drgania są w zakresie 2 tyś obrotów a tego nie powinno być :no: Ja jak wymieniłem sprzęgło (SASH) to drgania w tym zakresie znikneły ale pozostało poszarpywanie przy ruszaniu (gdy postoje w korku). Jak wczoraj wymieniłem prawa poduszkę było git ale dzisiaj znowu poszarpuje mniej ale jednak. Podejrzewam że trzeba wyregulować tą poduszkę z przodu silnika i bedzie dobrze ale nie mam teraz czasu więc na weekendzie się tym zajmę i dam znać :wink4

wiem że tego nie powinno być nie w takiej klasie samochodu będe wszystkiego próbował zacznę od poduszek później sprzęgło

zapomniałem dodać że jak stoje w korku lub czesto ruszam z 1 biegu to zaczyna tak telepać silnikiem przy puszczaniu sprzęgla aż całą bryką żuca i nie idzie ruszyć a jak wrzuce 2 bieg pół sprzęgło to jest ok płynnie ruszę bez żadnych szarpnięć. którą tą poduszke wymienileś grippen stojąc przodem do auta :mysli:

też tak miałem ze dwa razy, przejechałem koło 100 Km wsiadam chce jechać do domu a tu zapalam ruszam i telepie cały ja w strachu żona dziecko myślałem że wtrysk się zapchał czy coś takiego ale od tamtej pory się nie powtórzyło [br]Dopisany: 05 Wrzesień 2008, 07:48_________________________________________________aha te drgania występują koło 2000 tyś ale nie napisane jest że jak się przyśpiesza stopniowo tzn pomału gaz jeżeli tak się przyśpiesza to drgania nie są wyczuwalne tak bardzo natomiast na piątym biegu tak przy obrotach 1600 jeżeli wciśniemy gaz do oporu to wtedy są drgania jak wskazówka dojdzie do 1800 . Wina najprawdopodobniej sprzęgła

Opublikowano

Drgania/rezonans w okolicach 2 tyś. obrotów to oczywiście wina sprzęgła w 100% bo jak wymieniłem sprzęgło ustały a zrobiłem już z 15tyś. więc tutaj nie ma wątpliwości. Tylko akurat u mnie problem polega na szarpaniu podczas ruszania a tu winą raczej są poduszki, u mnie w tym momencie regulacja trzpienia przejmującego moment obrotowy z przodu silnika, bo jak wymieniłem zerwaną prawą poduszkę pod silnikiem jest o wiele lepiej ale to jeszcze nie to. Zresztą jak lokalizowałem skąd się biorą te drgania przy 2 tyś. zanim wymieniłem sprzęgło, próbowałem regulować ten czpień z przodu silnika i miałem takie szarpanie przy ruszeniu jak ustawiłem go w pewnym położeniu a jak zmieniłem jego położenie, szarpania nie było przy ruszaniu ale rezonans przy 2tyś zostawał za każdym razem taki sam bez względu jak ustawiłem ten czpień, więc moim zdaniem rezonans przy 2 tyś jest winą sprzęgła a szarpanie przy ruszaniu poduszki.

Jeśli ktoś ma objawy opisywane w tym wątku należy sprawdzić:

-poduszki pod silnikiem

-poduszki pod skrzynią

-trzpień przejmujący moment obrotowy z przodu silnika (jego regulacje i w jakim jest stanie)

-sprawdzić sprzęgło

Opublikowano

witaj banshee!

mam pytanko na temat oryginalnego nr tarczy sprzęgła, bo wymieniłem nowe sprzęgło i mam objawy takie same jakie miałem (drgania i szum przy około 2tys. obrotów).

Pamiętam tarcza była na podwójnych czterech sprężynach i trzech cienkich (jak od długopisu) blizej środka tarczy, a na starym sachsie były zwykłe 4 sprężyny i też miałem te same objawy.

Opublikowano

Tutaj masz zdjęcie nowej tarczy, która sprawuje się tak jak chciałem - żądnych drgań i szarpania przy ruszaniu. Poza tym ma bardzo dużo mosięźnych drucików (inny niewłaściwy zamiennik Sachsa posiadał jakieś nici)

http://img114.imageshack.us/my.php?image=tarczsprgazi2.jpg

Oraz numer tarczy: Sachs 1862 482 031

średnica 228 mm i grubość 8 mm

Oczywiście 4 sprężyny a nie 8.

MAm nadzieje, że usuniesz te objawy. Ja dopiero za 4 razem włożyłem tą tarcz - dobrze, że za robiciznę nie płaciłem (sam robiłem)

Pozdrawiam[br]Dopisany: 06 Wrzesień 2008, 22:03_________________________________________________Jeszcze jedno - ja nie mam dwumasa. Sprawdzisz to podobno po numerze silnika.

Jeżeli numer nie przekracza 200 000 to również nie masz dwumasa i to sprzęgło wg mnie jest dla ciebie.

Ja mam numer AHU 040862

:naughty:

Opublikowano

Ja mam podobny problem w silniku AHU tyle że przy ruszaniu nic się nie dzieje - jedynie drgania w zakresie obrotów 1800-2100. Dodam że jak kupiłem autko to było wszytko ok. Znajomy mi powiedział że to może być wina naszego paliwa, bo jak kupiłem autko to było na niemieckich oparach i było ok dopiero po kilku tankowaniach u nas zaczeły sie drgania na 4 i 5. :thumbdo:

banshee ile Cię te sprzęgło kosztowało?

Opublikowano

sama tarcz prawie 400, gdzie pierwsze "niewłaściwe" sachsy kosztowały mnie tylko 210. Ciekawe :mysli: mniej sprężynek a droższe :naughty:

Ja jeżdżę ciągle na tym samym paliwie (mam nadzieje) i u mnie drgania powstały po wymianie sprzęgła. Powodem wymiany był pęknięty drut zabezpieczający w docisku. Wymieniłem komplet i 3 razy ZONK, aż wreszcie spokój! :>

Opublikowano

A więc trzeba rozbierać sprzęgło. Może się coś wyjaśni :chytry:[br]Dopisany: 07 Wrzesień 2008, 15:33_________________________________________________A więc trzeba rozbierać sprzęgło. Może się coś wyjaśni :chytry:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...